İlk yerli elektrikli otomobilimiz üretime geçebilecek mi?

Benzinli ve dizel segmentinin, tamamen Türkiye şartlarında üretilebileceği,yapılabileceği şu anki tecrübe ve bilgi birikimimizle, kolaylıkla üstesinden gelebileceğimiz bir konumda bulunduğumuzu düşünüyorum.Zaten,son günlerde medyadan da takip edildiği üzere bu konudaki çalışmalar büyük hız kazandı.Ancak elektrikli otomobil (EV) ve hibrit otomobil segmentinde bir miktar daha kat etmemiz gerekli yapı taşları mevcut olduğunu görmeliyiz.Tamamen bu segmente, %100 girebilmemiz için henüz çok erken.Çünkü araçtan önce,bunların gerekli alt yapısının hazır olması(Şarj dolum noktaları ve merkezleri,vb.) gerekmekte.
 


Yalnız yürüyen aksam aynı sadece güç üretim faktörü değişik. şanzıman, tork ve hız kontrollü bir elektrik motoru zor birşey değil. Batarya teknolojisi üzerine arge yapmaları lazım diğerleri halledilir.Yeterki istesin insanımız. Bu millet neyi isteyipte yapamamış bana onu söyleyin?
 
Sn.Greenyucel altyapı derken ben de,batarya iyileştirilmesi,mükemmelleştirilmesini,dolum istasyonlarının başlangıçta,öncelikli olarak hazırlanmasını kasdediyordum.Zaten "EV" aracın en büyük maliyetli kısmı batarya ve elektronik yönetim devrelerinin geliştirilmesi zorunluluğudur.Bunlar diğer ülkelerdeki AR-GE seviyesinde bulunuyorsa veya bu seviyeyi geçmişse, bir saniye bile duraksamadan bu işleri göğüslemeliyiz.Kaporta ve şasi kısmı yıllardır yapılan bir uygulama olup, halledilmesinde sorun bulunmayan bir kısmıdır.Yani basit bir detayıdır.
 
Yerli otomobil tamamen yerli olmadıkça bir anlam kazanmaz. Gerekirse Avrupa ve USA'in yaptığı gibi dışarıdan yabancı mühendisler transfer edilebilir geçici bir süreliğine.
 
Bu elektrikli otomobili bizim okul yapmayı planlıyor proje hazır ama orta fol yok yumurta yok
 
arkadaşlar elektirikli araba ve sarş istasyonları ile ilgili döküman varmı elinizde. ben merak ediyorum. renault hızlı sarj istasyonları 400 v 36 a ile calışmakta diyor bu arabaların şarj ola bilmesi için kaç volt çıkış gücü olmalı cihazın. 10-20 dk bir sürede sarj yapacak istasyonda bu konuda çalışması olan yada bilgisi olan arkadaş varmı
 
Chevrolet volt modelinde 230 volt 16 amper de 4 saat tam sarj suresı dıyor. Renault 400 ise demek ki her marka kendı bataryasını kendısı yapıyor ve hepsı bırbırınden farklı.

[video=youtube;WUohQv4LahQ]http://www.youtube.com/watch?v=WUohQv4LahQ&feature=player_embedded[/video]
 
Son düzenleme:
Türkiye' de benzer bir çok proje var ama hayata geçenine henüz rastlayamadık, cünkü daha seri üretim için cok erken elektriklide.
 
bu zamana kdr araba yapamadık doğru dürüst bide elektriklisinimi yapıcaz bence bosuna pra harcanmamalı böyle şeylere onun yerıne ne bılıyım suyla calısan araba yapın hem yakıt sıkıntısı olmaz nede olsa dunyanın 4/3 ü su dimi )
 
Karamsar olmayıp iyi planlayarak uygulanan projelerin gerçekleşeceğini düşünmüşümdür hep.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…