bir sulama sistemindeki 22 kva pompa sık sık devreye girip çıkıyor.aktif reaktif arası dengeyi tutturmak çok zor oluyor.
pompa bazen 10 saniyede devreye girip 4-5-6 saniye devrede kalıyor.bazen 4-5 saniyede devreye girip 6-7 saniye gbi devrede kalıyor.pompanın ihtiyacı olan kondansatörü direk pompaya bağla diye bir tavsiye oldu ancak kondansatör deşaj olamadan devreye girer ve kondansatör patlar diyede endişe ediyorum.
bir de şunu sormak istiyorum.kondansatör kontaktörünün normalde kapalı kontakları yardımıyla kondansatörün çok hızlı deşarj olmasını sağlayacak ne bağlayabilirim.direnç, rezistans vs.kondansatör 10Kvar olacak.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Pompanızın bu kadar sık devreye girip/çıkıyor olması normal değil.Öncelikle,bu sorunu çöz-
meniz gerekir.Kumanda devrelerinde sorun yok ise,pompanız büyük seçilmiş demektir.Pom-
payı değiştiremeyeceğinize göre,pompa çıkışışını kısarak,daha uzun süre dur/kalka sokabi-
lirsiniz.Bu kadar kısa süre için münferit kompanzasyon yapmayı düşünüyor iseniz,kondan-
satör uçlarına DEARJ BOBİNİ bağlamanız gerekir.Bu bobinleri,Entes veya Simens'te bulabi-
lirsiniz.Kondansatörleri,motor ucuna bağlamak yerine,ayrı bir devre ile devreye almanız daha
uygun olur ( motor kontaktörü yardımcı kontağı ile devreye girip/çıkacak şekilde ).
Arkadaşlar,
Forumda bazıları asansöre, uzunsüre çalışmayan motorlara v.s. lokal kompanzasyon yapmanın doğru olduğunu söylüyor. Ama ben bununla ilgili bir bağlantı şeması göremedim. Elinde sürücüsü, yol vericisi, motoru ve lokal kompanzasyonu , hepsini aynı şemada gösteren bir bağlantı şeması olan var mı acaba?
Teşekkürler.
Bu kadar kısa süre için münferit kompanzasyon yapmayı düşünüyor iseniz, kondansatör uçlarına DEARJ BOBİNİ bağlamanız gerekir. Bu bobinleri, Entes veya Simens'te bulabilirsiniz.
Lokal kompanzasyonda kondansatör; motor uçlarına parelel olarak bağlanırsa, kondansatör deşarjını motor sargıları üzerinden gerçekleştirmeyecek midir? Gerçekleştirmezse nedeni? gerçekleştirirse deşarj direncine gerek var mı?
Kondanatörün motor uçlarına bağlanması durumunda,deşarjın çok kısa süre içerisinde sağ-
lanması tabiiki mümkündür.Ancak,termik değerleri ile oynanması da gerekeceğinden,kon-
dansatörde bir sorun olması halinde,motor devresinin olumsuz yönde etkilemesi kaçınılmaz-
dır.O nedenle,kondansatörün ayrı bir devre üzerinden beslenmesi daha uygun olur.
Arkadaşlar,
Forumda bazıları asansöre, uzunsüre çalışmayan motorlara v.s. lokal kompanzasyon yapmanın doğru olduğunu söylüyor. Ama ben bununla ilgili bir bağlantı şeması göremedim. Elinde sürücüsü, yol vericisi, motoru ve lokal kompanzasyonu , hepsini aynı şemada gösteren bir bağlantı şeması olan var mı acaba?
Teşekkürler.
Üstadlar bence üsteki mesajımda da yazdığım gibi bir şema varsa üzerinden konuşsanız hem daha net anlaşılırsınız, hemde biz şemayı görmüş oluruz.
Saygılar.
bireysel kompanzasyon için bağlantı şeklinin yukarıdaki gibi olmasının sakıncası varmıdır?
Termik ayarı olağan şekilde yapılabilecektir.
Motor devreye girdiğinde kondansatörde devreye girerek kompanzasyon sağlanabilecektir.
Kontaktör devreden çıkınca kondansatör enerjisini motor üzerinden deşarj edebilecektir.
Arkadaşlar burda en uygun işlem motor yol alma anında devreye giren kontaktorun yardımcı kontagından kompanzasyon kontaktoru için takılan kontaktoru enerjileyerek kondansatore yol vermektir.kondansatore desarj bobini takılmalıdır olakı motor ucuna baglanır ise motor boşta yani çalışmadıgı zaman kondansatorde çok kısa surede olsa d.c gerilim olacagından motorumuz sankı bi generator gibi çalışabilir bundan dolayı benim kanaatimce kondansatorun güç devresi ayırmak en mantıklısı