160kw lık motorun kalkışında sorun var

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
arkadaşlar çift devirli motor girişi U V W X Y Z bunların manası nedir?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
kardeş sen dahlander motordan bahsediyorsun adı üzerinde çift devirli yani çift sargılı U V W gerilim uygularsan 1. devirde çalışır tabi x y z boş. u v w kısa devre x y z ye gerilim uygularsan 2 devird çalışır
 
Enezlİ Ben Sİemens Otomasyon Fİrmasinda ÇaliŞmaktayim Defalarca Soft Starter Devreye Aldim. Bana Soft Starter Kodu Verİrsen HİÇ Bİr Masraf Yapmadan Motoru Kaldirmana Yardimci Olabİlİrİm

kullandığım sirıus softstart 3rw 200kw 30 31 ailesinden
 
1. bu fanın hava emiş ağzını kapatacaksın
2.softstartın demaraj akımanı sınırlayacaksın.bunun için siemensten program yardımı alabilirsin
 
:) bunun çaresını yaklaşık 6 aydrı düşünuyorurz henuz somut olarak elde ettığımız bır netıce yok

ama şunu yapabıldık bızım işletmecı elemanlar 200kw fan bağlı olan motoru 15 er sanıye aralıklar ıle 3 defa yıldız üçgen ıle start verıyorlar. 1400 amperı goruyoruz devrını alıp normal akımına donduğunde işletme akımı 300 amper oluyor soft start ter buna çözum olmuyor çunkı s.starterde mınumum akımım maksımım mmemnt ıle kaldırıyorsun oylekı motor yukte kalkıyor en guselı yıldız uçgene kombınasyonu. trafonun çıkışlarıyla kondansator ıle flan olacak iş değil.
 
Arkadasım sen bu motoruna tiristörle yol ver bu senin motorunu ilk kalkınma anınında cok düşük bir akım değerindemn başlayarak yavaş yavaş yükselecek ve senin gerilim düşümün nispetende olsa dalgalanmalara yol acmayacaktır.Sanırım bunun fiyatıda 200KWya GÖRE 3000 DOLAR CİVARINDA.
 
Uzun zaman önce 110 KW lık bir fan motoru direk çalışıyordu bizde.850 A civarında kalkış akımı oluşuyordu motor devreye girerken..Ama hiç bir zaman 40- 50 V olt gerilim düşümü yaşamadım bu motorun olduğu trafoda...Daha sonra soft starter ile çok daha yumuşak ve etkin çalıştırdık motoruTrafo gerilimi çöküyorsa kablo kesitlerinde (OG dahil) bir problemin olabilir.Sürücü ile de çözebilirsin tabiki.Bu Bütün iletken kesitleri ile oynamaktan daha kolay.Ama bence bu enerji altyapısından gelen bir sıkıntı..Kolay gelsin..
 
bence frekans konvertörü bütün sorunu çecektir ayrıca kondanstör ve softstart gerek kalmayacaktır istediğindiğn devirde kalkış yaptırabilirsin
 
arkadasların cesıtlı fıkırlerı var hepsıde olabılır fıkırler.
senın kullandıgın motorun kwda.ve 1500 d fanı ben _peter _marka soft starterle kaldırdım.sonrada fan cıkısına klepe ilave ettım bu optımızasyon ıcın guzel bır uygulama oldu.

hala bu sıstem 5 senedır sorunsuz calısıyor.
kolay gelsın
 
Arkadaşların görüşü ortak nokta iki tane ya fana hidrolik bi klepe yada 200KW lık bi sürücü bana göre başka bi çözüm yokkk... Bizde 75KW motor var Siemens sürücüye start verince 45-50 saniyede istediğin devir sayısına kendi getiriyo otomatik... Yıllardır hiç bi sorun yok. Bu sürücüde yaklaşık 25.000 YTL civarıdır... Kolay gelsin.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,914
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst