Alternatörün frenlenmesi

orb

Üye
Katılım
30 Ağu 2007
Mesajlar
37
Puanları
1
Arkadaşlar

1)Elektrik üretmek için kullancağımız alternatörün mekanik fren dışında manyetik olarak frenlemmiz mümkün müdür?
2)1500 d/d alternatörün 2000 d/d dönmesi sonucunda ne olur?
3)1500 d/d alternatörün 200 d/d dönmesi sonucunda ne olur?


Şimdiden teşekkür ederim.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Bilader şimdi öyle soru sordun ki.....
En kısa yolda .yardım edebilme açısında, şunu söylim: üreticiye sorsan yanlış yapmazsın.
Ürünü aldıktan sonra naparsan yap.....enjoy.
ama ürün yapacağın işe göre tasarlanmışmıdır.... ani durduğunda oluşan mek. kuvetleri bir düşün.... hele mildeki oluşan kuvet. Bir örnek müsade edersen 150km/h ile arabayla gidiyorsun bir duvara çarpıyorsun veya baryere çarpıp 20 le devam ediyorsun. Arabanın halini düşün birde sürücünün halini düşün....
yani şunu demek istedim : Ürün yapmak istediğine uygun olmalı. Üreticiye sor diyorum, kısaca.

Devri yükseltmekte aynı konu.....

Ne tip jenatör kulandığını bilmiyorum, pek önemli de değil....

Genel :
Motorlar yada senin örneğinde Alternatörler.... üretildiğinde belirli testlere tabi tutuluyor... Dinamik testlere buna dahil. Sertifka buna göre verlir...
ama bu testler hep amacına göre dir. amacın dışı kulandığında ve birisi zarar gördüğünde sorumlu sen olursun.... Üretici değildir.(bir civata fırlayıp....)

Ağır rekabet içinde olan firmalar, ürünü ucuz üretebilmesi için kulandıkları malzemelerin max. kapasite sınırlarına kadar inerler.... testler mestler hep buna göre belirlenmiştir. amacına göre.

Senin yapacağın şey buna uygun olup olmadığını firmalara sormalısın. ama cevapları biliyorum. hayır cevabı alacaksın.....:)
gelişmede bizleri bilgilendirirsen sevinirim....
 
Alternatör VDE 0530 ' a göre nominal hızın %120 'sinde 2 dakika çalışacak şekilde dizayn edilmiştir.
düşük hız için özel üretilen alternatör gerekli imiş.
 
"VDE 0530 " elektrik ile alakalı standartır.....
kast ettiğim oluşan mekanik kuvetlerle ilgili ....
sana sorim....... niçin jeneratörünü ani durdurmak veya düşük devirde çalıştırmak istiyorsun ?.
 
Sn Orb
Elektrik makinelerinde devirsayısı frekans ve kutup sayısına bağlıdır. Siz jeneratöre verdiğiniz mekanik gücü arttırırsanız devir sayısı artar ve jeneratörünüzün çıkış frekansı artmış olur. Jeneratörlerde deviri yüke göre sabit tutan (governör kartı)sistemi vardır. Haricen devire müdahale etmek demek bu sisteme müdahale etmek demektir ki doğru bir işlem olmadığı aşikardır. Jeneratörde devirin sorduğunuz sorudaki gibi çok küçük bir değere düşmesi çıkış voltajının çok düşmesine neden olur bu da voltaj regülatörünün büyük akım geçirmesine ve ikaz sargılarının hasar görmesine neden olur. Otomatik olarak bir denge içinde çalışan jeneratör sistemine dışarıdan müdahale mantıklı değildir yapılmaması gerekir.​
 

Forum istatistikleri

Konular
128,439
Mesajlar
917,641
Kullanıcılar
450,366
Son üye
kerim13

Yeni konular

Geri
Üst