Volta Yide S-3 Akü Güçlendirme Hakk. yardım

Tamamdır. Beyni şarj için kullanmayin, 60V geçmeyin bir sorun olmaz . Ancak çıkma aküleriniz sağlıklı olmayabilir. Ölü veya yarı ölü gibi
Deneyeceğim idare edeceği kadar. Olmadı sıfır 60V45Ah lithium battery alacağım. Çünkü motoru çok sevdim.
 
lityum battery tavsiye edilir, bakımsız akü tavsiye edilmez. bu arada mesafe uzun ömür için pek söylemezler ama beyin/sürücü/driver ne derlese desinler çıkışına motor girişine 100 volt 1500/3000 uf gibi bir kondanstör bağlayınız. hani arada ara gazı yapıyoruz ya. işte burada bataryanın aşrı akım çekmesini önler. fabrika/üretici koymaz. batarya bozulsun/ölsün ki yedek parça satayım kazanayım diye. geçmişte denedim işe yaramıştı.
düzenleme: 60 volt motor için
 
Lityum batarya alırken dikkat ediniz el yapımı batarya olmasın punto kalitesi düşük olursa motordaki titreşim den puntolar kopar.cekilecek akımın 4 katını rahatlıkla verebilecek bir batarya gurubu olsun.lityum pil aküye oranla daha hafif ve daha az yer kaplar ama 500 saykıl ömür verilen parayı yazık edebilir.Agirligi demişsiniz ki 200 kilolara kadar test ettim burada şöyle bir konu var,sizin test sonucunuz üreticiden yüksek ise üreticinin verdiği değer yok ureticinin verdiği değer yüksek ise sizinkinden yüksek ise sizin verdiğiniz değeri.yani düşük olan kg geçerli sayın.batarya farkını beyin anlayacağını sanmıyorum fakat alınan bataryanın C değeri (marş akımı)düşük ise voltaj düşeceği için beyin hata verir.sarj edilirken bir ihtimal hata verebilir.bataryalari sizin dışardan şarj etmenizi öneririm.dikkate asıl almanız gereken kısım 25 km giden bir aracı 100 km götürecek olursanız ortaya çıkacak ısı bozulmaya sebep olabilir.bence en büyük etki ısı Olacaktır
 
lityum battery tavsiye edilir, bakımsız akü tavsiye edilmez. bu arada mesafe uzun ömür için pek söylemezler ama beyin/sürücü/driver ne derlese desinler çıkışına motor girişine 100 volt 1500/3000 uf gibi bir kondanstör bağlayınız. hani arada ara gazı yapıyoruz ya. işte burada bataryanın aşrı akım çekmesini önler. fabrika/üretici koymaz. batarya bozulsun/ölsün ki yedek parça satayım kazanayım diye. geçmişte denedim işe yaramıştı.
düzenleme: 60 volt motor için
60volt motor için 100Volt 1500/3000 UF mi kullanmalıyım. Doğru anladım değil mi üstadım teşekkür ederim.
https://www.direnc.net/33uf-450v-kondansator Bu olabilir mi ?
Lityum batarya alırken dikkat ediniz el yapımı batarya olmasın punto kalitesi düşük olursa motordaki titreşim den puntolar kopar.cekilecek akımın 4 katını rahatlıkla verebilecek bir batarya gurubu olsun.lityum pil aküye oranla daha hafif ve daha az yer kaplar ama 500 saykıl ömür verilen parayı yazık edebilir.Agirligi demişsiniz ki 200 kilolara kadar test ettim burada şöyle bir konu var,sizin test sonucunuz üreticiden yüksek ise üreticinin verdiği değer yok ureticinin verdiği değer yüksek ise sizinkinden yüksek ise sizin verdiğiniz değeri.yani düşük olan kg geçerli sayın.batarya farkını beyin anlayacağını sanmıyorum fakat alınan bataryanın C değeri (marş akımı)düşük ise voltaj düşeceği için beyin hata verir.sarj edilirken bir ihtimal hata verebilir.bataryalari sizin dışardan şarj etmenizi öneririm.dikkate asıl almanız gereken kısım 25 km giden bir aracı 100 km götürecek olursanız ortaya çıkacak ısı bozulmaya sebep olabilir.bence en büyük etki ısı Olacaktır
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Burada Elektronik servis işlemleri ile uğraşan bir iş yerine uğradım. Bana bisikletçilerin dediklerine anlam veremediklerini söylediler. Evet ağırlık olarak kuru akü daha ağır ancak 60V 45 Ah seri bağlanmış bir sistem ile çalışabileceğini dile getirdiler. Onların da korkusu amper gücünün bobin sargısına zarar verme ihtimali. Kaldı ki ben zaten bir çalıştırmada en fazla 10 KM yol gidiyorum ve akşam 10 KM yol geliyorum. Uzun menzil istememin sebebi her gün şarj etmek yerine 5 günde bir şarja takmak.
Yorumunuzda dışarıdan şarj etmemi önermişsiniz. Kendi pilleri de zaten motordan ayrılarak 67,2V 3Ah adaptör ile şarj oluyor. Benim takacağım kuru aküler ise kendi şarj aletleriyle şarj olacaklar. Benim buradaki amacım amper değerini yükselterek menzil artırmaktı.
Ayrıca not düşmek isterim ki bugün elektronikçi bana 60V45Ah aküleri ayrı ayrı koymamı ve birisi bittikçe diğerine kablosunu takarak yola devam etmemi söylediler. Bana mantıklı geldi. Şu anda geriye kalan tek şey elimdeki kuru aküleri seri bağlayarak test etmek. Açıkçası amper değerinin bobine zarar verebileceğini ben de düşünmüyor değilim. Fakat aklımda kaynak makinelerindeki gibi 60Volt sabit kalmak kaydıyla amperi 12Ah ile sınırlayan bir devre arayışına girmek. Belki o zaman kuru aküleri kullanırken amperi çok yükseltmemiş olurum. Tabi bunlar hep fikir. Beyinde şarj özelliği yok. Her türlü aküleri dışarıdan şarj ederek devreye güç sağlamaktan başka çarem yok. Tek korkum ve emin olmak istediğim 60V12Ah Lithium batarya yerine 60V45Ah kuru akü taktığımda sistemin yanması :)
 
Son düzenleme:
60volt motor için 100Volt 1500/3000 UF mi kullanmalıyım. Doğru anladım değil mi üstadım teşekkür ederim
uf değeri ne kadar yüksek olursa o kadar iyi 60 volt motor için 100 volttan düşük olmaz. o büyük kondanstörü şans eseri bulmuştum. çok faydasını gördüm. bataryadan aşırı akım çekmeyi önlüyor, hem batarya ömrü uzuyor, hem de mesafeye azda olsa katkı sağlıyor.
https://www.direnc.net/10000uf-100v-63x105-vidali-kondansator
eğer bunu beğenmezsen, 150 volt olanlar ile gurup yapabilirsin. 150 volt olan tadından yenmez. ben yokluktan 100 volt takmıştım. hesap için volt X 2 diye hesaplarsın. uF değeri ne kadar şişman o kadar şık.
 
uf değeri ne kadar yüksek olursa o kadar iyi 60 volt motor için 100 volttan düşük olmaz. o büyük kondanstörü şans eseri bulmuştum. çok faydasını gördüm. bataryadan aşırı akım çekmeyi önlüyor, hem batarya ömrü uzuyor, hem de mesafeye azda olsa katkı sağlıyor.
https://www.direnc.net/10000uf-100v-63x105-vidali-kondansator
eğer bunu beğenmezsen, 150 volt olanlar ile gurup yapabilirsin. 150 volt olan tadından yenmez. ben yokluktan 100 volt takmıştım. hesap için volt X 2 diye hesaplarsın. uF değeri ne kadar şişman o kadar şık.
İlginiz için teşekkür ederim. Bunu da kullanıcam mutlaka.
 
Bataryanın amper değeri isterse 10000 Ah olsun. Bu bu miktarda akım çekerseniz bir saat boyunca kullanabilirsiniz anlamına geliyor. Batarya çok çok fazla büyük bile olsa motor çekeceği kadar çeker. Gerilim aynı olduktan sonra amper değeri ne kadar büyük olursa olsun zararı yoktur
 
Merhaba 12v 9ah lik 15 adet akü ile en fazla 60v 27ah kapasiteli bi batarya yapabilirsiniz? 60v 45ah batarya oluşturamazsınız.
Benim fikrim 60v 12ah lityum batarya yaptırıp halihazırda kullandığınız sisteminize paralel olarak bağlamanız daha verimli olur. 60v 24ah lityum batarya performansı. her zaman 60v 27ah kuru akü performansından iyi olacaktır.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,734
Mesajlar
929,358
Kullanıcılar
452,456
Son üye
WasTR

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst