24v araca 12v ses sistemi

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim emeğinize sağlık. Sanırım bu çözüm fikirleriniz 2000 rms sistemlere yetmiyecektir. Ne kadar doğru ama benim demek istediğim şu. Normalde amplifier bağlantısında tek aküden 12v alıp öyle çalıştırıyorlar.
İLAVE BİLGİLER:
2000RMS ampliler (Teknikte BOOSTER denilir) gerçekte kanal başına 50W output civarı güç verebilen amplilerdir. Hadi diyelim ki senin amplin kaliteli ve kanal başına 100W hoparlöre güç verebiliyor.
(Yıllar önce 1500W olarak satılan booster amplinin çıkış gücünü ölçmüş ve 50W ampli gücü olduğunu görmüştük)
Önce bu amplinin aküden çekeceği akımı hesaplayalım.
2000W tam olarak bu cihazın aküden çektiği güç olarak verilmektedir. Ancak bu gücün büyük bölümü booster amplinin SMPS inverter devresinde harcanmaktadır.
Yani 12V gerilim ile yüksek güç elde edilemeyeceği için takribi 50W RMS çıkış gücüne ulaşabilmek için 2X24V gibi bir gerilim gerekmektedir. SMPS inverter bu işi yapmaktadır.
2X24V gibi gerilim elde edildikten sonra uygun çıkış katı ile mümkün olan max ampli çıkış gücüne erişilebilinir.
Aküden çekilen akım.
2000W/12=166A
Yani bu ampli aküden 166A civarı akım çekecektir. Bu akımın büyük bölümü inverter kayıplarıdır.
Öngörülen akü 100A/h olduğuna göre kabaca bu akü ile sistemini olsa olsa yarım saat, bilemedin 45dk çalıştırabileceksin demektir.
Aküyü yeniden doldurabilmek için 100A ile şarj etsen bile teoride 1 saatte şarj edebileceksin demektir ki bilimsel olarak mümkün değildir.
Yani 45 dk müzik dinleyip 1 saat akünün şarj edilmesini bekleyeceksin.
Anlamadığım için mazur görün. Tek akü 12 v güç üretiyor araç çalışsa da çalışmasa da tek aküde 12v güç var. Ben bu 12v olan tel aküden güç almak istiyorum. Direk amfiye bağlantı yapmak yerine araya akü koyup sadece araç çalışırken marş aküleriyle bağlantı yapıp araç çalışmadığında aradaki bağlantıyı kesmek istiyorum. Tamam alternatör 24 v ancak ben akülerin seri bağlandığı + kutbundan güç almak istiyorum.
Tek akünün şarj edilme sorununu anlayamıyorsun. Senin şarj dinamon 24V luk. 24V u 12V luk aküye direk verirsen ya akü kaynama yapacak ya da şarj dinamonu yakacaktır. Aküyü yüksek voltajla şarj edebilmek için sabit akım verebilen şarj devresi kullanmak zorundasın.
Araç çalışmadığında bağlantıyı kesmen hiç sorun değildir. Cihazları kapattığın anda zaten aküden akım çekilmez. Ancak unutmamak için sistemi sadece araç çalışırken çalıştırabilmek istiyorsan böyle bir röle kullanabilirsin.
Zaten BOOSTER ampli kullanıyor olman iyice çıkmaza sokuyor seni.
Çünkü yukarda tek bir harici akü ile sadece standart bir oto teybinin koşullarını belirtmiştim. Bunu sağlayabilmek bile ciddi hesaplamalar gerektirir.
Eğer illa booster ampli kullanmak istiyorsan ve bu ürünün 24V ile çalışanlarını temin etmen daha mantıklı olacaktır.
Çünkü 150-200A gibi akımlarla şaka olmaz. 200A lik bir akım yolunda kullanılacak kablolar bile servet değerindedir.
24 to 12v buck converter devresi alın.
Kullanacağınız güce göre step down devreler var.
200A civarı akım verebilen BUCK konverter ürünleri varsa incelemek isterdim.
HAH BULDUM :D
https://www.aliexpress.com/item/32848450882.html
500$ cık. Yaklaşık günümüz kuruna göre 6500TL gibi.
 
İLAVE BİLGİLER:
2000RMS ampliler (Teknikte BOOSTER denilir) gerçekte kanal başına 50W output civarı güç verebilen amplilerdir. Hadi diyelim ki senin amplin kaliteli ve kanal başına 100W hoparlöre güç verebiliyor.
(Yıllar önce 1500W olarak satılan booster amplinin çıkış gücünü ölçmüş ve 50W ampli gücü olduğunu görmüştük)
Önce bu amplinin aküden çekeceği akımı hesaplayalım.
2000W tam olarak bu cihazın aküden çektiği güç olarak verilmektedir. Ancak bu gücün büyük bölümü booster amplinin SMPS inverter devresinde harcanmaktadır.
Yani 12V gerilim ile yüksek güç elde edilemeyeceği için takribi 50W RMS çıkış gücüne ulaşabilmek için 2X24V gibi bir gerilim gerekmektedir. SMPS inverter bu işi yapmaktadır.
2X24V gibi gerilim elde edildikten sonra uygun çıkış katı ile mümkün olan max ampli çıkış gücüne erişilebilinir.
Aküden çekilen akım.
2000W/12=166A
Yani bu ampli aküden 166A civarı akım çekecektir. Bu akımın büyük bölümü inverter kayıplarıdır.
Öngörülen akü 100A/h olduğuna göre kabaca bu akü ile sistemini olsa olsa yarım saat, bilemedin 45dk çalıştırabileceksin demektir.
Aküyü yeniden doldurabilmek için 100A ile şarj etsen bile teoride 1 saatte şarj edebileceksin demektir ki bilimsel olarak mümkün değildir.
Yani 45 dk müzik dinleyip 1 saat akünün şarj edilmesini bekleyeceksin.

Tek akünün şarj edilme sorununu anlayamıyorsun. Senin şarj dinamon 24V luk. 24V u 12V luk aküye direk verirsen ya akü kaynama yapacak ya da şarj dinamonu yakacaktır. Aküyü yüksek voltajla şarj edebilmek için sabit akım verebilen şarj devresi kullanmak zorundasın.
Araç çalışmadığında bağlantıyı kesmen hiç sorun değildir. Cihazları kapattığın anda zaten aküden akım çekilmez. Ancak unutmamak için sistemi sadece araç çalışırken çalıştırabilmek istiyorsan böyle bir röle kullanabilirsin.
Zaten BOOSTER ampli kullanıyor olman iyice çıkmaza sokuyor seni.
Çünkü yukarda tek bir harici akü ile sadece standart bir oto teybinin koşullarını belirtmiştim. Bunu sağlayabilmek bile ciddi hesaplamalar gerektirir.
Eğer illa booster ampli kullanmak istiyorsan ve bu ürünün 24V ile çalışanlarını temin etmen daha mantıklı olacaktır.
Çünkü 150-200A gibi akımlarla şaka olmaz. 200A lik bir akım yolunda kullanılacak kablolar bile servet değerindedir.

200A civarı akım verebilen BUCK konverter ürünleri varsa incelemek isterdim.
HAH BULDUM :D
https://www.aliexpress.com/item/32848450882.html
500$ cık. Yaklaşık günümüz kuruna göre 6500TL gibi.
Evet spl pro sistem baya Bi güç istiyor. Fakat direk tek aküye bağlantı yapıyorlar aküyü bozuyor ama sonuçta 180 amper 12v tek aküden besleme yapıyorlar. Dediğinize göre amfi de güç bağlantısını yapar yapmaz yanması lazım. Yani orada 24v harici 12v da Bi güç kaynağı var
 
İLAVE BİLGİLER:
2000RMS ampliler (Teknikte BOOSTER denilir) gerçekte kanal başına 50W output civarı güç verebilen amplilerdir. Hadi diyelim ki senin amplin kaliteli ve kanal başına 100W hoparlöre güç verebiliyor.
(Yıllar önce 1500W olarak satılan booster amplinin çıkış gücünü ölçmüş ve 50W ampli gücü olduğunu görmüştük)
Önce bu amplinin aküden çekeceği akımı hesaplayalım.
2000W tam olarak bu cihazın aküden çektiği güç olarak verilmektedir. Ancak bu gücün büyük bölümü booster amplinin SMPS inverter devresinde harcanmaktadır.
Yani 12V gerilim ile yüksek güç elde edilemeyeceği için takribi 50W RMS çıkış gücüne ulaşabilmek için 2X24V gibi bir gerilim gerekmektedir. SMPS inverter bu işi yapmaktadır.
2X24V gibi gerilim elde edildikten sonra uygun çıkış katı ile mümkün olan max ampli çıkış gücüne erişilebilinir.
Aküden çekilen akım.
2000W/12=166A
Yani bu ampli aküden 166A civarı akım çekecektir. Bu akımın büyük bölümü inverter kayıplarıdır.
Öngörülen akü 100A/h olduğuna göre kabaca bu akü ile sistemini olsa olsa yarım saat, bilemedin 45dk çalıştırabileceksin demektir.
Aküyü yeniden doldurabilmek için 100A ile şarj etsen bile teoride 1 saatte şarj edebileceksin demektir ki bilimsel olarak mümkün değildir.
Yani 45 dk müzik dinleyip 1 saat akünün şarj edilmesini bekleyeceksin.

Tek akünün şarj edilme sorununu anlayamıyorsun. Senin şarj dinamon 24V luk. 24V u 12V luk aküye direk verirsen ya akü kaynama yapacak ya da şarj dinamonu yakacaktır. Aküyü yüksek voltajla şarj edebilmek için sabit akım verebilen şarj devresi kullanmak zorundasın.
Araç çalışmadığında bağlantıyı kesmen hiç sorun değildir. Cihazları kapattığın anda zaten aküden akım çekilmez. Ancak unutmamak için sistemi sadece araç çalışırken çalıştırabilmek istiyorsan böyle bir röle kullanabilirsin.
Zaten BOOSTER ampli kullanıyor olman iyice çıkmaza sokuyor seni.
Çünkü yukarda tek bir harici akü ile sadece standart bir oto teybinin koşullarını belirtmiştim. Bunu sağlayabilmek bile ciddi hesaplamalar gerektirir.
Eğer illa booster ampli kullanmak istiyorsan ve bu ürünün 24V ile çalışanlarını temin etmen daha mantıklı olacaktır.
Çünkü 150-200A gibi akımlarla şaka olmaz. 200A lik bir akım yolunda kullanılacak kablolar bile servet değerindedir.

200A civarı akım verebilen BUCK konverter ürünleri varsa incelemek isterdim.
HAH BULDUM :D
https://www.aliexpress.com/item/32848450882.html
500$ cık. Yaklaşık günümüz kuruna göre 6500TL gibi.
Amfiler stereo olan kanal başı 300 rms gerçek güç. Mono olan ise 1100 rms gerçek güç. Yani Çin malı havalarda watt lar uçuşanlardan değil 🙂. 50 waatt kanal başı olan ampiler şimdi piyasada çöp oldu kimse yüzüne bakmıyor
Evet spl pro sistem baya Bi güç istiyor. Fakat direk tek aküye bağlantı yapıyorlar aküyü bozuyor ama sonuçta 180 amper 12v tek aküden besleme yapıyorlar. Dediğinize göre amfi de güç bağlantısını yapar yapmaz yanması lazım. Yani orada 24v harici 12v da Bi güç kaynağı var
Evet onu gördüm. Ses sistemi o kadar para tutuyor Bi converter e o kadar verirsek oturup ağlarım 🤣🤣
 
cihazlar gerçekten bu kadar güç çekiyorsa araca ilave 12v alternatör bağlattır. 12v bağımsız 3. bir aküyü şarz etsin.
 
cihazlar gerçekten bu kadar güç çekiyorsa araca ilave 12v alternatör bağlattır. 12v bağımsız 3. bir aküyü şarz etsin.
Gördüğüm kadarıyla ilave alternatör bağlanacak Bi durum yok motor tarafında herşey milimetrik tasarlanmış
Amfiler stereo olan kanal başı 300 rms gerçek güç. Mono olan ise 1100 rms gerçek güç. Yani Çin malı havalarda watt lar uçuşanlardan değil 🙂. 50 waatt kanal başı olan ampiler şimdi piyasada çöp oldu kimse yüzüne bakmıyor

Evet onu gördüm. Ses sistemi o kadar para tutuyor Bi converter e o kadar verirsek oturup ağlarım 🤣🤣
İzmirde Bi arkadaş dc 24v to 12v step down akü şarj cihazı tasarlıyormuş.istenilen amper gücünde. Peki o cihaz işimizi görür mü ilave akü şarjı için?
 
Amfiler stereo olan kanal başı 300 rms gerçek güç. Mono olan ise 1100 rms gerçek güç. Yani Çin malı havalarda watt lar uçuşanlardan değil 🙂. 50 waatt kanal başı olan ampiler şimdi piyasada çöp oldu kimse yüzüne bakmıyor
Bu kadar çıkış gücü gerçekse kaba bir hesaplama yapalım.
2X300W RMS güç verebilen bir booster amplinin besleme devresinin ortalama gücü 1200W olmalıdır. Yani 1200W DC güç verebilmeidir.
1200W gerçek gücün alınabilmesi için ise ya uçuk seviyede SMPS inverter kullanılmalı ( Ki bilindik en iyi SMPS devrelerin verimi GOLD olanlar için %80-85 gibi bir verimi ifade etmektedir) ...
ya da yaklaşık %50 verimle çalışan standart SMPS inverter kullanılmalıdır. Bu durumda da SMPS inverterin 2400W gibi bir güç gereksinimi olacaktır.
Yani aküden 2400W güç çekecek, ama ses gücü olarak ta 2X300W verebilecektir.

Ampli kaliteli ise ve CLASS-D değilse 2X300W gerçek RMS güç için 2400W inverter devresi şarttır.
CLASS-D ampli ise zaten ortalama 1200-1500W lık bir DC güç yeterlidir.

cihazlar gerçekten bu kadar güç çekiyorsa araca ilave 12v alternatör bağlattır. 12v bağımsız 3. bir aküyü şarz etsin.
Bu gibi şekerli önerileri duyunca gıcıklığım tutuyor :D
Ses sistemi için takribi 2400W güç gereksinimimiz olduğuna göre...
700 küsür Watt bir AT... pardon BEYGİR olduğuna göre kabaca 4 beygirlik bir alternatör kullanmamız gereklidir.
Bu aletin boyutlarını bilmiyorum. Ancak bildiğim bir mevzuu var ki son derece gıcık bir mevzuu
Alternatörden alınan gerilimin doğrultulup regüle edilmesi, böylece ses sistemin sağlıklı çalışabilmesi sağlanabilmelidir.
iyi de 2400W gücünde bir regüle devresini nasıl yapacağız...
 
Bu kadar çıkış gücü gerçekse kaba bir hesaplama yapalım.
2X300W RMS güç verebilen bir booster amplinin besleme devresinin ortalama gücü 1200W olmalıdır. Yani 1200W DC güç verebilmeidir.
1200W gerçek gücün alınabilmesi için ise ya uçuk seviyede SMPS inverter kullanılmalı ( Ki bilindik en iyi SMPS devrelerin verimi GOLD olanlar için %80-85 gibi bir verimi ifade etmektedir) ...
ya da yaklaşık %50 verimle çalışan standart SMPS inverter kullanılmalıdır. Bu durumda da SMPS inverterin 2400W gibi bir güç gereksinimi olacaktır.
Yani aküden 2400W güç çekecek, ama ses gücü olarak ta 2X300W verebilecektir.

Ampli kaliteli ise ve CLASS-D değilse 2X300W gerçek RMS güç için 2400W inverter devresi şarttır.
CLASS-D ampli ise zaten ortalama 1200-1500W lık bir DC güç yeterlidir.


Bu gibi şekerli önerileri duyunca gıcıklığım tutuyor :D
Ses sistemi için takribi 2400W güç gereksinimimiz olduğuna göre...
700 küsür Watt bir AT... pardon BEYGİR olduğuna göre kabaca 4 beygirlik bir alternatör kullanmamız gereklidir.
Bu aletin boyutlarını bilmiyorum. Ancak bildiğim bir mevzuu var ki son derece gıcık bir mevzuu
Alternatörden alınan gerilimin doğrultulup regüle edilmesi, böylece ses sistemin sağlıklı çalışabilmesi sağlanabilmelidir.
iyi de 2400W gücünde bir regüle devresini nasıl yapacağız...
Bu kadar gücü tek aküden al uğraşma diyorlar ama işte bugün iki akü olmuş 5000 TL yani göz göre göre de bozulacağını bile bile takmam yani 🙂 tek amfi AB clas 4x300 rms. Diğeri d class 1100 rms olması lazım. Bunları tek aküden sömürdüğümde bu kış o aküler bana hiç olmadık yerlerde cezalar verebilir,🙂 24 to 12v 30 ya da daha yüksek amp şarj cihazı bizim işimizi görür mü peki? 30 amp olanına 600 TL istiyorlar
 
Bu kadar gücü tek aküden al uğraşma diyorlar ama işte bugün iki akü olmuş 5000 TL yani göz göre göre de bozulacağını bile bile takmam yani 🙂 tek amfi AB clas 4x300 rms. Diğeri d class 1100 rms olması lazım. Bunları tek aküden sömürdüğümde bu kış o aküler bana hiç olmadık yerlerde cezalar verebilir,🙂 24 to 12v 30 ya da daha yüksek amp şarj cihazı bizim işimizi görür mü peki? 30 amp olanına 600 TL istiyorlar
Tek bir şekilde şöyle yapılabilir.
İlla booster ampli kullanmana gerek yoksa, 30A lik bir 24V 12V dönüştürücü ile teybini kullanabilirsin. Yüksek çıkış gücü istiyorsan yüksek kaliteli ve duyarlıklı hoparlör temin edebilirsin. (Standart hoparlörlerden daha pahalıdır)
Yoh ben hem yüksek güç istiyorum ampli de kullanacağım dersen bütçene uygun 24V luk iyi bir ampli satın alabilir ve tır'da rahatlıkla kullanabilirsin.
Eğer teyp ünitesi 12V ise ucuz bir 24V 12V dönüştürücü ile teybini besleyebilirsin.
Böylece aküleri risk etmemiş olur, sistemi de ilmine göre yapmış olursun.
Gözüme çarpan birkaç ürün.
https://www.trendyol.com/soundmax/oto-anfi-4000w-4-kanal-24v-sx-3000-4ab-p-34583122
Fiyatı belli değil ama 2X300W veya 4X100W olarak ifade edilmiş.
https://www.mixsepet.com/urunler/hd-kamera_680/
 
Aküleri kısa zamanda bozup 5000 lira zarara uğramak,
Yada bu işten vazgeçmek 😀
Bilemedim
 
Tek bir şekilde şöyle yapılabilir.
İlla booster ampli kullanmana gerek yoksa, 30A lik bir 24V 12V dönüştürücü ile teybini kullanabilirsin. Yüksek çıkış gücü istiyorsan yüksek kaliteli ve duyarlıklı hoparlör temin edebilirsin. (Standart hoparlörlerden daha pahalıdır)
Yoh ben hem yüksek güç istiyorum ampli de kullanacağım dersen bütçene uygun 24V luk iyi bir ampli satın alabilir ve tır'da rahatlıkla kullanabilirsin.
Eğer teyp ünitesi 12V ise ucuz bir 24V 12V dönüştürücü ile teybini besleyebilirsin.
Böylece aküleri risk etmemiş olur, sistemi de ilmine göre yapmış olursun.
Gözüme çarpan birkaç ürün.
https://www.trendyol.com/soundmax/oto-anfi-4000w-4-kanal-24v-sx-3000-4ab-p-34583122
Fiyatı belli değil ama 2X300W veya 4X100W olarak ifade edilmiş.
https://www.mixsepet.com/urunler/hd-kamera_680/
Aslında 12v olan amfiler de istanbul da Bi arkadaş 24v a çeviriyor en son çare onu yapacağım. Ama ben araç aküsünden bağımsız olmasını istiyorum. Bu sefer 2 tane aküyü seri bağlayıp ayrı Bi 24v akü sistemi yapmam gerekiyor. Hem amfilerin işciliği hemde fazladan Bi akü daha maliyeti oluyor. Soundmax olan amfi sizin bahsettiğiniz beygilerin havada uçuşan olanlarından.🤣 Görüntü var ses yok olayı. 24v alpine marin amfiler var ama çok pahalı 🙂. Sizin aliexpress linkini attığınız step down converteri ben burada yaptırabilirim. 24 ü 12 ye düşürmek için ve 12v aküyü şarj edebilmeye yarar mı peki? Örnek 100amp olanından elimde olsa 100amp aküye bağlantı yapsam günün sonunda bu dertten kurtulabilir miyim? Yani iki tane sıfır amfiyi açtırıp oynatmak en son seçim 🙂
 

Forum istatistikleri

Konular
128,189
Mesajlar
915,708
Kullanıcılar
449,957
Son üye
sezercakmak

Yeni konular

Geri
Üst