kasnak hesabı yardım

süvari01

Üye
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
39
iyi günler arkadaşlar bende 5,5kw 1400d motor var ucundada 200mm kasnak takılı
bu motor şanzumana takılı ve şanzumandaki kasnak ise 300 mm

motoru çalıştırdığım zaman makina 180 devir ile dönüyür bunu 150 devire düşürmek için kasnak boyu kaç yapmam gerekiyor veya bunu nasıl hesaplayabilirim şanzumanın kaça kaç döndüğünü bilmiyorum onunda bir hesabı varsa nasıl hesaplanır yardımcı olursanız sevinirim iyi günler
 
Hayirli gunler
Devir degistirmede kasnak..disli capi artan tarafin devrinin azaldigi dusunulerek orantilar kurulur.
300/200=1.5 kat sanzuman giris devri azalmistir yani 1400/1/5=933 sanzuman giris devridir. 933/180#5.18 sanzuman dusurme orani.
150 devir sanzuman cikisi icin 150*5.18#777 sanzuman girisi ve 1400 devir motordan sanzumana 1400/777#1/8 devir dusurulmelidir.
Motordaki kasnak 200 olarak kalirsa sanzuman giris kasnagi 360 olmali, sanzuman kasnagi 300 olarak kalirsa motordaki kasnak 166 olmali. Tabi teorik hesaptaki kusuratlar sistem ozellikleri ile uygun degerler ile modifiye edilebilir ve ya istenilen devir farkli secilerek uyarlanabilir. Mesela 777 olarak bulunan sanzuman devri 700 olursa motor sanzuman kasnak oranlari 2 kat dusurmeye uyarli olmalidir ve 700 sanzuman cikisi 700/5.18#135 olur. Ne kadar bariz bir fark da olsa yerine gore dusunulebilir.

Sistemin tarifi,
CikisDevri # GirisDevri * (GirisKasnakCapi/BagliOlduguKasnakCapi) * 1/(SanzumanDevirOrani)
SanzumanDevirOrani # SanzumanGirisDevri/SanzumanCikisDevri
..................................# (Sanz.IlkDislilerden 2.ninCapi/1.ninCapi) * (IkinciDislilerden 2./1.)...... (Cap yerine dis sayisi da ele alinabilir)
Motordan sonra bagli kisimlarda kasnak capinin artmasi o kismin devrini dusurmektedir, hesaplar buna gore yapilir.
Islem icerigi de aktarilirsa islem ozellikleri yonunden ele alinabilir.
Basarilar dileriz.
 
Rica ederiz,
Hoş temenniler ve gelişme namına iletişimler yeterli olacaktır..
Diğer taraftan işlem içeriği, nerede kullanıldığı gibi bilgiler hem daha detaylı meseleyi ele almak için hem de izleyenlerin de faydalanması için yararlı olacaktır.
Başarılar..
 
Arkadaşlar bir soruya cevap ararken bu forum'u buldum. eski bir konu ama burda cevap aramak daha doğru sanırım.
Çeviren değilde çevrilen kasnak çapı büyüdükce devir düştüğü sabit. Sorum, tork yada güç, devri düşürülen kasnak tarafında artar diye biliyorum. Doğrumudur? Emin olmak isdedim.
 
Arkadaşlar bir soruya cevap ararken bu forum'u buldum. eski bir konu ama burda cevap aramak daha doğru sanırım.
Çeviren değilde çevrilen kasnak çapı büyüdükce devir düştüğü sabit. Sorum, tork yada güç, devri düşürülen kasnak tarafında artar diye biliyorum. Doğrumudur? Emin olmak isdedim.

Merhaba.Evet,kasnak çapı ile devir sayısı arasında ters bir orantı vardır,kasnak çapı büyürse devir çıkışta (Çevrilen tarafta) azalır,küçülürse çevrilen tarafta büyür.Ayni zamanda devir sayısının azalıp çoğalması ile momentin (Tork) un da artması arasında yine ters orantı vardır,yani motor kasnağından olan bu devir değişiminde devir düşerse tork da artar,devir yükselirse tork da düşer.(Arabalardaki şanzıman-vites kutusu buna en iyi örnektir.Yokuş çıkarken vitesi 2. veya yokuş=rampa azaldıkça da en fazla 3.vitese takıp faydali momenti artırıp arabanın motor gücünü (kW=BG) en uygun torkla motor milinden çıkan BG 'nü tekerleklere vermeye çalışırız.(Mekanik benzetim)

Elektriksel benzetime de trafoları örnek verebiliriz direkt olarak.Trafolarda sarım sayısı ile çıkıştaki (sekonderdeki) çıkış gerilimi ile doğru,amper yani akım şiddetiyle ise ters orantı vardır,ayni devir-kasnak-tork ilişksindeki gibi.Sarım sayısı artarsa sekonderdeki gerlim artar ama amper ters olarak azalır,az sarımda dha kalın tel sarmak gerekir ki amper zorlanmadan tarfoda ısınmadan çıkışa kayıpsız verilebilsin.Otomobilde de yola,yokuşa göre en uygun vitese takmazsak ne olur,şanzımandan anormal sesler gelir ve çekişin düşmesiyle birlikte (Torkun azalması) güç kaybı,motor milindeki faydalı gücü vites kutusu yardımıyla da tekerleklere (Ondan önce de diferansiyele) gerektiği şekilde ayarlanmış tork (momenti) ile de tam verememiş,iletememiş de oluruz benzer olarak.Elektrik,hidrolik,pnömatik ve mekanik sistemler pek çok bakımdan benzer ve çalışma prensipleri itibariyle de birbirlerini andırı.Yani siz bir sistemi tam anladıktan,çözdükten sonra da,diğer tüm sistemleri benzetmeler yaparak anlamanız,tam çözmeniz de çok kolaylaşacaktır.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
arkadaşlar merhaba kendi elektriğimi üretmek için bir girişimde bulundum elimde tam net olmamakla birlikte 1200-1500 devirlik bir dinamo var, yaptığımız denemeler sonucunda evde lambalar televizyon vs çalıştı ancak buzdolabı ve şohpen çalışmadı dinamo güce binmeden önce 1140 devir dönüyordu buzdolabını taktığımda devir 650-700 civarlarına düştü... çark milinde 600 lük kasnak 600luk kasnagın peşinde 150lik ve 150 liğin milinde 170lik kasnagageçiş ordan 110 ve 80 lik yapışık kasnak son olarakda 80 likten dinamoya 90 lık kasnağageçiş yaptık bu şekilde 1140 deviri yakaladık (600 luk kasnak 106 devir - 150lik 405 170 lik 406 devir 11lik ise 730 devir) benim bilmek istediğim 1300 deviri nasıl yakalarım yüke bindiğinde düşmeyecek şekilde..... Yada 1500-1600 devir yakalasam 200-300 devir düşse eve elektrik verdiğimde.... kasnaklarda nasıl bir oynama yapabilirim
 

Ekli dosyalar

  • dinamo.JPG
    dinamo.JPG
    43.5 KB · Görüntüleme: 98
Selam arkadaşlar benimde bir sorum olacak yardimcı olursanız sevinirim
4kw 3000 devir motorum var motorda 13 cm lik poly v kasnak var karşı tarafa kaç cm lik bir kasnak takmaliyım 5000 deviri yakalayabilmek için
 
Selam arkadaşlar benimde bir sorum olacak yardimcı olursanız sevinirim
4kw 3000 devir motorum var motorda 13 cm lik poly v kasnak var karşı tarafa kaç cm lik bir kasnak takmaliyım 5000 deviri yakalayabilmek için
Yanlış hesaplamadıysam (13 cm çap kabul ederek) size 5000 devir için 7.8 çapında bir kasnak lazım.
 
165 veya, 170 mm kasnak işinizi görür.3000*17=5100 devir elde edersiniz,ama, sistem,3000 devirde 4 kW. Gerektiriyorsa, motor gücü yetmiyebilir. Önce, 3000 devirde, motorun çektiği akımı ölçün. Fan,pompa gibi yuklerde, devir farkının karesi kadar güç ihtiyacın olabilir.
Selam arkadaşlar benimde bir sorum olacak yardimcı olursanız sevinirim
4kw 3000 devir motorum var motorda 13 cm lik poly v kasnak var karşı tarafa kaç cm lik bir kasnak takmaliyım 5000 deviri yakalayabilmek için
 
165 veya, 170 mm kasnak işinizi görür.3000*17=5100 devir elde edersiniz,ama, sistem,3000 devirde 4 kW. Gerektiriyorsa, motor gücü yetmiyebilir. Önce, 3000 devirde, motorun çektiği akımı ölçün. Fan,pompa gibi yuklerde, devir farkının karesi kadar güç ihtiyacın olabilir.

@zeybek Hocam..
Aktarım 13 cm kasnaktan 17 cm kasnağa geçince devir düşmez mi?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,660
Kullanıcılar
449,944
Son üye
önder sem

Yeni konular

Geri
Üst