İlk yerli elektrikli otomobilimiz üretime geçebilecek mi?

elektronikmuh

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
2,227
Puanları
1,866
Yaş
46
Dünyaca ünlü iki milli gururumuzun önderliğinde girişilen, elektrikle çalışan ilk yerli otomobil projemizde işler ne durumda ona bir göz atalım istedik.

eletrikli oto.

Adını Ford, Peugeot, Mercedes ve Volkswagen gibi dünyanın en büyük otomotiv firmalarından tanıdığımız başarılı tasarımcımız Murat Günak ile altına imzasını attığı; iddaa, OGS (Otomatik Geçiş Sistemi) ve bilyoner.com gibi projelerle devlete milyarlar değerinde gelir kapısı yaratan fikir adamımız Alphan Manas'ın önderliğinde yürütülen yerli sermaye yapımı olacak ilk elektirikli otomobil projesinde hedef bu yıl içerisinde prototip aşmasını tamamlayıp 2011 yılı içerisinde piyasaya sürülecek ve ilk etapta üç üyeden oluşacak öncül aile. Öngörülen modellerin ilki 15,000 Avro düzeyinde fiyatlandırılması amaçlanan, spor sınıfta yer alacak 3 kişilik bir araba, ikincisi 30,000 Avro'luk 4 kapılı bir aile modeli iken son olarak da proje dahilinde hafif bir ticari araç imal edilmesi amaçlanıyor.

Kısaca geniş halk kitlelerinin de satın alabileceği bir elektrikli otomobil için kolları sıvayan Günak ve Manas'ın bu yolda en çok ihtiyaç duydukları şey ise doğal olarak otomobil üretim kapasitesi olan, bağımsız bir şirket. Ki zaten sorun da burada başlıyor. Çünkü gelen haberlere göre bu yolda ilk olarak Karsan ile masaya oturan proje ekibi görüşmeden olumluz bir yanıtla ayrılırken, aynı teklifi götürdükleri BMC ve Temsa'nın yanıtları da aynı olmuş. Şimdi ikilinin hedefindeki şirket ise Otokar firması. Firmanın Yönetim Kurulu Başkanı Kudret Önen konuyla ilgili yaptığı açıklamada henüz alınan somut bir karar olmadığını belirtirken, bağımsız bir şirket oldukları için girişimin hissedarlarına kar olarak döneceğine kanaat getirilerse projeye katılacaklarını dile getirmiş durumda.

Umarız ki ikilinin bu son alternatif ile yapacakları görüşme olumlu sonuçlanır da, en büyük sükut-u hayallerimiz arasında yer alan 'Devrim'in yanına bir de bunu eklemeyiz…

Bu arada hükümetimizi buradan çoğunlukla internet yasakları ve vergiler gibi konularda eleştirsek de bu projenin en büyük destekçisinin de Başbakan Tayyip Erdoğan olduğunu da önemle vurgulayarak, PC Labs olarak daima ve sadece 'olması gerekenin' yanında durmaya çalıştığımızı siz değerli okurlarımıza bir kez daha hatırlatalım.

Kaynak: PC Labs
 
Uzun süreden beri TESLA MOTORS CO. yı takip eden biri olarak söylüyorum ki. Bu işe girişebilecek bir firma (FULL ELEKTRIKLI ARAÇ) bence Türkiyede bulunamaz.

Elektrikli araç olarak kastedilen hibrit (melez) bir araç mı onuda merak ettim açıkçası.

Otomobil piyasasının büyük oyuncularının bile hibrid araçları satmaya çalıştıkları fiyatlar ortada iken bu yönde bir yatırım yapmak , ekonomik açıdan kesinlikle cazip değil.

Kaldıki Devrim ETOX ve son olarak Sazan dan başka türk malı bir araç imal edilmedi ve seri üretimi yapılmadı.

Ülkemizin tarihsel gelişimie de dikkat ederseniz. Avrupada sağlanan sindirilmiş kültür değişimini yaşamamış olup "Eşşekten inip Uçağa" bidiğimiz ve aradaki geçiş süreçlerini kaçırdığımız için aynı mantıkla kendi yakıtlı aracımızı üretip pazarlamadan elektrikli araç piyasasına dalıyoruz.

"Temelde bilimsel ve teknik bir altyapı" sahibi olmadan ilerleme kaydedemeyeceğimizi hala anlayamadık sanırım..

Bir Türk olarak milliyetçi duygular haydi huuu oley nidalarıyla kendi arabamızı yapıp, ilk sıkıntısında sırtını dönen bir ülkenin evlatlarıyız.

Bünyemiz başarısızlıgı kaldıramıyor. Hemen en tepeden başlamaya çalışıyoruz.

Açıkçası bu projenin geleceğini kesinlikle parlak görmüyorum.
 
herkez ucundan tutarsa (yani) iş payı yapılırsa her uzmanlaşmış kuruluşlar bir parçasının üzerinde ciddi araştırmalarla çalışırsa bu konuda Sol bile çekeriz!.
Bu ülkede birlik beraberlik yok 15 yıl önce bu Ülkede Elektirikli araçlar yapıldı yürütüldü bile!
ama devlet ve özel şirketler kısa vade yatırımları tercih edince gömüldü?
bunları şimdi burda Devrimi anlatığımız gibi masal gibi anlatmaya gerek yok.
konu ciddi ve paylaşmalı(hep bana rabana denmese) Olur.
 
