Elektrikli Otomobillerin Geleceğinin İrdelenmesi

Evet wikipedia makalesinde en eski olanlarının %50 verimde olduğu yazmakta ancak yeni yapılanları çok daha verimlidir.
https://en.wikipedia.org/wiki/Stirling_engine

Burada free piston olanlarının verimlerinin %80 'in üzerinde olduğu yazmakta.
https://arpa-e.energy.gov/?q=slick-sheet-project/free-piston-stirling-engine-based-1kw-generator

Infinia Teknoloji ve Qnergy gibi firmalar free piston stirling engine teknolojisini geliştirerek %90 ların üzerinde bir verim elde edip bunu gösterdiler.

Bu teknolojinin önemi giderek artmaktadır. Ne zaman ki petrol fiyatları çok yükselirse o zaman hızla yaygınlaşabilir.

Piezoelektrik destekli bir stirling engine daha fazlasını üretebilir.

 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Enerjiyi önce ısıya - sonra stirling motoru ile harekete - sonra elektriğe - sonra aküde kimyasal enerjiye - sonra elektrik motorunda tekrar harekete çevirme.

Enerji çevrile çevrile evrilecek bir gün bizi tanımayacak. Acaba her çevrimde ne kadar verim kaybı yaşanıyor merak ettim? ( not bende soru işareti koydum )
 
Enerjiyi önce ısıya - sonra stirling motoru ile harekete - sonra elektriğe - sonra aküde kimyasal enerjiye - sonra elektrik motorunda tekrar harekete çevirme.

Enerji çevrile çevrile evrilecek bir gün bizi tanımayacak. Acaba her çevrimde ne kadar verim kaybı yaşanıyor merak ettim? ( not bende soru işareti koydum )

Evet haklısınız yakıt kullanarak elektrikli otomobillimizin menzilini en verimli şekilde uzatmaya çalışıyoruz. Hali hazırda siz içten yanmalı motorlarda %20 verim elde edebiliyorsunuz.

Yakıttan elde edilen ısıyı önce elektriğe

ısı => elektrik (%93 stirling jeneratör verimi)
elektrik => kimyasal => elektrik (lityum pil verimi (teslanın ki) %95)
elektrik => mekanik (araç motorunun verimi %95)

toplam verim = %93 * % 95 * % 95 => yalaşık %83.9 verim elde ettik gördüğün gibi bu verim içten yanmalı motorların 4 katından daha fazla...

Sırasıyla verim kayıpları %7, %5, %5 => ilk baştaki enerjiden %16.1 daha az bunu da termo -piezo lastiklerle geri kaznmaya çalışıyoruz. Bu lastikler durduğu yerde bile elektrik üretebiliyor.
http://www.gercekbilim.com/goodyear-dan-elektrik-ureten-lastik-konsepti/

Sen olsan yakıt kullanmak şartı ile nasıl bir çözüm önerirsin?
 
Son düzenleme:
Ben hala hayretler içindeyim bir kalemde hesapladınız. Yani şaşkın haldeyim diyecek birşey bulamadım. %83 ü beğenmez olurmuyum hiç. Ortada rakamlar var ama nereye dayandığını göremedim.

Helal olsun.
 
Ben hala hayretler içindeyim bir kalemde hesapladınız. Yani şaşkın haldeyim diyecek birşey bulamadım. %83 ü beğenmez olurmuyum hiç. Ortada rakamlar var ama nereye dayandığını göremedim.

Helal olsun.

Konuya duyarlılığınızın hangi boyutta olduğunu çok merak etmekteydim artık eminim. Şu andan itibaren bilimle irfanla %1 verime razı olmanız için ömrümü verebilirim. Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim.

Helal olsun.
 
Beni anladığınıza çok memnun oldum. Ama ben sizin amacınızı anlamış değilim.
 
Beni anladığınıza çok memnun oldum. Ama ben sizin amacınızı anlamış değilim.

Konusu açılmışken bahsedeyim. Burada free energy den hiç bahsetmedim ancak bu konu açıldığında hep söylemek istediğim ama bir türlü doğru kelimelere dökemediğim çok önemli bir konu var.

Free energy konusu açıldığında hemen birileri etkiye tepki ezberlediği şu cümleyi söyler;

"Enerji yoktan var, vardan yok edilemez"

Ayrıca çok az bir kısmı virgülden sonraki kısmı söylüyor.

Bunu söyleyen kişi acaba sınır bilim ile ilgili özellikle fizikle ilgili olanları takip ediyor mu? Bu kişiler karanlık enerji denilen teraneyi hiç duymadı mı?

"Karanlık enerji, kozmolojik verileri açıklamak için öne sürülmüş bir tür enerjidir. Evrenin karanlık enerji yoğunluğunun 1,67 x 10-27 kg/m3, Güneş Sistemi’nin Plüton’un yörüngesinin içinde kalan kısmındaki toplam karanlık enerji miktarının ise yaklaşık 6 ton olduğu hesaplanıyor. Bu değerler çok küçük olmasına rağmen, sıradan madde ve karanlık maddenin aksine karanlık enerji uzaya homojen olarak yayılır. Evrendeki toplam karanlık enerji miktarı hem madde miktarından hem de karanlık madde miktarından çok daha fazladır. Gözlemlenebilen evren, yaklaşık olarak %68,3 karanlık enerji, %26,8 karanlık madde, %4,9 sıradan madde içerir."

http://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/karanlik-enerji-nedir

Şimdi şöyle biraz düşünelim. Uzayda Maddedeki enerjinin neredeyse 14 katı karanlık enerji bulunmaktadır. Uzay deyince hep bizden uzak bir noktadan bahsediyormuş gibi düşünürüz. Odamızdaki, bir beyaz eşyanın içindeki boşluk da uzay boşluğudur. Ayrıca bu boşluklar uzayın sabit noktaları değildir. Çünkü dünyanın kendi etrafında(1670 km/h), güneş etrafında (108000 km/h), güneşin galaksi merkezi etrafındaki dönüş hızlarını düşününce bu boşluk içerisinde yüzdüğümüzü görürüz. Aslında enerji her yerdedir. Ayrıca evren sürekli genişlemektedir. Güneş samanyolundan dışa doğru 7 km/saniye hızla ilerlemektedir.

Bunu söyleyen arkadaşlar yok nedir nerededir bunu da belirtirlerse yoktan enerji üretmeyi de deneyebiliriz.

Şimdi size bu çok uçuk ve gereksiz bir konu gibi gelecek bunu biliyorum. 2013 yıllarında Big bang oluşmasından endişe duyulan bir deney gerçekleştirmişlerdi. Bu deneyin sonuçları oldukça ilginçtir.

"Bilim adamları mutlak sıfırdan daha soğuğa ulaştı. Bu o kadar düşük bir sıcaklık ki, sonsuz dereceden bile daha sıcak."

http://superileri.com/bilim-adamlar...sicaklik-ki-sonsuz-dereceden-bile-daha-sicak/

başlığına sahip yazı çok ilginizi çekecek. Yazıdan kısa bir alıntı yapalım.

"Bu sıradışı buluş yüzde yüz’den daha fazla verimli motorlar yapmaya ve enerji üretebilen devridaim makinaları geliştirmeye izin verebilir, ya da karanlık enerji adı verilen ve içinde yaşadığımız evrenin genişlemesine neden olan gizemi açıklamaya yardımcı olabilir."

Bence burada free energy den ziyade bilmediğimiz enerji kaynaklarına erişim sağlamış bulunmaktayız. Bu o kadar büyük bir enerjidir ki bu enerjinin %1' ine dahi razı olursunuz.

Ben free energy den bahsederken hep bu bilmediğimiz enerji türlerinden bahsediyorum. Bu enerjiler kaynağıyla birlikte formüllerle ifade edilebildiğinde biz elbette buna o durumda free energy demeyip her ne haltsa onu diyeceğiz.

Şimdi bu enerjiyle çalışan beyaz eşyalar, araçlar, uçaklar, uzay gemileri üretebilecek teknolojiye eriştik.

Şimdi o söylenen sözü tekrar düşünün. "Enerji yoktan var, vardan yok edilemez"

Bu tıpkı çok düşünen bir balığın durup dururken şöyle demesine benziyor;

"Su yoktan var, vardan yok edilemez"

Diğer balıklar buna ne cevap verirler?

Git işine oğlum deli misin nesin? :)

Okyanusa bir damla katabildiysem ne mutlu bana...

biraz müzik :) Siz yine de papatya fallarınıza devam edin. Çalışır, çalışmaz... Tartışmak güzel

 
Son düzenleme:
http://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/karanlik-enerji-nedir

http://superileri.com/bilim-adamlar...sicaklik-ki-sonsuz-dereceden-bile-daha-sicak/


Şimdi bu enerjiyle çalışan beyaz eşyalar, araçlar, uçaklar, uzay gemileri üretebilecek teknolojiye eriştik.

Peki bu teknolojiler bahsettiğiniz bilimsel açıklamalar ne zaman normal yaşantımızda kullanılabilir hale gelecek yani ben evimde sizin bahsetitğiniz yukarıdaki karanlık enerjiyi yada mutlak sıfırdan daha soğuk sistemle üretilen enerjiyi veya bahsettiğiniz beyaz eşyalar araçlar uçaklar yada uzay gemilerini ne zaman göreceğiz?

Dediğinize göre bu teknolojileri üretebilecek teknolojiye eriştiğimizden bahsediyorsunuz.

O zaman hala neden petrol türevi yakıtlar kullanıp doğayı mahvediyoruz neden küresel ısınmaya dünyamızı ısıtmaya iklimleri bozmaya devasal yağmur ormanlarını yok etmeye devam ediyoruz?

Bu teknolojilere sahipsek neyi bekliyoruz?
 
1 lire dizel 10kwh enerji veriyor yaklaşık. benzinde bunun biraz altında. ultra kapasitör veya bataryaların bu enerji yoğunluğuna erimeleri imkansız. Belki motosiklet ve arabada elektrikli üretim olabilir fakat bu sefer pil masrafı ve atığı oluşur. Kamyon ve iş makinalarında fosil yakıtların zaten alternatifi yok.
Dün veya önceki gün Tesla dünyanın ilk elektrik li kamyonunu tanıttı
 

Forum istatistikleri

Konular
128,173
Mesajlar
915,636
Kullanıcılar
449,936
Son üye
AsilOzgenc

Yeni konular

Geri
Üst