Volta Yide S-3 Akü Güçlendirme Hakk. yardım

Katılım
17 Nis 2017
Mesajlar
22
Puanları
1
Yaş
35
Merhaba arkadaşlar:

Yeni bir elektrikli bisiklet satın aldım. Marka ve modeli Volta Yide S-3 2023

Aküsünü kontrol ettiğimde aşağıdaki şekilde olduğunu gördüm.
Rechargeable Lithium Battery Pack
Product Model YY-16S
Radet Capacity: 12AH
Normal Voltage: DC60V


Aracım menzil olarak beklentimin altında. Bu nedenle menzilini uzatmak istiyorum. Daha önce internette bunu yapanlar olduğunu gördüm.

Size danışmak istediğim husus şudur ki, benim elimde 15 adet 6-FM-6 Model 12V/9.0AH/20Hr akü var.

Bu aküleri 5'er seri olarak 60V kapasitede bağlantı ile 3 paket halinde paketleyerek ve bunları da sisteme bağlı olan girişe paralel olarak vermek istiyorum.

Sizce sistemde bu konuda problem yaşar mıyım ?

Benim Elektrik bilgim bazen bisikletçilerden daha iyi diye düşünüyorum. Bisikletçilere ve servislere gittim. 60V12Ah lithium bataryasına paralel 60V45Ah akü bağlamam sorun olur mu yoksa menzili uzatır mı diyorum. Beynini yakarsın diyor. Anlamadığım nokta Amper gücü Voltaj aynı olduktan sonra neden yaksın? Çözemedim yardımlarınızı bekliyorum.

Şayet 60V12Ah kendi lityum pili bitince ben kablo değiştirerek kendi kuru akülerimden seri bağladığım 12V9Ah beş tanesinden çıkan çıkışı bağlarsam işime yarar mı yaramasından çok makineye zarar verir mi bu konuda bilgi sahibi olan varsa lütfen yardımcı olabilir mi?

İlgilenip de yanıt veren arkadaşlar olursa çok sevinirim. Burada endişem amper farkı. Voltage değerleri aynı ancak amper değişik olacak sonuç olarak. Mevcut sistem 60V 12AH iken benim sistemim hesaplarıma göre 60V 45AH ve bunları paralel bağladığımda 15 tane akü ile kendi lithium aküleri ile toplamda 60V 12Ah + 60 V 45Ah + 60V 45Ah + 60V 45Ah = 60V 147 Ah olacak. Teşekkürler, yanıtlarınızı heyecanla bekliyorum.
 
güzel insan, benim matematiğim kıttır ama azıcık toplama işlemi yapabilirim. şimdi batarya guruplama dediğimiz olayda; marka dahil tüm sistem aynı ürün olmalıdır yani bir ondan bir bundan olmaz. hadi iki ayrı gurup yaptın, dediğin gibi onu söker ötekini takarım da, şöyle bir sorun var araç beyni uyumlu mu? biraz daha ekleme yapayım akülerin ağırlığı extra yük getirecektir. sonuçta alet sizin deneyip öğrenebilirsiniz. ben olmaz diyorum, tavsiye etmiyorum.
 
Çok teşekkür ederim yanıtınız için. Motorun kendi pilini devredışı bırakarak tek marka 60V45Ah akü kullansam nasıl olur ?
Bunda ısrarcı olmamın sebebi üzerindeki 60V12Ah çok kısa zamanda bitiyor. 25 KM gibi. Ben 230 Kg ağırlık taşıdığını test ettim. Aküleri kullanmak ağırlıkta sorun olmayacak ancak şöyle özetle sorayım.

60V 12Ah ile çalışan sistem 60V 45Ah ile neden çalışmayabilir ? Uyumluğunu nasıl anlarım. Yani voltaj aynı olduğu için yüksek amper olsa ne zarar verebilir? Menzilimi uzatmaya yaramaz mı?
 
Çok teşekkür ederim yanıtınız için. Motorun kendi pilini devredışı bırakarak tek marka 60V45Ah akü kullansam nasıl olur ?
Bunda ısrarcı olmamın sebebi üzerindeki 60V12Ah çok kısa zamanda bitiyor. 25 KM gibi. Ben 230 Kg ağırlık taşıdığını test ettim. Aküleri kullanmak ağırlıkta sorun olmayacak ancak şöyle özetle sorayım.

60V 12Ah ile çalışan sistem 60V 45Ah ile neden çalışmayabilir ? Uyumluğunu nasıl anlarım. Yani voltaj aynı olduğu için yüksek amper olsa ne zarar verebilir? Menzilimi uzatmaya yaramaz mı?
güzel insan yüksek değerde amper depolanıp kullanılması asla zarar vermez bilakis daha uzun menzil kazandırır. dezavantajı şarj süresi uzar. buradaki durum, beyin o akülere uyumlu mu? ben bilmediğim için uyumludur diyemiyorum. ama üzerindekinle aynı özelliklere sahip batarya ilavesi yapabilirsiniz. sadece şarj süreniz uzar o kadar.
 
güzel insan yüksek değerde amper depolanıp kullanılması asla zarar vermez bilakis daha uzun menzil kazandırır. dezavantajı şarj süresi uzar. buradaki durum, beyin o akülere uyumlu mu? ben bilmediğim için uyumludur diyemiyorum. ama üzerindekinle aynı özelliklere sahip batarya ilavesi yapabilirsiniz. sadece şarj süreniz uzar o kadar.
aradığım cevap buydu. Bunu sizin de yazdığınız şekliyle denemeden anlayamayacağım. Ben 5 tane 6-FM-6 12V9Ah aküyü seri bağlayıp 60V45Ah akü setiyle bir deneme yapacağım. Umarım beyin destekliyordur. Öyle ise 200 KM ye kadar gidebileceğim 15 saatte de şarj etse bana yeterli zaten. Deneyim sonucu buradan paylaşacağım. Başka tavsiyesi olan varsa dinlemekten memnuniyet duyarım.
 
aradığım cevap buydu. Bunu sizin de yazdığınız şekliyle denemeden anlayamayacağım. Ben 5 tane 6-FM-6 12V9Ah aküyü seri bağlayıp 60V45Ah akü setiyle bir deneme yapacağım. Umarım beyin destekliyordur. Öyle ise 200 KM ye kadar gidebileceğim 15 saatte de şarj etse bana yeterli zaten. Deneyim sonucu buradan paylaşacağım. Başka tavsiyesi olan varsa dinlemekten memnuniyet duyarım.
denemeden önce iyi araştır akü ile 18650 aynı dirençte değildir, şarj sistemleri bile farklıdır.
 
Kafam karıştı. Şarj sisteminin farklı olduğuna eminim. Çünkü ben 12V9Ah aküleri UPS'den çıkarıp bağlayacağım. 15 adet var. 5x3 set yapmayı düşünüyordum. içindeki lithium bataryanın 18650 olduğunu nasıl anlayabilirim ve dirençleri farklı olduğunda bana ne gibi dezavantajı olur? ChatGPT'ye yazdım anlamadı :)
Not: Motorun pil yuvasını söktüm mavi bir naylon-jelatin ile kaplanmış gibi içini göremiyorum. Şarj aleti ise 67,2V 3A buradan bir veri elde edebilir miyim bilmiyorum. ancak 4 saatte doldurduğuna göre saatte 3Amper ile dolduruyor.
 
Sadece beyinin şarj fonksiyonu soru işareti, li-ion bataryanın BMS kartı batarya üzerinde olabileceği gibi beyin kartı içinde de olabilir. Düşündüğünüz işlemi yapmak için orijinal bataryayı kullanmayın. BMS beyin üzerinde ise aküleri şarj için beyinide kullanmayin. Harici bir şarj çaresine bakın . Başka bir sorun olmaz bana göre. Kolay gelsin.
 
Sadece beyinin şarj fonksiyonu soru işareti, li-ion bataryanın BMS kartı batarya üzerinde olabileceği gibi beyin kartı içinde de olabilir. Düşündüğünüz işlemi yapmak için orijinal bataryayı kullanmayın. BMS beyin üzerinde ise aküleri şarj için beyinide kullanmayin. Harici bir şarj çaresine bakın . Başka bir sorun olmaz bana göre. Kolay gelsin.
Çok teşekkür ederim. Şarj işlemi için motoru kullanmayacağım. Ayrı ve kendine ait şarj aleti almayı planlıyorum. Bu iş için 25 000 TL bütçe ayırdım. 200 KM menzil alacaksam bunu vermeye hazırım.
Tek dileğim 6-FM-6 12V 9Ah kuru bakımsız aküleri seri bağladığımda 60V45Ah 1 set ile motorun zarar görmeden yürümesi. Eğer olur da test sürüşünde hesaplarıma göre 50 KM'yi görürse. 2 set daha yaparak 100 KM üzerinde menzil alabilmek.
 
Tamamdır. Beyni şarj için kullanmayin, 60V geçmeyin bir sorun olmaz . Ancak çıkma aküleriniz sağlıklı olmayabilir. Ölü veya yarı ölü gibi
 

Forum istatistikleri

Konular
129,734
Mesajlar
929,358
Kullanıcılar
452,456
Son üye
WasTR

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst