18 btu timberg split klima arizasi

ELNUR

Paylaşımcı üye
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
1,208
Puanları
131
Yaş
35
Konum
Zaqatala
Selamlar.
18btu klimada ariza boyle .1yila kadar normal calismis.simdi ise ic serpantin ve kalin boru karlama veriyor.
Onu ben qazini bosaldib yeniden R410 qaz bastim.yine ayni ariza.Ic unite fani normal calisiyor.filtreler ve serpantinler temiz.
Qaz basinci 125 psi.(Etiketlerinde fabrika qaz kq yazmamis.ona gore 125 psi koydum)
elektrik 215v
boru uzunlugu 4 m amma dis unite ic uniteden 3m kadar yukseklikde.
Cekdiyi akim 6.5 A.etiketdede oyle yaziyor
Borularda bukulme yok
Yardimlarinizi bekliyorum
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
A.selam,merhaba,sn.ELNUR. İç ünite ile dış ünite arasındaki mesafe ne kadar kısa olursa klimadan o kadar iyi verim alınabilir,genel bir bilgi olarak,bazı kaynaklara göre.Yani aradaki bu yükseklik farkı çok fazla olmadığı sürece klima verimine fazla olumsuz etkisinin olamayacağı bazı kaynaklarda belirtilmiştir. Ancak bu 3 mt.'lik yükseklik farkı,eğer ki dış-iç ünite arasındaki bakır boru bağlantılarını çok fazla da uzatmış ise bir olumsuzluk durumu yine doğabilir.(Çalışma verimi ve diğer normal çalışma koşullarını dolaylı yoldan etkilemesi açısından)

Bu konuda bu konunun asıl uzmanlarının görüşlerini belirtmesini de bekleyelim. Çünkü sadece bilinçli bir kullanıcı durumundayım,şu anda.Kolay gelsin.
 
Dostum ,

Karlanmanın bir kaç nedeni olur.

1- Eksik gaz
2- Fazla gaz
3- İç fan zaafiyeti , serpantinin veya filtrenin kirli olması
4- İç ünitede yağ birikmiş olması

Basınç değeri karlanma olması için yüksek bir değerde yani artı sıcaklıklarda. Serpantin ve filtreler temiz fan devirli dönüyor ise ,

Sizin ünitede yağ olma olasılığı var. Dış ünitenin yukarıda iç ünitenin aşağıda olması durumlarında sisteme sürüklenen yağın geri dönmeme ihtimali bulunmaktadır. Boru çekiminde yağ cebi yada kapanı adı verilen s ler yapılmalıdır. Ancak 3 metre gibi bir mesafede yağ olması biraz zor ama ihtimaldir. Eğer emiş borusu standarttan kalın ise gaz akış hızı düşeceği için yağı sürükleyemez ve iç ünitede kalır.

Eğer imkanınız var ise gazı cihazın dış ünitesine toplayın. İnce boruya azot gazı ile basınçlandırıp kalın borudan atın. Azot gazı dışında başka gaz kullanmayın özellikle uyarayım oksijen gazı yağ ile temas ederse parlama riski vardır. Çıkan azot gazını kontrol edin bakalım iç üniteden yağ gelecekmi yağ blokajı varmı? varsa yağı komple sistemden süpürün bağlantıları yapıp tekrar derin vakuma alın. Sonrasında gazı salıp tekrar çalıştırın.

Eğer imkanınız yok ise sistemi ısıtma moduna alın. Fan devrini en düşük kademeye alın ve cihazı en az 10 dakika yüksek basınçta çalıştırın. Yüksek sıcaklıktaki basınçlı ve debili gaz iç ünitede var ise yağı ısıtıp inceltip geri toplayabilir. Ama toplayacaktır demiyorum ihtimaldir.

Denemelerinizi yapıp yağ blokajı varsa sistemi çalıştırabilirsiniz. Diğer türlü gereken tüm kontrollerinizi yapmış görünüyorsunuz.

Kolay gelsin.
 
Abilerim ilk once cok sag olun bilgilerinizi verdiyiniz icin.cok iyi anlatdiniz.
Abim ben s yaratmamisim amma borunu kaldirib dis unitenin ustunden donderib baglamisim buda yardimci olurmu yagin ic uniteye gelmemesine?
Birde R410 larda basinc ne kadar olmalidir?
Yinede siz dediklerinizi yapacagim
 
Yapılacak olan S içle dış ünitenin boru mesafesinin ortasında olmalı. Borunun dış ünitenin üst mesafesini aşıp gitmesi çok bir faydası olacağını sanmıyorum. Çünkü illa yağ sisteme yürüyecektir. Önemli olan bu yağı sistemden geri çekebilmektir.

410 a gaz için 125 psi iyi bir değer.

Kolay gelsin.
 
Yapılacak olan S içle dış ünitenin boru mesafesinin ortasında olmalı. Borunun dış ünitenin üst mesafesini aşıp gitmesi çok bir faydası olacağını sanmıyorum. Çünkü illa yağ sisteme yürüyecektir. Önemli olan bu yağı sistemden geri çekebilmektir.

410 a gaz için 125 psi iyi bir değer.

Kolay gelsin.
Abim anladim.S de ne fark varki yagi gelmiyor ic uniteye,yoksa geliyor geri done biliyor nasil oluyor islem?
 
Dostum ,

Karlanmanın bir kaç nedeni olur.

1- Eksik gaz
2- Fazla gaz
3- İç fan zaafiyeti , serpantinin veya filtrenin kirli olması
4- İç ünitede yağ birikmiş olması

Basınç değeri karlanma olması için yüksek bir değerde yani artı sıcaklıklarda. Serpantin ve filtreler temiz fan devirli dönüyor ise ,

Sizin ünitede yağ olma olasılığı var. Dış ünitenin yukarıda iç ünitenin aşağıda olması durumlarında sisteme sürüklenen yağın geri dönmeme ihtimali bulunmaktadır. Boru çekiminde yağ cebi yada kapanı adı verilen s ler yapılmalıdır. Ancak 3 metre gibi bir mesafede yağ olması biraz zor ama ihtimaldir. Eğer emiş borusu standarttan kalın ise gaz akış hızı düşeceği için yağı sürükleyemez ve iç ünitede kalır.

Eğer imkanınız var ise gazı cihazın dış ünitesine toplayın. İnce boruya azot gazı ile basınçlandırıp kalın borudan atın. Azot gazı dışında başka gaz kullanmayın özellikle uyarayım oksijen gazı yağ ile temas ederse parlama riski vardır. Çıkan azot gazını kontrol edin bakalım iç üniteden yağ gelecekmi yağ blokajı varmı? varsa yağı komple sistemden süpürün bağlantıları yapıp tekrar derin vakuma alın. Sonrasında gazı salıp tekrar çalıştırın.

Eğer imkanınız yok ise sistemi ısıtma moduna alın. Fan devrini en düşük kademeye alın ve cihazı en az 10 dakika yüksek basınçta çalıştırın. Yüksek sıcaklıktaki basınçlı ve debili gaz iç ünitede var ise yağı ısıtıp inceltip geri toplayabilir. Ama toplayacaktır demiyorum ihtimaldir.

Denemelerinizi yapıp yağ blokajı varsa sistemi çalıştırabilirsiniz. Diğer türlü gereken tüm kontrollerinizi yapmış görünüyorsunuz.

Kolay gelsin.
Serkan kardesim. Azotla temizle yapilirken ince borudan degilde kalin borudan verilse daha iyi olmazmi. Birde oncesinde temizleme icin saf aseton da olabilir ama iyi kurutulmasi lazim. (Aseton kimyacilarda satilan %95 safliginda olan ) birde guvenlik onlemleri alinmasi lazim tabiki[emoji1]

Sent from my GT-N7100 using KontrolKalemi.Com Mobil mobile app
 
Abilerim ilk once cok sag olun bilgilerinizi verdiyiniz icin.cok iyi anlatdiniz.
Abim ben s yaratmamisim amma borunu kaldirib dis unitenin ustunden donderib baglamisim buda yardimci olurmu yagin ic uniteye gelmemesine?
Birde R410 larda basinc ne kadar olmalidir?
Yinede siz dediklerinizi yapacagim
410 gazi dis ortam sicakliklarina gore 8 bar yani 112 psi olabilir. Donus basinci tabiki. Gqz verirkin likit verilmeai gerekir . Etiket degeride onmeli birde serkan beyin dedigi gibi temizlik sart.

Sent from my GT-N7100 using KontrolKalemi.Com Mobil mobile app
 
410 gazi dis ortam sicakliklarina gore 8 bar yani 112 psi olabilir. Donus basinci tabiki. Gqz verirkin likit verilmeai gerekir . Etiket degeride onmeli birde serkan beyin dedigi gibi temizlik sart.

Sent from my GT-N7100 using KontrolKalemi.Com Mobil mobile app
Evet abim .sistem vakum yapiliyor.qaz likit vuruluyor.hep etiketde kiloya gore terazi ile vuruyordum.bu klimada ise etiketde qaz kilosu yok
 
Yilmaz dostum,

Soyledigin gibi kalin borudanda azot verilebilir azot yuksek basincli ve debili oldugu icin cok farkedecegini sanmiyorum. Biz cok daha kalin borulari temizliyoruz sorun yok.

Evet inceltici sivi kullanilabilir. Aseton hic dusunmemistim eskiden r11 kullaniyorduk artik bulunmuyor. Bir kere kuru temizlemecide kullanilan karbon tetra klorur kullanmistik. Tehlikeli gazlar. Elbette emniyeti elden birakmamak lazim.

S konusu soyle dusunun onunuzde bir yükseklik var mesela 2 metre bu yukseklige direk cikmak mi kolaydir yoksa bu iki metrelik yukseklige arada 1 metreye basamak koyup basamaga basarak iki kademede cikmak mi kolay olur. Bu yag kapanida ayni mantik.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,942
Son üye
Nzmtekin

Yeni konular

Geri
Üst