Elektrikli aracın maliyetini karşılayacak ekonomimimiz yok.
Bu yüzden yatırım yapılmaz.
Teknik detaylara girmiyorum bile.
 
bence bu sermaye, azim, işgücü, bilgi var ama teknoloji dışardan alınıp uygulanırsa nasıl olur onu bilemem, kaldı ki tamamen yerli diyorlar. emek ve sermaye ayrılırsa neden olmasın ki?
 
Nedense bizim insanımız konuya çok çocukça bakıyor.
Mesele şu veya bu özellkte bir otomobil "yapabilmek" değil, rantabl olarak bir üretim süreci yaratabilmektir.
Yoksa getirin aklıbaşında ve iş bilen 20 mühendis ve 50 ustayı bir araya, en kral arabayı dizayn edip üretebilirsiniz; asıl sorun bunu finanse edip, satışlarla "çarkı döndürebilmek".
Vaktiyle 1960 ta ELMS de Devrim otomobil yapıldı bu kafayla (üstelik te tüm "power train" i Ford olan); sonuç ne oldu?
Benzeri olan (daha doğrusu taklit edilen) Ford Cortina nın maliyetinin yaklaşık 10 katına çıkacağı görülünce iş bırakıldı.
.....
Burada görülen, batmakta olan Heuliez in bir şekilde, Fransız devletinin de desteğiyle tekrar çalışır hale getirilmek amacıyla bir Türk tarafından satın alınmaya çalışılması. Yoksa burada üretilecek otomobilin neresi "milli" neresi Türk...
 
hiç bir zaman olmayacak bir şeyi tartışıyorsunuz aslında bunu büyük otomobil üreticileri ki bunlar günümüzde dünyaya sözünü geçirenler izin vermeyecektir.şu anda bırak elektriği hidrojenle çalışan bildiğimiz üzere hidrojen (su)dan elde edilir yapılması mümkün ama seri üretimini hiç bir ülke yapmıyor daha doğrusu yaptırtmıyorlar saygılarımla
 
Önceki postta unutmuşum, işin önem arzeden yanını anlatmaya çalışırken.
1980 li yıllardaki, John DeLorean diye birinin hikayesine dikkat çekeyim.
Bu kişi, vaktiyle GM in Pontiac bölümünün başkanı olmuş olan çok parlak bir mühendis.
Kendisini GM in başkanlığına layık görüyor, ama oraya (firma geleneği olarak) Chevrolet nin müdürü getirilince, isyan edip ayrılıyor, ve "onlara göstereceğim en iyi arabanın nasıl yapılacağını..." diyerek bir maceraya girişiyor.
Tanınmış birisi de olduğundan, bir sürü destekçi-finansör de bulup meşhur DMC yi üretiyor, hani o "Back to the Future" filminde de kullanılan, paslanmaz çelikten üretilen araba.
........
Google diye bişey var, bu isimleri yazıp aratıverin; DeLorean'ın yolunun nerelere vardığını görürsünüz.
Diyeceğim, bu işler öyle ulusalcı-çocukça düşüncelerle olmuyor; bu konu öncelikle finansman, yani para, hem de çok para.
Gerisi hikaye...
 
Önceki postta unutmuşum, işin önem arzeden yanını anlatmaya çalışırken.
1980 li yıllardaki, John DeLorean diye birinin hikayesine dikkat çekeyim.
Bu kişi, vaktiyle GM in Pontiac bölümünün başkanı olmuş olan çok parlak bir mühendis.
Kendisini GM in başkanlığına layık görüyor, ama oraya (firma geleneği olarak) Chevrolet nin müdürü getirilince, isyan edip ayrılıyor, ve "onlara göstereceğim en iyi arabanın nasıl yapılacağını..." diyerek bir maceraya girişiyor.
Tanınmış birisi de olduğundan, bir sürü destekçi-finansör de bulup meşhur DMC yi üretiyor, hani o "Back to the Future" filminde de kullanılan, paslanmaz çelikten üretilen araba.
........
Google diye bişey var, bu isimleri yazıp aratıverin; DeLorean'ın yolunun nerelere vardığını görürsünüz.
Diyeceğim, bu işler öyle ulusalcı-çocukça düşüncelerle olmuyor; bu konu öncelikle finansman, yani para, hem de çok para.
Gerisi hikaye...

İlginç bir hayat hikayesi.
Komşunun kötüsü adamı mal sahibi yaparmış diye buna diyorlar sanırım :)
 
Başbakanlık, bir önceki çalıştığım firmaya projeyi yönetmesini teklif etmiştii. Bu proje diğer karşılaştığımız veya bir türlü tamamlanmayan diğer projelerden biraz daha farklı. Arada direk Başbakanlık var ve para sıkıntısı muhtemelen olmayacak.(Olmayacak derken IMF'den borç alınır, yine de para bulunur.) Murat Bey'in şirket konferansını da dinledikten sonra en kısa sürede yapılabileceğini düşünüyorum.

Saygılarımla,
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,850
Kullanıcılar
449,597
Son üye
CTure

Yeni konular

Geri
Üst