Kompanzasyonda farklı tanım ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kompanzasyon varken de yokken de motor besleme kablosu üzerinde 2kVAr endüktif reaktif güç okursunuz. Bu alış veriş denen palavranın olmadığının en net en büyük delilidir !!!

Bu tezi çürütecek hiç birşey öne süremezsiniz !
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Kompanzasyon varken de yokken de motor besleme kablosu üzerinde 2kVAr endüktif reaktif güç okursunuz. Bu alış veriş denen palavranın olmadığının en net en büyük delilidir !!!

Bu tezi çürütecek hiç birşey öne süremezsiniz !

Bu durum sizin olayı anlayamadığınızdan kaynaklı yanlış bir hüküm.
 
Bu durum sizin olayı anlayamadığınızdan kaynaklı yanlış bir hüküm.

Son mesajıma cevap ver palavra cümlelere karnım tok. Nasıl bir alış verişmiş görelim. Değişen hiç birşey yok diyorum hala alış veriş palavraları sıkıyorsun :D

Ben ispatlıyorum sen sadece karalıyorsun !
Bana inanmıyorsan gider ölçer öğrenirsin !
 
Az önce verdiğim ingilizce kaynakları okumadınız mı?
 
Kompanzasyon varken de yokken de motor besleme kablosu üzerinde 2kVAr endüktif reaktif güç okursunuz. Bu alış veriş denen palavranın olmadığının en net en büyük delilidir !!!

Bu tezi çürütecek hiç birşey öne süremezsiniz !

Onu okudun mu buna baktın mı o emdi bu bastı :D

CEVAP VER CEVAAAAP ! TEKNİK KONUŞ LAF CAMBAZLIĞI YAPMA !
 
Ama bende kabahat cosfinin çekilen enerjiyle ne alakası var diyen biriyle ne konuşulabilinir ki !

Sen bahsettiğim ölçümleri yap sonra da münferit kompanzasyon neden yapılır onu öğren !
 
Tamam cevap verecem ama sırasıyla yanıtlayalım ve kavram karmaşası olmasın.

Enerji pozitiftir yada negatiftir. Başka bir enerji çeşidi yoktur. Enerjinin pozitif olması yükten kaynağa bir akışın olduğunu, enerjinin negatif olması kaynaktan-yüke bir akış olduğu anlamına gelir. Hem fikir miyiz?
 
Motor beslemesinde 2kVAr endüktif reaktif değişmiyor diyorum aynı değeri görüyoruz, kompanzasyon varkende 2kVAr endüktif reaktif, kompanzasyon yokkende 2kVAr endüktif reaktif sabit ve stabil. Alış veriş olmadığı için fiziksel değerlerin hiç birinde bir değişim söz konusu değildir. Yüke akış söz konusu değildir ispatı yukarıdadır !
Ben deneysel sonuçları izah ediyorum siz masal anlatıyorsunuz aramızdaki fark bu !
Kondansatörün ileri faz farkı oluşturması olayını anlatıyorsun sen olayın tamamen dışındasın !
 
Son düzenleme:
Motor beslemesinde 2kVAr endüktif reaktif değişmiyor diyorum aynı değeri görüyoruz, kompanzasyon varkende 2kVAr endüktif reaktif, kompanzasyon yokkende 2kVAr endüktif reaktif sabit ve stabil. Alış veriş olmadığı için fiziksel değerlerin hiç birinde bir değişim söz konusu değildir.

Değişmez zaten. Ben aksini söylemiyorum. 2 kVArh'lik enerji alış-verişi Şebeke ile yapılırken, kompanzasyonlu durumda kondansatörle yapılıyor. Kondansatörün aldığı verdiği şey enerji. Motorun da aldığı ve verdiği şey enerji.

Bu alınan ve verilen enerjilerin gerilime göre kıyas ettiğimizde, birinin adına endüktif reaktif, diğerinin adına kapasitif reaktif diyoruz. Kondansatör bobine kapasitif reaktif enerji vermiyor. Enerji veriyor ve alıyor.

Yok olma, muhteşem buluşma dediğiniz kavramlar yok...
 
Motor devresinde faz farkı geri endüktiftir kompanzasyon varken de yokken de aynıdır. Yani alış veriş olmuş olsaydı fiziksel değerlerde değişim olurdu birebir aynı değerler okunmazdı. Buna inanmıyorsanız osilaskop bağlayıp inceleyebilirsiniz. Aynı durum kondansatör hattı üzerinde de geçerlidir orada da ileri faz görürsünüz çekilen akımın çoğu kapasitif reaktif akımdır. Yani motor beslemesinde kondansatör bağlıykende değilkende değerler aynıdır. Bir alışveriş, emme basma v.s. tabirlerin kullanılması söz konusu değildir.
Palavracıların tabiriyle Yüke kapasitif basma gibi bir durum söz konusu olsaydı motor beslemesinde endüktif reaktif güçten doğan gerilim düşümü söz konusu olmazdı. Oysaki bu var ve kaçınılmaz bunu elimine etmek için motor yanına bağlanan kondansatöre "münferit kompanzasyon" diyoruz. Dünya üzerinde hiç motorun(motor çalışma) klemensinden içeri kapasitif akımlar girmemiştir.
Bunu da benim vasıtamla öğrenmiş olun.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
128,610
Mesajlar
919,013
Kullanıcılar
450,611
Son üye
batbat

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst