2 Asenkron Motorun Aynı Anda Sürülme(me)si Hakkında

Kafanur

Üye
Katılım
20 Eki 2016
Mesajlar
40
Puanları
1
Yaş
34
Merhaba arkadaşlar,

Sizlere biraz teorik biraz pratik bir sorum olacak.

Bir ray üzerinde ileri geri hareket yapan eni yani genişliği 20 metre olan bir araba düşünün. 20 Metre genişliğindeki bu arababa raylar üzerinde ileri geri gidiyor. Ve bu arabayı ileri geri götüren 2 motordan birisi 0.metrede yani en başta, diğeri de diğer uçta yani 20.metrede bir motor bulunuyor. Ve bu motorlar sürücü ile kontrol ediliyor.

Burada teorik ve pratik olarak sorum şu. Araba bazen çap yapıyor. Yani sağı ayrı solu ayrı gidebiliyor. Ama bu gidişler max cm ile ölçülebilecek cinsten ama mesafe uzun olduğu için zamanla bu çaplık artıyor. Bu problemi, bu arabayı iki motorla aynı anda sürmek yapabilir mi ? Sonuçta benim tahminime göre 2 motor hiç bir zaman aynı hızda aynı devirde gitmez. Arada yinede ister istemez fark oluşur diye düşünüyorum.

Yardımlarınızı bekliyorum teşekkür ederim
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
En sağlıklı çözüm,elektrik milidir.İki motor arasında,hız kontrol geri beslemesi yapabilirseniz,2 adet sürücülü motorda kullanabilirsiniz.Tek motor ile,teorik olarak olmakla beraber,pratik ola-
rak hiçbir zaman senkronize çalışma sağlayamazsınız.
 
Son düzenleme:
İki motor için, iki sürücü kullanıp,, birinci sürünün MA veya 0-10 v. Çıkışını, diğer sürücünün referans girişine uyvularsaniz, birinci motor master olarak çalışır, diğeri ona uyar.
Daha, hassas uygulama, plc benzeri kontrol siztem ine bağlanacak, encoder çesidi devir kontrol takibini. Sami İnci beyin bahsettiği, elektrik mi in benzeri uygulama dur.
 
teşekkürler
 
Son düzenleme:
Bizim anlatmak istediğimizde
o zaten. Vagon benzeri, tek motor+mil+iki teke rsorun yatıyorsa, çözümlerden birisi
birisi anlattıklarımız.
 
Son düzenleme:
Elektrik milini inceleyiniz.Baraj kapaklarının aynı hizada açılması,yarı portal vinçlerin tahrikin de bu uygulama hiç sorunsuz çalışmaktadır.Bu uygulama için,2 adet normal asenkron motor ( ana tahrik için ) ,2 ad bilezikli asenkron motor ( hız kontrolu için ) kullanılır.
 
Elektrik milini inceleyiniz.Baraj kapaklarının aynı hizada açılması,yarı portal vinçlerin tahrikin de bu uygulama hiç sorunsuz çalışmaktadır.Bu uygulama için,2 adet normal asenkron motor ( ana tahrik için ) ,2 ad bilezikli asenkron motor ( hız kontrolu için ) kullanılır.
Her mesajda tecrübe patlaması . Çikolata da snickers , elektrik de sami inci abimiz :) @zeybek abimizde ekürisi sami abinin , onun da fanıyız :)
 
Son düzenleme:
Merhaba bukonu dışında başka bir yerde bir yazı kaynak bulamadım atv71 sürücü 2 adet 2 adet 55 kW motor enkoder bağlı motorlara ancak bazen motorun birisi geride kalıyor yardımcı olabilecek varmı
 
Merhaba bukonu dışında başka bir yerde bir yazı kaynak bulamadım atv71 sürücü 2 adet 2 adet 55 kW motor enkoder bağlı motorlara ancak bazen motorun birisi geride kalıyor yardımcı olabilecek varmı
Geri kalan motor sürücünün frekansını kontrol edin. Her ikiside eşit işe, geri kalanın frekansını yükseltin.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,725
Kullanıcılar
449,961
Son üye
omr70

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst