160kw lık motorun kalkışında sorun var

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Öncelikle motorun kalkışta 1400A çekmesi ile ilgili olarak -motorun yarım yükte kalkacak olmasınıda unutmadan- softstart da akım sınırlaması 700-800A olarak denenebilir. Bu kalkış süresini dahada uzatacaktır tabiki ama eğer kalkarsa gerilim düşümü de azalabilir.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Fan in emiş ağızına pnomatik bir klape koyup softstarter BY PASS a geçince bypass çıkışından bir röleyle klapeyi aç derim dolayısıyla fan ı tam yükte kaldırmamış ve sisteme yüklenmemiş olursun.
 
kalkış süren 20 sn (10 sn iyi bir süre) uzun, ayrıca akımın yaklaşık normalin 10 katı bunu softstarterden 4 - 5 katına ayarlamalısın ve softstarterden yük sınıfını değiştir. (ABB softstarterde class 30 var ağır yük için)
 
elektronikmüh. arkadaşımın düşüncesi doğru ve denemeye değer. İlk başda, klape yapmak zaman ve maliyet açısından düşündürüyorsa sizi, doğrudan birkapakla kapatınız. Yol verin daha brahat bir kalkınma gözlersenız, klape ile kalkışda kapalı tutup motor yol aldıktan sonra tam açık pozısyona getırebilirsiniz. Buradakı arkadaşlarımın öğüdleri, sizin kablo kesiti tesisatınızın düzenliliği vs. nin normal oldukdan sonrakı yapılabilecek eylemlerdir, herhalde unutmazsınız.
 
72 KW tan sonra yildiz üçgen olarak baglarsan saniyorum sorun çözülür.
 
Fan in emiş ağızına pnomatik bir klape koyup softstarter BY PASS a geçince bypass çıkışından bir röleyle klapeyi aç derim dolayısıyla fan ı tam yükte kaldırmamış ve sisteme yüklenmemiş olursun.

ben ilk yazımda belirttiğim gibi kalkışı yarım yükte yapıyorum . klepe motor kalkış yaptıktan sonra açılıyor. fan rotorunun çapı yaklaşık 2m . bundan dolayı motor ilk hareketinde zorlanıyor
 
Regel ( regüleli ) trafonun ilave yük kayıpları olacaktır. Bu tip trafolarda da,kademe yükseltme ve kademe düşürme zaman kayıpları vardır.Sizin isteklerinize anında cevap vermezler.Kararınızı verirken,bu iki faktörü de gözönüne almanızda yarar var.Bazı arkadaşlarımın önermiş olduğu sürücü fiyatları 14000-
20000 yuro ( tipine göre ) civarındadır.Yapacağınız masrafları Tedaş hattının ıslahında kullanılsa daha
uygun olur gibi geliyo bana.
 
Enezlİ ArkadaŞ 200 Hp Bİr Fani TÜrkİye Enerjİ Şartlarinda 20 Sn De Kaldirman BayaĞi Zor Ben Sana (3 TrİstÖrlÜ )!!!abb Pst Professİonal Yolverİcİyİ Tavsİye Edİyorum 0-90 Sn KalkiŞ AraliĞi Sanirim Senİn Fanin İÇİn 30 Sn Yeterlİ Olur Bİrde Rampayi S EĞrİsİ Olarak Yapma Şansin Varkİ Buda Demarajlari BÜyÜl Oranda Etkİler.
elektronİl Muh ArkadaŞimida DÜŞÜncesİnden Dolayi Tebrİk Edİyorum GerÇekten İyİ Bİr Fİkİr

kolay Gelsİn...
 
fahri arkadaşım söylediklerin benim için imkansız enyakın fider( yüksek gerilim trafosu) 45km ve benim kullandığım orta gerilim hattı anı zamanda bir ilce 30 a yakın köyü besliyor bi o kadarda celtik sulama kuyularını
 
Enezli arkadaşım,

Her kes Kendi tecrübesine dayanarak bir fikir söylemiş, Fakat bence asıl problem konunun tam anlaşılamaması;

Siz Ortam şartlarını tam olarak aşağıdaki sıraya göre yazabilirmisiniz...

1- Ortam Ex bir ortam mı?
2- Ortam çok tozlu veya temiz, açık hava bir ortam mı?
3- Motor ne çeşit bir fan sürüyor ? ( Salyangoz, kayışla salyangoz, Kaplin ile salyangoz....)
4- Motorun kaide' ye bağlantı eğrisi Fan' a nazaran %100 kalibreli mi ( paralelmi )
5- Kayışlı bir fan sistemi var ise Kayış gerginlikleri Standartlara göremi yoksa daha mı gergin?
6- Kaplinli sistem var ise motor ve fan doğrusalmı? ( Sistemde titreşimden dolayı mil yamulması varmı ? )
7-Fan ve Motor titreşimi absorbe eden kauçuk malzemeler özelliğini kaybetmiş mi, veya normal mi?
8- Motor Yüksüz ( fan' a bağlı değil iken normal mi ) nasıl çalışıyor ?
9- Motor rulman bakımları ve titreşimleri normal mi?
10- Motor sargıları ortalama olarak eşitmi ve Değerler Motor üretici firmanın vermiş olduğu değerlere yakın mı?
11- Kullanılmış olan soft starter cos q ile motorun ki eşitmi ?
12- Soft starter kalkış zamanı user manuel ( kullanım klavuzuna göre ) göre üretici firmanın böyle bir uygulamada vermiş olduğu zamanla sizin set etmiş olduğunuz aynımı?

aklıma şimdilik gelen kontrol noktalarını yazdım. Siz isterseniz test etmiş olduğunuz kısımları numara ile cevap verirseniz daha sağlıklı bir şekilde buradaki arkadaşlar cevap verebilir.

[
u]Unutmayalım ki, İşi tecrübe değil disiplinli çalışma çözer...[/u]​

İyi çalışmalar, hayırlı işler
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,854
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst