dijital sayaç hatası

Katılım
14 Şub 2010
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
43
geçen hafta elektrik faturam geldi. borcunuz yoktur diye şarşırdım, hemen elektrik sayacına baktım ekranda geçen ay gelen faturanın değerlerinde kalmış, yani sayaç arızalanmış..bende o sırada değerlere bakarken sayacın saatinin normal saatten 40 dakika geri olduğunu fak ettim. 3 zamanlı sayaç olduğundan biz çoğunlukla (çamaşır, bulaşık,fırın,ütü,TERMESİFON) elektriği saat tam 22.00'dan sonra kullanmaktayız.yani ben hep 40 dakika en pahalı zamnandan elektrik kullanmışım. tedaşa arıza ve saatin geri kalma sebepleri ile başvuru yaptım. kiracı olarak bulunduğum ev lojman, giriş-çıkışta lojmanı teslim ederken elektrik borcunu ödemeden teslim edemediğin için kimse aboneliğini üstüne almamaktadır, kimsede al dememiştir, bir sorun da çıkmamaktadır, çıkma ihtiali olsa bile kendi iç yaptırımlarımız var. aboneliğimi üstüme alarak, sayacımı dışardan temin ederek ve tedaş tarafından takılıp mühürlenererk sayaç arızasından kurtuldum. ama 40 dakikalık mağduriyetim konusunda çeşitli varsayımlar üreterek (en önemlisi aboneliğimin üstümde olmaması) hiç bir şekilde hak iddaa edemiyeceğimi söylediler. elektrik sayacının saatinin geri olması benim mi sorunum, tedaşın mı sorunu, yoksa sayacı yapan firmanın mı sorunu. (bozulan sayaç 2004 yılında takılmıştır.) cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Var sayalım ki sayaçta elektrik kurumu alehinde bir arıza olsaydı kurum bunu fark ettiğinde size 15 gün içinde ödenmek üzere ek tahakkuk faturası gönderirdi itiraz etseniz dahi bu faturayı ödemek zorundasınız haklı çıkarsanız mahsuplaşırsınız. (EPDK)

Ancak sizin alehinizde olan bir durumda itiraz hakkınınız var yaptırım gücünüz yok Mahkemeye başvurmanız gerekir. Bu da astarı yüzünden pahallı bir iş. Aboneliğinizin üzerinize olmaması usulsüzlük (Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği madde 14(b) Kendi adına perakende satış sözleşmesi olmadan daha önceki müşteri adına düzenlenen ödeme bildirimlerini ödemek suretiyle elektrik enerjisi tüketmesi,)
konusuna girer diğer taraftan kurum için önemli olan elektriği kimin kullandığıdır. Konu hakkında detaylı bilgi:
Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği

Not: üst sayfalarda çeşitli güncellemeler ve eklemeler yapılmış bunları da dikkate alınız.
 
Tumer bey,

Sayın Edremit'in yazdıklarına katılıyorum. Sözleşme üzerinize olması gerekmektedir.

Size sayaç kullanımı hakkında biraz bilgi vermek isterim. Dijital sayaç takılı olan bir abone, ucuz elektriği kullanmak için elektrik kurumuna dilekçe vererek bunu aktifleştirebilir. Siz bu şekilde yaptıysanız bir sorun yok ama halen aboneler otomatik olarak sayaçların tarifeli olarak çalıştığını zannetmekte ve akşam elektrik tüketmektedirler. Bu yanlış bir uygulamadır.

Sayaçlar için size tavsiyem bozulmayan sayaç markalarını satın almanızdır. Makel marka dijital sayaç, sayaçların içinde en iyisidir. En çok bozulan sayaç markaları ise, ekosay, entes, onur, federal, alfatech, kaan ve şu an yeni piyasada olan luna marka sayaçlardır.
 
Merhabalar

Forumda akıllı sayaç arızaları ile ilgili pek çok başlık var. Kendi durumuma uyan bir başlığı ben bulamadığım için buraya yazmaya karar verdim. Yanlış bir konu başlığı altına yazıyor isem lütfen kusura bakmayın. Sorunum şu şekilde:

Kaan marka akıllı sayaç kullanıyorum. Kent dışında çalıştığımız kurumun lojmanlarında kaldığım için eve ancak haftada 1veya 2 gün gelebiliyorum. Evde sürekli olarak çalışan tek cihaz Buzdolabı. Dün kesik olan elektrik bağlantımı açmaya gelen tedaş görevlisi kullandığınız saat arızalı en kısa zamanda değiştirin dedi. Arızayı sorduğumda sayacın tüm tüketimleri T1 tarifesi üstünden hesapladığını T2 ve T3 modlarının ise çalışmadığını gösterdi. Sayacın arızasının ne zaman oluştuğunun benim bilmem mümkün değil ancak Bu durumda uzun zamandan bu yana normalin üstünde fatura ödediğim kesin. Bu konuda bağlı olduğum işletme müdürlüğüne başvurarak durumun tespiti ve yeni alacağım sayacın takılmasını isteyeceğim. Ancak fazladan ödemiş olduğum fatura tutarları konusunda tedaş ın nasıl bir işlem yaptığını veya zarar girmiş bir kullanıcı olarak kullanabileceğim yasal haklarım olup olmadığı konusunda bilginizi paylaşırsanız çok sevinirim. Teşekkürler
 
sn:seagull
kullanmış olduğun kaan marka sayacın T2 ve T3 zaman dilimlerindeki harcamaları gösteren modları arızalı olsa dahi senin tükettiğin elektrik miktarı T1 tarifesi üzerinden işlem görür.Hatta tarifeli uygulama ile elektrik kullanımlarında T1 tarifesi T2 tarifesinden uygun olduğu için karlı bile olduğunuz söylenebilir.Ancak herhangi bir hak kaybına uyrayıp uğramadığınız sayaç labaratuar sonucuna göre anlaşılır.işlemlerinizi takip ederseniz kimse hakkınızı yemez
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,215
Mesajlar
915,872
Kullanıcılar
449,997
Son üye
Ali5534

Yeni konular

Geri
Üst