haddehane

aydeniz

Üye
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
8
Puanları
1
orta kesit ve ince kesit hadehanemizde rulman dağılması sık bir arızamız merdane kırması finişh lerde özellkile acab bilgi ve deneyimleriniz paylaşırmısınız....
 
Kısaca cevap atalarımızdan demiri tavında döveceksin sorunun %50 cevabı bu.Sonra rulman seçimi doğrumu,kullanılan yağ uygunmu,yataklarda boşluk ve ovalite varmı,merdane kırılması merdanenin kaliteli dökülmesi ile i
lgili olabileceği gibi merdanenin nereden kırıldığı ile ilgilidir rulmanın altındanmı kırıyor pasodanmı kırıyor buna bakmak lazım.
 
arkadasım kullandıgın rulman markası cok önemli bizde en iyi sonucu skf veriyo 5000 saat ın uzerınde calıstıgı oluyo.yataklarda yag delıklerı varmı rulmana saglıkılı bı sekılde yag gıdıyomu.birde kutugun ıyı tavlanmıs olması onemlı merdane kırılması etkıler merdane sogtma işlemını neyle yaptıgınızı bılmıyorum ama suyla yapıyosan merdane ye su gıdıyormu gıtmıyormu kontrol etmen lazım.bide ısı tabancasıyla yatak sıcaklıklarını olcersen senın ıcın daha ıyı olur...
 
Ekteki bilgiler işine yarıyabilir.
 

Ekli dosyalar

  • hadde dökümü seçimi ve haddeye gelen yükler.pdf
    325.5 KB · Görüntüleme: 217
gönderdiğiniz bilgileri inceledim çok teşekkür ederim saydılarımla...

___

hadde hanemiz inşaat demiri üretimi yapmakta rulmanlarımız timken çift sıralı tek sıralı ince kesitte skf kullanıyoruz yağımızda klüber 222 sarı şimdi maviye döndük soğutma su ile yapılyo yağlama problemi de yok saydıklarından daha farklı bir problem bence tezhahlara gelen yükler üzerinde dönen makina elamanların eksen eğriliği salınımı mıukavemeti çalışma şartları bu konular hakında teknik bilgilere ihtiyacım var yinede ilgi alakanıza teşekkürler

___

merabalar:merdanelerin kırılması genelde muyluda görülüyo çokaz pasodan da olmuyor değil ince kesit hazırlama kütüğün ilk geldiği merdane de oluyor birde orta kesit V DİK TEZGAH 2. 4. de oluyor finişlerde birde rulmanlarımız timken ve skf yağımız külüber sarı kullanıyorduk maviye döndük çin rulmanlarınıda kullandık yataklar daki boşluk da haklı olabilirsin ilgi ve alaknız için teşekürler...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
merdanelerin yataklarının merkezlemesini kontrol edin. birde rulman yuvalarını kontrol edin. boşluk olmuş olabilir.
 
Eksenler elbette önemli bunun yanısıra merdanelerin muyluya bağlanan kısımlardaki radiuslar ayrı bir konu kademeli millerde radyal hareket ileten miller bilindiği gibi en zayıf noktasında kesilmeye zorlanır bu kısımlarda kuvvet ile direk muhattab olan rulmanların geçtikten sonraki ( rulmanın cinsine göre gereken tolerans ayarlanılarak uygun sıcaklıkta çakılması gerekmektedir) kuvvetin direk muhatab alındığı noktadan kırılma yapıyorsa eğer bunun nedenleri
1 oradaki radyusların kucuk olması
2 radyus bitislerinde tornalama yapılırken merdane üzerlerinde kalemin minimal bazda dalması
3 kesilmeye maruz kalmış bir merdanenin kesildiği noktadan bakıldığından eğer ki bir burulma ile kesme gözlemleniyorsa yani dik bir kesme değilse malzeme seçiminin yanlış olduğu
4 eğer dik bir kesme ye maruz kalmış ise yukarıdada değindiğim gibi merdanelerinizin yataklama içinde çalışan rulmanın , iş tarafına bakan kısmında kalmış minimal bazdaki çentiklerden dolayı kesmeye maruz kalma ve kesmeler meydana gelmiştir

ben bakır haddehanesinde çalıştığım sıralarda 0.10 mm kalınlığında rulo bakırlara bile dikat ederseniz bakır diyorum yani demire göre çok daha yumuşak bir malzeme olmasına rağmen uygulanan paso sayısı arttıkça 1 mm den 0.10 a düşerken 0.10 a ulaştığımızda sertlik 40 rockwelle kadar çıkıyordu radyatörlük kırmızı ve kalaylı için bu değerler 0.25 mm ye indiğimizde gözleniyordu
 
1 hadde ustası ısının ehlımı
2 fırınınızın yakma sıstemın yapan fırma ıyı bır fırmamı
3 kaca kac kutukle calısıyosunuz
4 fırından cıkan kutugun sıcaklıgını ölçüyomusunuz.kac derece
5 contunenın hangı merdanesınde bu sorunları yasıyosnuz

kaclı yarma yapıyosunuz
 
Ekteki döküman yararlı olabilir inceleyebilirsiniz.
 

Ekli dosyalar

  • haddeleme türleri.pdf
    2.5 MB · Görüntüleme: 131
Rulmanların dağılmaları genellikle haddehanelerde iç bilezik kırılmasından kaynaklanır. bu kırılmaların sebebi yataktaki ovalleşmeler ve hat üzerinde çalışırken hadde tezgahları üzerine yapılan kaynakların rulman üzerinden geçerek ark korezyonu oluşturmasıdır.
Bunun yanı sıra rulmanları hat üzerinde sabitlerken kasıntıların oluşması ve rulman kasıntılı bir şekilde hat üzerinde üretimine devam etmesidir.
Kullanılan rulmanda sarı kafes yerine çelik kafes kullanımı rulman ömrünüzü uzatır.
Hat üzerinde çalışan rulman dağıtıktan sonra arkadan gelen kütüğün bir şekilde (sisteminizi bilmiyorum) rulman dağıtan tezgaha girmesini engellemeniz gerekir. aksi taktirde rulman muyludan çıkmaz. şalama veya pres yardımı ile iç bileziği çıkartmanız gerekir. buda merdanenin muylusunda aşınma veya tahribata neden olur. merdanenin muylusunun ovalleşmesine bakılıp kontrol edilmesi gerekir. eğer muylu kontrol edilmez ise dağılan rulmanın yerine taktığınız yeni rulmandada istediğiniz performansı muhtemelen alamıyacaksınızdır.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,850
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst