meges
Üye
- Katılım
- 6 Şub 2024
- Mesajlar
- 6
- Puanları
- 1
- Yaş
- 30
İyi günler, herkese iyi forumlar.
Bugün aracım için elektrikli şarj aletini evin önündeki elektrik panosunun yanına trifaze hat çektim.
Aracım 11kW'ya kadar şarj olabilmekte. Elimdeki şarj cihazı ise 7.2kW gücünde, trifaze 5 kutuplu 32A kırmızı fiş ile çalışıyor.
Panonun içerisine sırasıyla 30mA kaçak akım rölesi, C tipi 32A sigorta ve trifaze enerji ölçer koydum. Dağıtımdan gelen trifaze hat ilk önce 40A sigortadan, sonra saatten, ardından benim panodaki kaçak akım rölesi, sigorta ve enerji ölçerden geçerek şarj cihazında son buluyor. Sistem 5x6mm antigron kablo ile yapıldı.
Montajı tamamladıktan sonra aracı şarja taktım. Gündüz saatlerinde, 1-2 civarıydı. Araç tamamen şarj oldu.
Bugün akşam saatlerinde tekrardan taktım. Şarj işlemi başladıktan 2-3 dk sonra cihaz kendisini korumaya alıyor. Cihazın içerisinde 30mA AC ve 6mA DC kaçak akım rölesi varmış. Kitapçıktan hata açıklamasını ek olarak koydum.
Gündüz böyle bir sıkıntı yaşamayıp akşam yaşıyor olmamız biraz ilginç geldi. Sigorta ve kaçak akım rölesi atmıyor. Birkaç kere cihazı yeniden başlattık, sonuncuda cihaz 10 sn içerisinde durmaya başladı.
Bugün kurulum sırasında kontrol yaparken elektrikçinin aynı sistemdeki monofaze prizden 209V aldığını gördüm. Çok düşük değil mi?
Nötr-toprak arası gerilim de olabilir. Kuşadası'nda yaşıyoruz, altyapının nispeten yeni ama yetersiz olduğu bir yer.
Önerileriniz nedir? Çalıştığımız elektrikçi arkadaşlar bu şarj cihazları konusunda çok yetkin değil anladığım kadarıyla. Ne yapabiliriz?
Yardımlar için şimdiden teşekkürler.
Bugün aracım için elektrikli şarj aletini evin önündeki elektrik panosunun yanına trifaze hat çektim.
Aracım 11kW'ya kadar şarj olabilmekte. Elimdeki şarj cihazı ise 7.2kW gücünde, trifaze 5 kutuplu 32A kırmızı fiş ile çalışıyor.
Panonun içerisine sırasıyla 30mA kaçak akım rölesi, C tipi 32A sigorta ve trifaze enerji ölçer koydum. Dağıtımdan gelen trifaze hat ilk önce 40A sigortadan, sonra saatten, ardından benim panodaki kaçak akım rölesi, sigorta ve enerji ölçerden geçerek şarj cihazında son buluyor. Sistem 5x6mm antigron kablo ile yapıldı.
Montajı tamamladıktan sonra aracı şarja taktım. Gündüz saatlerinde, 1-2 civarıydı. Araç tamamen şarj oldu.
Bugün akşam saatlerinde tekrardan taktım. Şarj işlemi başladıktan 2-3 dk sonra cihaz kendisini korumaya alıyor. Cihazın içerisinde 30mA AC ve 6mA DC kaçak akım rölesi varmış. Kitapçıktan hata açıklamasını ek olarak koydum.
Gündüz böyle bir sıkıntı yaşamayıp akşam yaşıyor olmamız biraz ilginç geldi. Sigorta ve kaçak akım rölesi atmıyor. Birkaç kere cihazı yeniden başlattık, sonuncuda cihaz 10 sn içerisinde durmaya başladı.
Bugün kurulum sırasında kontrol yaparken elektrikçinin aynı sistemdeki monofaze prizden 209V aldığını gördüm. Çok düşük değil mi?
Nötr-toprak arası gerilim de olabilir. Kuşadası'nda yaşıyoruz, altyapının nispeten yeni ama yetersiz olduğu bir yer.
Önerileriniz nedir? Çalıştığımız elektrikçi arkadaşlar bu şarj cihazları konusunda çok yetkin değil anladığım kadarıyla. Ne yapabiliriz?
Yardımlar için şimdiden teşekkürler.