Elektrikli araç ev şarjı uzatma kablosu özellikleri?

rsimsek

Profesyonel Üye
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
3,439
Puanları
731
Konum
Anadolu yakası
Merhabalar arkadaşlar. Malumunuzdur ki elektrikli araçlar yaygınlaştıkça bunları en ekonomik şekilde şarj etme yöntemi şimdilik monofaze ev şarj cihazlarıyla 10-12 saat sürede evde şarj etmektir. Bu da oturulan binada uygun açık/kapalı garaj varsa. Bu sebeple evimizin 20 metre civarı mesafedeki oto parkına evdeki prizden uzatma kablosu yapmak istiyorum. Aşağıdaki maksimum 3.7kw gücündeki cihaz ile nasıl bir uzatma kablosu yapmamı önerirsiniz?

Cihaz: AccuCell Elektrikli Otomobiller İçin Taşınabilir Şarj istasyonu Tip 2 Mod2 230V 16A SchuKo Fişli Maks. 3.7kw

3x1.5mm2 kablo 18-20A taşıma kapasitesinde görünüyor. O yüzden 3x2.5mm2 kablo daha uygun diye düşünüyorum. Birkaç gün önce komşunun emanet kablosuyla 3 saat kadar şarj ettik. Uzatmanın fişinin priz girişi biraz ısınmıştı. Sanırım o da prizin gevşekliği olabilir. Ayrıca yanmaya dayanıklı (halojen free) olması da gerekir diye düşünüyorum. Sizlerin düşünceleri nelerdir?
 

Ekli dosyalar

  • ttr-kablo-3-2-5-mm2-halojen-free-13240_medium.jpg
    ttr-kablo-3-2-5-mm2-halojen-free-13240_medium.jpg
    21.4 KB · Görüntüleme: 21
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
2,5 mm² 052XZ1-F uygun olabilir. Halojen free yangına karşı dayanıklı anlamında kullanılıyor ama aslında yanarken zehirli gazlar çıkarmayan halojenden arındırılmış kablo anlamına geliyor. Halojen free kablolar çoğunlukla alev iletmeyen/aleve karşı dayanıklı yapıda da üretildikleri için halojen free= yangına dayanıklı kablo şeklinde kullanılıyor olsa gerek.​
Bu arada halojen free olup yanabilen kablolarda mevcutmuş.
 
Son düzenleme:
Halojen free'yi alev ilerletmiyor diye biliyorum.
 
Halojen free'yi alev ilerletmiyor diye biliyorum.
Alev iletmeyen farklı. HF FR
HF= Halojen Free
FR= Flame Reterdant ( Alevi geciktiren)

Şöyle güzel bir yazı buldum : https://www.emo.org.tr/ekler/d6ae020936e969d_ek.pdf?dergi=922
1691949546676.png
 
Güzel bilğilerler var .

'' Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenirse diğerleri de yanlış gider”
Evden şarjda siğorta kutusundan prize gelen kabloyu ve hattı , diğer vs gibi sorgulayalım .

Kablo kesiti ? mesafa gelirim düşümü ? , ara ürünler ? siğorta kutusunda direk hat kablomu ? en önemlilerin biriside uzatma kabloyu sarılı rulo olarak kullanmak sıkıntılı , koruma ürünleri , vs gibi hesapları , malzemeler , işçilik . vs gibi

Uzatma kablosu yanmaz kablo olsa , olmasa ne fark eder ?
Yanar kablo ( ev tesisatı kablosu ) yanmaz kablo ( uzatma kablosu )


Bu yazı uzatma kablo ikinci plan .
Sadece kablo için yazımızı yazdık
Diğer şalt ürünleri ve malzeme işçilik tarafı .

Kolay Gelsin Sağlıcakla .....
 
Son düzenleme:
3.7 kW standart 220 V priz için az bir yük değil. Elektrikli aracım olsa daha düşük akımla şarj ederdim (10 Amper gibi) ve bu işlemi gözetimsiz olarak yapmazdım.
 
3.7 kW standart 220 V priz için az bir yük değil. Elektrikli aracım olsa daha düşük akımla şarj ederdim (10 Amper gibi) ve bu işlemi gözetimsiz olarak yapmazdım.
Doğrudur. Evdeki şok ısıtmalı şohben haricinde en yüksek akım çeken yük. Gerçi bazılarının halen kullandığı 7kw güçteki şok ısıtmalı şohbende de kablo yanması sık duyulan bir sorun değil. Üstelik onda da genelde 2.5mm² kablo kullanılır. Zaten bu cihazlar gece boyunca şarj ediyor. Yanında beklemek de sıkıntı. Yine de ucunda milyon TL'lik araba olunca tedirgin olmamak mümkün değil.:rolleyes:
 
Doğrudur. Evdeki şok ısıtmalı şohben haricinde en yüksek akım çeken yük. Gerçi bazılarının halen kullandığı 7kw güçteki şok ısıtmalı şohbende de kablo yanması sık duyulan bir sorun değil. Üstelik onda da genelde 2.5mm² kablo kullanılır. Zaten bu cihazlar gece boyunca şarj ediyor. Yanında beklemek de sıkıntı. Yine de ucunda milyon TL'lik araba olunca tedirgin olmamak mümkün değil.:rolleyes:

Tesisatınız trifazemi ?
Fazlara yük dağılımı ?
Faz koruma .
Direk hat ve koruma ürünleri
Stabil voltaj
 
Ustam monofaze tabi ki. Binada trifaze var asansörden dolayı. Ya da fazları dengeli dağıtmak için.
Uzun yolda olmadığımızda trifaze ve hızlı şarj gereksiz.;)
Gerilimde pek bir oynama yok. Hatta doğrudan şebekeye bağlı PC bilgisayarımı da genelde bekleme/uyku modunda bırakıyorum. Sorun olmadı. KAR ve uygun değerde sigortalar haricinde bir koruma tesisatta mevcut değil.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,726
Kullanıcılar
449,961
Son üye
omr70

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst