kompanzasyon dengeleme

thsn

Üye
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
115
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar 250 kva lık bir trafomuz ve buna bağlı 175 kw bir motor ve ufak bikaç motor çalışmakta fakat 175 kw motor sürekli çalışmamaktadır, dakika da 2-3 defa start stop yapılarak çalıştırılmaktadır ve motor çalışırken fazlardan bir tanesi diğerlerine göre 25 A daha fazla çekmektedir. Bu sistemde kompanze yapmakta zorlanıyoruz reaktif yük orantısız olarak yükselmektedir 580 değeri şuan %40 seviyesinde bunu düşürmek için bir tavsiyede bulunabilir misiniz?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
250 kva lık trafoda zaten 175 kw lık bir motor yıldız üçgen kaldırıldığında trafo herdefasında zorlanır demeraj akımları yüzünden ikincisi sizin fazlar arasındaki fark %10 u geçmiyor dolayısıyla fazla çeken faza monofaze kondansatör eklemeniz mantıklı olur ama bundan önce sadece bahsi geçen motoru tek başına devreye alıp faz akımlarını bi kontrol edin eğer hala bu söylediğiniz fark akımı söz konusu ise motorunuzun sargılarında bir sarım hatası olabilir yada bağlantı klemenslerinde gevşeme söz konusu olabilir ama fark çıkmaz ise kondansatör ekleyip devam edebilirsiniz dediğiniz gibi endüktif değer %40 ise zaten sizin kondansatörleriniz ya yetmiyor yada 20 sn de devre girip çıkıp dejarz zamanı yetmiyor dur
 
Size önerim, 175 kW lık motorun kompanzasyonunu sisteminkinden bağımsız olarak yapmanızdır. Yani genel sistem için girişe bir kompanzasyon yapın, ayrıca büyük motorun kompanzasyonunu bağımsız yapın. Aslında olayı detaylı anlatmadığınız için öneri de geneldir. Kolay gelsin.
 
Çok büyük yükte bir motorun çok hızlı ve sürekli devreye girip çıkmasından bahsediyorsunuz. Kalkıp yol alıp belkide devrine oturmadan durdurulup tekrar çalıştırılıyor gibi geldi. Motor sürücü sistemi hem motorunuza hem de şebekeye destek sağlayacağını düşünüyorum.

Kompanzasyon için de Elektronik röle ve deşarj sürelerini kısaltmak ve arkadaşların dediği gibi monofaze kompanzasyon işinizi çözebilir.Elektrik faturası ekleyebilirseniz endüktif ve kapasitif oranlarınıza bakılarak daha iyi destek verebiliriz.
 
arkadaşlar tavsiyeleriniz için teşekkürler, motor fazları 45-60-75 A çekmektedir. Sistemde entes in RG3-12CS REAKTİF GÜÇ KONTROL RÖLESİ bulunmakta, fazların cosq leri 1 göstermekte buna ramen reaktif oran çok yükselmekte, bir gğnde %50 den % 70 yükseldi. Devrede hiç kondansatör olmasa dahi bukadar yükselmiş olması anormal değil midir ?
 
Son düzenleme:
evet sorunlu bir durum.bende bir fikir vermek isterim.bir motor faz akımlarının bu kadar farklı olması, sargılarında sorun oldugunu göstermektedir.önce bu mesele halledilmelidir.diyelim akımlar eşitlendi.bu durumda kardeşlerimizinde önerdigi gibi bu motora ayrı bir kompanzasyon yapın ancak kalkış akımını o kadar kısa süre zarfında nötrlemeniz biraz güç çünki cümle roleler giren yüke karşı ani reaksiyon göstermezler.bir zaman aralıgı vardır ör:yaklaşık beş saniye gibi.tabi bu ayar manuel olarak daha kısa sürelere inebilir.biraz sistemden söz etseniz ve gerçek çözümler daha kolaylaşsa, diyede tavsiyem olacak kolay gelsin.
 
Her fazı ayrı düzelten hızlı bir sisteme ihtiyacınız olabilir, şayet sn Salim in belirttiği gibi faz akımlarını dengelerseniz o halde trifaze hızlı bir isstem gerekir bu denli girip çıkan yükler için..
 
Sistemin konpanze etmek yerine İnvertör uygulamasına geçmen daha sağlıklı olacaktır. Zaten invertörlerin içersinde şebekeyi alarak dc ye cevirdikten sonra ac akıma çevirmekte kondansatör grupları içersinde mevcut fazladan bir kompanzeye ihtiyaç duymazsın . Eger yıldız üçgen yol vermek te ısrar edersen bunuda softstarterle yapman daha sağlıklı olacaktır. ancak burda kullanacagın softstarter 3 faz tristör kontrollü olanlar olmalıdır.

iyi çalışmalar
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,767
Kullanıcılar
449,979
Son üye
schule48

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst