Kompresör Motoru

Eren4

Üye
Katılım
12 Ara 2012
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
30
Arkadaşlar benim size bir sorum olucak. '' Bir tane 250 KW'lık güçde kompresör motoru var. Bu motor 70 saniye tam yükte çalışırken 25 saniye boşta çalışıyor. Sistem yıldız-üçgen olarak kurulu. Bu motora sürücü takmak istiyorum. Bu takıcağım sürücü ne kadar sürede kendi maliyetini karşılar. Ne kadar tasarruf sağlar. ( Ben Öğrenciyim bu konu hakkında bi bilgim yok lütfen yardım eder misiniz ? )
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Sürücü yerıne, softstarter (yumusak yolverici) takabilirsiniz. Sürücü ıle farkı sadece ara devır ayarları yapamamakdır. Kalkıs yumusak olur, şebekede darbe yapmaz
. Sürücü sıze ekonumok tasarruf saglamaz, sadec, ilk kalkısda, motoru yumusak kaldırır, sebekeyi rahatlatır.<kompresörde de devır düşürme gerekmediğine göre, bence gerek yok..
 
Bu soruya sadece boşta ve yükte çalışma zamanlarına bakarak karar verilemez.İşletmenin çalışabileceği asgari basınç ve debinin de irdelenmesi gerekir.
Sürücüyü basınç transmitteri ile çalıştırma yoluna giderseniz 7/24 çalışan bir işletmede hızlı amortisman sağlayacağınızı tahmin ediyorum.
Bu şekilde çalışan bir komprasörüm var.Komprasör hiç boşa çıkmıyor.Devri basınca bağlı olarak artıp eksiliyor.Benim uygulamamda 8 ayda kendini ödedi.
Uygulamayı yapmadan önce komprasör firmasıyla görüşmeniz gerekir.Modele bağlı olarak yağlama düzeneğinde değişiklik gerekebilir.
Komprasöre sürücü takmanın sonuçlarını uygun bulduğumuzdan 1 adet Atlas GA110 sürücülü komprasör aldık.Nasipse önümüzdeki pazar günü devreye alacağız.
 
Kompiresör motorunu sürücü ile kontrol etmek kesinlikle tasaruflu bir uygulama.
Anlık işletme hava ihtiyacına göre motoru surüyör %30 40 50--%100 gibi
Artı kompiresörde enerji geri kazanım sistemi var ise süper bir olay
Enerji geri kazanım-soğutulması gereken kompiresör yağı su ile soüğutuluyor
su sisteme giriş ve ve cıkış bağalantıları vasıtası ile soğutma gercekleşiyor
ısınan su işletme boylerini ısıtıyor-işletme içerisindeki sıcak su ihtiyacı bedava gelmiş oluyor
 
Kompiresör motorunu sürücü ile kontrol etmek kesinlikle tasaruflu bir uygulama.
Anlık işletme hava ihtiyacına göre motoru surüyör %30 40 50--%100 gibi
Artı kompiresörde enerji geri kazanım sistemi var ise süper bir olay
Enerji geri kazanım-soğutulması gereken kompiresör yağı su ile soüğutuluyor
su sisteme giriş ve ve cıkış bağalantıları vasıtası ile soğutma gercekleşiyor
ısınan su işletme boylerini ısıtıyor-işletme içerisindeki sıcak su ihtiyacı bedava gelmiş oluyor

nasıl oluyor anlamadım. Şimdi bizim kompresörümüz 240 kw lık vidalı buna nasıl inverter satalabiliyor bunun bir karşı ezme direnci var motor %30 la çalışlırsa dönemez soft şarlterde iş görmez bu sistemde

yeni sistemlerde ancak oluyor bunun için buradan değil servisten yardım isteyin. Ezbere bilgi vermeyin
 
vidalı kompresör de bazen surucu uygulamalarında yağlama problemi çıkabiliyor buna dikkat etmek lazım.
 
nasıl oluyor anlamadım. Şimdi bizim kompresörümüz 240 kw lık vidalı buna nasıl inverter satalabiliyor bunun bir karşı ezme direnci var motor %30 la çalışlırsa dönemez soft şarlterde iş görmez bu sistemde

yeni sistemlerde ancak oluyor bunun için buradan değil servisten yardım isteyin. Ezbere bilgi vermeyin

Kompiresör set değerine ulaştıktan sonra bar/ps basınç transmitteri vasıtasıyla
Set 7 bar ise
boşa cıkmak yerine motor hızını düşürüyor
motor hızı düşük olduğundan tasaraf sağalamış oluyoruz-sistemin çalışma sekli ile alakalı yazılmıştır
Bunlar yeni sistemlerde mevcut şu işletmemizde kullanıyoruz A...S GA 75
 
240 kw da soft starter sonuc vermezdemişsiniz. Ben, 450 kw da softstarterli kompresör kullandım. Ayrıca, invertör kullanıldıgında, düşük devirde yaglama problemi çıkıyorsa, yağlama içöin ayrı bir motor kullanilabilir. Bir çok vıdalı kompresörde böyle çalışır.
 
Kompiresör set değerine ulaştıktan sonra bar/ps basınç transmitteri vasıtasıyla
Set 7 bar ise
boşa cıkmak yerine motor hızını düşürüyor
motor hızı düşük olduğundan tasaraf sağalamış oluyoruz-sistemin çalışma sekli ile alakalı yazılmıştır
Bunlar yeni sistemlerde mevcut şu işletmemizde kullanıyoruz A...S GA 75

Peki Bana Kullanabileceğim Bir Sürücü Söyler Misin ?
 
Merhabalar,

İşletmelerde hava tüketimi çok değişken bir seyir izler. Çok kısa süreli tespitler sizi doğru bilgiye götürmez. Öncelikle hava tüketim eğrilerinizi çıkartmanız gereklidir. Bunu ya sisteme basınçlı hava debimetresi takarak, yada motora enerji analizörü bağlayarak yapabilirsiniz. Çeşitli izleme yazılımları ile çok rahatlıkla eğriler kendiliğinden oluşur. Daha sonra sürücü bağlayarak ne kadar tasarruf edeceğinizi ve ne kadar zamanda kendini amorti edeceğini rahatlıkla hesap edebilirsiniz. Bu izlemeyi yaparken işletmenizin normal bir üretim sürecinde olup olmadığını da kontrol etmeniz gerekir. Eğer işletmeniz krizden dolayı kapasitesini kısa süreliğine azalttı ise veya bir tesis denemesi veya kurulumu yapılıyor ise yaptığınız ölçümlerde gerçeği yansıtmayacaktır. Buna dikkat ediniz.
İşletmesine göre projelerin rantabilitesi değişmektedir. Bazı firmalar 12 aydan daha fazle geri dönüşlü projeleri kabul etmezken, kimi işletmeler 5 senelik geri dönüşüm projelerini rahatlıklar uygulamaya koyabilmektedir. Bu durumuda yönetimden öğrenmeniz gerekir.
Eğer yaptığınız hesaplar yatırım yapmaya elverişli bir ortam sağlıyorsa, mutlaka komresörünüzün servisi ile görüşmeniz gerekmektedir. Kesinlikle yetkili servisin haberi veya izni olmadan bu işe kalkışmayın. Bazı komresör markaları kesinlikle sürücü aplikasyonuna karşı çıkmaktadırlar. İki sebebi vardır ; 1- Kompresör yağ pompası motorun 1400 d/dk devrine göre yağ pompalamaktadır. Siz kompresör devrini düşürerek yağlama debisini azaltmış oluyorsunuz. Bu kompresöre ciddi zararlar verebilmektedir. Bazen servisler size motor devrini örn: 750 d/dk altına kesinlikle düşürmeyin derler. Sizde yapacağınız uygulamada bunu gözeteceksiniz. Bazılarıda izin vermez. 2- Motorun soğutulması motor milindeki pervaneden sağlanmaktadır. Yine siz devri düşürerek soğutma performansını kötü yönde etkiliyorsunuz. Bu konuda da dikkatli olmanız gerekmektedir.
Bu aşamaları geçtikten ve çözdükten sonra geliyor sürücü seçimine ; Ben şimdiye kadar 4 marka gördüm kompresörlerin üzerinde ABB , Control Technics, Siemens, Schneider Electric .
Basınçlı hava debimetresi : IFM , Testo
Başarılar
 

Forum istatistikleri

Konular
128,184
Mesajlar
915,692
Kullanıcılar
449,956
Son üye
CharmanDear

Yeni konular

Geri
Üst