Şarj dinoması hakkında uzman olanlardan yardım

Arkadaşlar merhaba,60A lik akü bağlı olan bir arabadan çıkma bir şarj dinamasu var bir arkadaşımda,ben bu şarj dinamasu ile biten aküleri şarj etmek istiyorum bunun içinde şarj dinamosunun mılıne bağladığım Şebeke ile çalışan bir elektrik motoru kullanacağım,yalnız şarj dinamolarının yüke dındıklerınde millerinin sertleştiğini duymuştum.Bu şarj dinamasonu çevirebileceğim motorun en düşük w ve devir oranını bildirebilirseniz sevinirim.Hepinize çalışmalarınızda başarılar dilerim...
 
Oto altenatörleri %80 civarında bir verilimlilikle çalışır.Asgari enerji üretme devirleri 400rpm gibidir.İstersen 10.000 Ah aküyü dahi istedigin her devirde ve akımda şarj edebilirsin.Tabi zaman ve kayıpları göz önünde bulundurmak gerkir.Hiçbir üretici firma amper saat olarak altarnatör kapasitesini vermemktedir.Lakin teknik olarakda uygun digil.Ayrıca üzerinde bulunan konjektör 13,8v ile14,4 volt üretecek şekilde sürekli field akımı verir.
Oto alternatörleri kendinden uyartımlıdır.Harici uyartım beslemesi ile daha düşük devirlerde enerji üretebilirsiniz.
 
105 a dinamolar var arkadaşım 600ah akü yü 1 amperlende şarz edelilirsin ama dolum zamanı uzar da gider standardı akülerde 10da 1 bundan fazlası aküye zarar sayılır çünkü aşırı yüklerde akü plakaları ısınıp üzerindeki maddelerin dökülmesine sebep olur buda +/ - plakalar arasında kısadevre yapar ve akü püffff ha bide akü 14.2 v maksimum vermen lazım



bide biz 55 ah amperlik bir dinamoyu test erderken aşırı yüklerde 1,5 kw motoru zorluyodu
 
Son düzenleme:
1,5 kw demek açıkçası tahminimden yüksek bir değer bu.Peki bu denediğiniz motor trifazemiydi yoksa mofazemiydi?
 
beyler oto şarj dinamosunun ürettiği elektriği 12v 1000 wat lık bir inverer e versek ne olur
 
Arkadaşım Alternatörün anlık çekebileceği akım çok önemli yani saat hesaplarını göz önüne alıpta alternatörden anlık çok fazla akım çekmeye kalkarsan yani 30 Amp.lik Alternatöre 60 Amperlik Aküyü veya daha fazlasını bağlarsan alternatörü diyotlarını vs. birkaç saatte hatta birkaç dakikada bozabilirsin.Kolay gelsin
 
1,5 kw demek açıkçası tahminimden yüksek bir değer bu.Peki bu denediğiniz motor trifazemiydi yoksa mofazemiydi?

biraz geç oldu ama motor 3 faz lı bide otobüs alternatörleri denerdik motoru bayıltırdı bide motorun kasnak çapı 15 cm di alternatörlrin kasnaği 8-9 cm
 
60A amperlik altarnatör ideal devirde anlık olarak 60A lik yükü karşılayabilirmi
 
60 amperlik alternatör ile 60 amperlik anlık alıcıyı beslemeye kalkarsanız alternatör aşırı ısınarak arızalanacaktır.
birde mesela otobüslerde, aydınlatmaların tamamı + klima açık sefer sonrasında akülerin kapasitesi oldukça düşmüş oluyor. üstelik devasa boyutlarda 2 adet alternatör olmasına rağmen

Alternatörü denemek için 1.5 kw trifaze dinamo zayıf kalır. 15 cm lik kasnak ile dinamoya zarar verir.
 
Düzgün bir alternatör genelde 1kw civarındadır. Çıkışı direkt biryere bağlanmaz ,aküye bağlayacaksın. Yoksa devir yükseltiğinde çıkış voltajı 50-60 volta yükselir. Ayrıca 60Amperlik alternatör tabiki 60Amp verir, Hatta sürekli de verir. 15*60 = 900W yapar.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,331
Mesajlar
916,750
Kullanıcılar
450,173
Son üye
selmantufekci

Yeni konular

Geri
Üst