chiller problemi

Katılım
25 Haz 2012
Mesajlar
25
Puanları
1
herkeze iyi geceler kafama takılan bir soru var merak ediyorum
200 kw chiller grubu beslenicek 100mt
benim hesaplarıma göre 185 lık kablo çekmem gerekiyormuş.
biz direk ADP panosundan çekeceğimiz için 1,5 lik gerilim düşümü ile 150 lik kablo yeter diye düşünüyorum ? yorumlarsanız sevinirim tşkler
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
pardon soruyu düzeltiyorum geze yazdığım için yanlış yorumlaşımım

herkeze iyi geceler kafama takılan bir soru var merak ediyorum
200 kw chiller grubu beslenicek 100mt
usta diyorki hesaplara göre 185 lık kablo çekmem gerekiyormuş.
biz direk ADP panosundan çekeceğimiz için 1,5 lik gerilim düşümü ile 150 lik kablo yeter diye düşünüyorum ? yorumlarsanız sevinirim tşkler
 
Azizim,

Öncelikler şeytanın şekeri olmaz :) hepsi kötüdür ve insanın apaçık düşmanıdır onlar.

Mekanik cihazlar için izin veriler gerilim düşümü %3 dür. Bu açıdan içiniz rahat olsun. İkinci olarak bu tip cihazların yol almalarına göre kablo ve şalterleri seçilmelidir. Örneğin sürücü varsa basit şekilde akım ve gerilim düşümü hesabı ile çözülebilir. Eğer başka şekilde kalkıyorsa (chiller firmasına sorunuz) kalkış akımları dikkate alınarak seçim yapılmalıdır.
 
herkeze iyi geceler kafama takılan bir soru var merak ediyorum
200 kw chiller grubu beslenicek 100mt
benim hesaplarıma göre 185 lık kablo çekmem gerekiyormuş.
biz direk ADP panosundan çekeceğimiz için 1,5 lik gerilim düşümü ile 150 lik kablo yeter diye düşünüyorum ? yorumlarsanız sevinirim tşkler
ustanızın dediği gibi 185lik kablo kullanın.
 
peki bu chiller max. 400 A yük çekiyor biz buraya direk 240 kablo yerine
iki adet elimizde olan 95 lik kablo çeksem ne olur sonuçta 95 lik kablonunda akım taşıma kapasitesi 210 A.
yani elimizde 95 lik kablo mevcut olduğu için zaten chillerinde anma akımı yani başlangıç akımı 390 A. oldugu için uygunmudur böyle bişi?
 
1x180 veya 2x90 kablo chillerinizi beslemeye yetmez.
Mesafe ne olursa olsun yüksek demeraj akımı çekilen motor alıcılarda kablo kesiti bir üst gurupdan seçilir.
400 Amper çeken bir motor sisteminin rezistif direnci çekeceğiniz kablonun direncinden daha küçüktür.
Peki bu ne demek ?
Bu aslında bir üst kablo kesitinden seçim yapmadığınız için motor gurubunuzun kalkınma süresi uzayacatır.
(bknz reostayla,reaktansla yol verme)
Çektiğiniz demeraj akımlarının 250 KW için 1.6 KAmper kabloda kalkınma süresi boyunca bir enerji düşümü sağlayacaktır.
Bu enerji düşümü ortalama 18-20 ay sonunda bir üst kablo kesiti seçme maaliyetine eşit olacaktır.
Enerji iletim hatları motorlara yolverme için kullanılmaz,kullanılamaz !
Kablo kesitleriniz düşük olursa kompanzasyon sisteminiz kritik bir durumda çalışır.(Ters besleme voltajları örnek 440Volt)
Maksadınız günü kurtarmaksa kablo seçiminiz doğrudur.
Şayet bir tesis kuruyorsanız seçilen kablo kapasitenin mutlaka 1.5 katı olmalıdır. (Bu yük karakterisliğine göre değişir.)
Kalın kabloları kimse işyerine satın aldırıp evine götürmez arkadaşlar.Lütfen kapasite arttırımı ve sistem revizyonu kriterlerini göz önünde bulundurunuz.

Saygılar..
 
Ayrıca kablo kesiti hesaplanırken redüksiyon farklarını da unutmayın
-Yanyana döşenmesi halinde IEC standartlarına göre redüksiyon katsayısı seçilmelidir
-Dışarıda açık havada ise(güneşe maruz) yine redüksiyon katsayısı
-Chillerin cosq değeri göz önüne alınmalıdır(muhtemelen lokal kompanzasyon yapılmayacaktır)

vs..vs.. keşke herşey P=1,73*V*I kadar kolay olsa, eğer ben bu işin hakkını vereyim diyorsanız biraz daha gayret ve dikkat lazım
 

Forum istatistikleri

Konular
128,617
Mesajlar
919,110
Kullanıcılar
450,622
Son üye
buseeymn

Yeni konular

Geri
Üst