Katı yakıtlı kat kalorifer stoker motoru röle arızası

g.varol

Üye
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
10
Puanları
1
Merhaba,
Kullanmakta olduğumuz stokerli katı yakıtlı kat kaloriferinin stoker motoruyla ilgili sorun yaşıyoruz. Motor ilk kalkışı yapamıyordu. Röle sorunu olduğunu keşfedince, röle üzerindeki platinleri zımparalayıp üzerinde biraz uğraşınca tekrar çalıştırmayı başardık. Ancak rölenin eskimiş olması nedeniyle tekrar aynı sorunu yaşama ihtimali oldukça büyük.

İzmir’de volt motor bayilerini tek tek dolaşıp röle aradım, ancak ne yazık ki motorun eski tarihli (Muhtemelen 2009 üretimi) olması nedeniyle bu parçayı bulamıyorum. Muhtemelen benzer motorların üzerinde aynı ya da benzer röle kullanılmıştır. Ama bana doğru dürüst yol gösteren bir satıcı bulamadım. Teknik elektrikçilerde bu malzemenin bulunabileceğinden söz ediliyor ama, araştırmalarım bir sonuç vermedi.
Sizden ricam bu rölenin işlevini görecek alternatif röleyi nasıl bulabileceğim konusunda yardımcı olmanızdır. Şimdiden teşekkürler.
Aşağıda motorun ve kondansatörlerin de bulunduğu kutunun ve röle kutusunun fotoğrafını ve motor hakkında teknik bilgilere yer verdim. Volt Elektrik Motorlarına ilişkin katalog linkini aşağıya ekliyorum, ama bu katalogda röle ile ilgili bilgi yok.(Ayrıca Röle kutusu üzerinde şema mevcut değil) Kataloğun 33. sayfasındaki motor etiketi örneğini bizdeki motor etiketiyle benzerliği nedeniyle ilave ettim. Bildiğim tek fark Model numarasında, bizimkinde VMR -80-4 yazıyor. (Not: Rölenin ayarlarını yapan abim kapağının açılmasının ayarlara zarar verebileceğini düşündüğünden, onun isteğiyle kalkış rölesinin kapağını açmadan dıştan fotoğraflarını çekmek zorunda kaldım. Boyutları hakkında fikir versin diye resimlerde AA kalem pil ve bozuk 1 Tl kullandım)
http://www.voltmotor.com.tr/catalogue_tr.pdf

Volt Motor 1 ~ MOTOR / Tip: VMR - 80 - 4
S1 IM B3 IP 55 I.CL.F
220 V, 50 Hz, 4,5 A, 0,55Kw
KONDANSÖTÖRLER: 20 µf 450 V / 124-149 µf 250 V
Röle4.jpg WhatsApp Image 2016-11-21 at 00.22.15.jpeg WhatsApp Image 2016-11-22 at 14.52.35.jpeg
 

Ekli dosyalar

  • 1 453.JPG
    1 453.JPG
    387.1 KB · Görüntüleme: 70
  • 1 452.JPG
    1 452.JPG
    411.3 KB · Görüntüleme: 63
  • 20161122_212512.jpg
    20161122_212512.jpg
    257.5 KB · Görüntüleme: 65
  • Volt.jpg
    Volt.jpg
    179.1 KB · Görüntüleme: 65
Son düzenleme:
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Resimlerde röleyi göremiyoruz?

Büyük ihtimal kalkış kondansatörünü devreye sokan ve motor kalktıktan sonra kondansatörü devre dışı bırakan bir röle olduğunu düşünüyorum.

Röleyi görsek belki yorum yapabiliriz yada kapağında şema filan varsa bu bilgide yardımcı olur.

Yada bu işle uğraşan bilgili arkadaşlarımız varsa onlarda yardımcı olabilir.
 
Resimlerde röleyi göremiyoruz?
Büyük ihtimal kalkış kondansatörünü devreye sokan ve motor kalktıktan sonra kondansatörü devre dışı bırakan bir röle olduğunu düşünüyorum.
Röleyi görsek belki yorum yapabiliriz yada kapağında şema filan varsa bu bilgide yardımcı olur.
Yada bu işle uğraşan bilgili arkadaşlarımız varsa onlarda yardımcı olabilir.

Resimleri ve kataloğu mesaja ekledim. Maalesef bir şema yok ve röle kapağını açamıyorum.
 
5-0.png

Bu röle potansiyel röle denilen röle. Yardımcı sargıyı devreye alıp devreden çıkarıyor. Buzdolabı motorlarında da bunlardan var. Tamircilere bir sor. Aradığın değerlerde belki bulursun.
 
Teşekkür ederim. En kısa zamanda bunu araştıracağım.
 
Aynı marka aynı tip (çift kondansatörlü) motorla bende aynı sorunu yaşadım. Daha sonra makina hurdaya çıktığı için motora da bir daha bakmadım. Yalnız bizdekinin klemens kutusunda bu röle yoktu. Motordan da 6 kablo geliyordu, 2 ana sargı, 2 yardımcı sargı, 2 merkezkaç anahtar uçları olduğunu düşünüyorum. Bu konuda bilgisi olan biri yardımcı olursa sevinirim.

Saygılar....
 
start alınca devri alnca tak diye ses yoksa merkez kaç anahtar yok yada bozuk olabilir bizi sabit matkap'ın motorunda vardı ...
 
start alınca devri alnca tak diye ses yoksa merkez kaç anahtar yok yada bozuk olabilir bizi sabit matkap'ın motorunda vardı ...
Motor hiç dönmüyordu, yoksa bende sesine bakacaktım. Bir ara yükten ayırıp matkapla boşta döndürsem mi diye düşündüm, ona da üşendim açıkcası.:)
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,654
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst