160kw lık motorun kalkışında sorun var

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

enezli

Üye
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
37
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar bende 160kw'lık bir motor var.bu bir fana akuple ve yarım yükte kalkmak zorunda.yolvermeyi 200kw lık simens softstart la yapıyoruz.trafonun gücü 1600kw. motor kalkış esnasında 20 sn 1400 A cekiyor.(amper kademeli olarak 1400 e cıkyor ve kademeli olarak 130 a düşüyor.) sorun bu kalkış esnasında trafo cıkış voltajı 390 dan 340 a düşmesi.ayrıca og girişide 1500 v düşüyor.sorun TEK in besleme hatlarından.kalkışı kolaylaştırmak için 100kva kondansatör motorla beraber devreye giriyor.kondansatörlerin +5v luk bir faydası oldu daha başka ne yapmam gerekiyor..........ayrıca softstart ın kalkış zamanı 20 sn (maks)
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
ArkadaŞin Yazdiklarina Katiliyorum. Frekans KonvertÖrÜ İle Bu Sikintiyi CÖzebİlİrsİn Ancak. Frekans KonvertÖrÜne Yapacagin Yatirimi, KalkiŞ Demarajlarinin Azalmasi Ve Mekanİk Sİstemİn Rahatlamasindan Dolayi Tasarruf Olarak Uzun Vadede KarŞilarsin.
 
1600 Kva'lık trafodan ,160 Kw' lık motorun çalıştırılması hiçbir şartta sorun olmaması gerekir.Sizin,bir
kademe ileri giderek soft starter yapmanız daha emniyetli bir çözüm olmuş.Arkadaşlarımın da belirt-
tiği gibi sürücü ile yol vermek kesin çözüm ,ancak o güç için oldukça pahalı bir çözüm.Problemin,Tedaş
şebekesinden kaynaklandını tahmin ediyorum.Trafo kademesinin 1 kademe artırılması ,sorunun çözü-
müne yardımcı olabilir,denemekte yarar var.Kademe yükseltilmesi sorunu çözmüyor ise,ben de sürücü
takmanızı öneririm.
 
Ben de haydar arkadaşıma katılıyorum.Eğer alacağınız bir konvertör kısa zamanda kendisini amorti edecekse bu işin altından kalkmanın en kısa yolu bu olmalı.
 
Motorun besleme kablolarının kesitleri yeterli mi? Gerilim düşümünün olması kablo kesitinden de kaynaklanabilir.
 
arkadaşlar ilginize teşekkürler.biz şu an regüleli trafo üzerinde yoğunlaşıyoruz.çünkü tek'in hatlarında cok büyük bir dengesizlik var.akşam saatlerinde 26.000v a kadar düşüyor.gece 05.00 saatlerinde 30.000 v ta cıkıyor dolayısıyla gün icerisinde 2defa kademe değiştiriyoruz.otomatik regüleli trafonun bu motorun kalkışında faydası olup olmayacağından emin değilim.tecrübesi olanlar paylaşırsa sevinirim.ayrıca motor besleme kablolarında 10v luk bir voltaj düşümü oluyor buda normal
 
arkadaşlar
şimdi bizimde trafo 2000kva
bende 3 adet 200 2 adet 160 3 adet 75 5 adet de 45 kw motorlar var hatta 1 tane 200 kw motorda yumsak yol verici var
senin sıkıntın başka sebebler olmasın bosu bosuna gereksiz masraf yapmasanız
 
sürücü maliyet açısından yüksek fiyat demek hatta stokta bulunduran kaç marka vardır kw farkı neden olabilirmi acaba niçin 200kw kullanılmış ???
 
enezli ' Alıntı:
arkadaşlar bende 160kw'lık bir motor var.bu bir fana akuple ve yarım yükte kalkmak zorunda.yolvermeyi 200kw lık simens softstart la yapıyoruz.trafonun gücü 1600kw. motor kalkış esnasında 20 sn 1400 A cekiyor.(amper kademeli olarak 1400 e cıkyor ve kademeli olarak 130 a düşüyor.) sorun bu kalkış esnasında trafo cıkış voltajı 390 dan 340 a düşmesi.ayrıca og girişide 1500 v düşüyor.sorun TEK in besleme hatlarından.kalkışı kolaylaştırmak için 100kva kondansatör motorla beraber devreye giriyor.kondansatörlerin +5v luk bir faydası oldu daha başka ne yapmam gerekiyor..........ayrıca softstart ın kalkış zamanı 20 sn (maks)
Kalkış süren 20sn çok uzun ben 10-12 sn de 250KW lık fan motorunu Siemens softstarter ile kaldırdığımı hatırlıyorum, bence softstarterin kalkış süresini ve ilk uygulanan Uo gerilimi ayarlarını Siemensle bir konuşarak yap derim.
 
Kalkış süren 20sn çok uzun ben 10-12 sn de 250KW lık fan motorunu Siemens softstarter ile kaldırdığımı hatırlıyorum, bence softstarterin kalkış süresini ve ilk uygulanan Uo gerilimi ayarlarını Siemensle bir konuşarak yap derim.


Doğru söylüyorsun fakat dediklerinin hepsini denedim.kalkış Vo düşürdüğün zaman motor eylemsizlik gösteriyor ilk hareketini dahi yapamıyor,yükseltiğin zaman ilk hareket momenti daha yüksek oluyor fakat daha fazla amper cekiyor ve doğal olarak voltaj daha fazla düştüğü için motor koruma devreye giriyor soft stert ı kapatıyor.benim sorunum OG voltajının bu kalkış esnasında 1500 v düşmesinden kaynaklandığını düşünüyorum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
127,966
Mesajlar
913,948
Kullanıcılar
449,611
Son üye
ramazansanli@

Yeni konular

Geri
Üst