Çok Sayıda Aküyü Paralel Bağlamak (Güneş Enerjisi)

izmirli_m

Üye
Katılım
22 Ara 2019
Mesajlar
741
Puanları
33
Hali hazırda bu şeklide çalışıyor. Danıştığım hemen her elektronikçi verimli ve güvenli olmadığını söyledi.

Gerçekten söylediğiniz gibi olmasını arzu ediyorum.
Gerçekten de benim söylediğim gibidir. Deneyin ve görün.
Aküler arasında direnç yada diyot kesinlikle kullanmaya gerek yoktur.
Bütün akülerinizi paralel olarak sağlam bir bağlantı yapın. Sonrada diğer bağlantıları yaparak kullanabilirsiniz. Siz çok fazla kafanızı karıştırmışsınız. Diğer elektronikçilerin söylediklerini de boş verin. Söylediğimi yaptığınızda onların söylediklerinin boş olduğunu anlayacaksınız.
 

Mr_YAMYAM

Profesyonel Üye
Katılım
6 Ara 2017
Mesajlar
1,080
Puanları
558
Konum
ANGARA
İLAVE:
Mesajımda belirtmiş olduğum gerilim kuralının da bazı kuralları vardır.
Zayıf bir akü 12.8V a kadar doluyorsa, taze bir akü 13.8V a kadar doluyorsa, taze akü gerilimleri12.8V a düşünceye kadar zayıf aküleri şarj etmeye çalışır. Ancak paralel bağlantı gerilimi 12.8V a indiği anda tüm akülerden akım çekilecektir.
 
Konu Sah
BozBeyaz

BozBeyaz

Üye
Katılım
1 Eki 2020
Mesajlar
13
Puanları
3
Yaş
40
Peki aküleri birbirinden izole etmek için mosfet kullansam? 11-13v ile akım geçirecek bir mosfet hem aküyü aşırı deşarjdan koruyup hem de diyotun işini görür mü?
İLAVE:
Mesajımda belirtmiş olduğum gerilim kuralının da bazı kuralları vardır.
Zayıf bir akü 12.8V a kadar doluyorsa, taze bir akü 13.8V a kadar doluyorsa, taze akü gerilimleri12.8V a düşünceye kadar zayıf aküleri şarj etmeye çalışır. Ancak paralel bağlantı gerilimi 12.8V a indiği anda tüm akülerden akım çekilecektir.
Tam olarak bu nedenle aküleri izole etmek istiyorum.
https://www.homemade-circuits.com/parallel-battery-chargerchangeover/

Burada tam olarak düşündüğüm senaryoyu kurgulamışlar.
 
Katılım
11 Nis 2018
Mesajlar
4
Puanları
3
Yaş
24
Sanırım her aküye ikişer diyot bağlanacak. Biri (katot tarafı akünün + ucuna bağlanarak) regülatörden gelen güç girişini sağlayacak diğeri (anot tarafı akünün + ucuna bağlanarak) inverter'a güç çıkışını sağlayacak. Doğru mu?
 

izmirli_m

Üye
Katılım
22 Ara 2019
Mesajlar
741
Puanları
33
Peki aküleri birbirinden izole etmek için mosfet kullansam? 11-13v ile akım geçirecek bir mosfet hem aküyü aşırı deşarjdan koruyup hem de diyotun işini görür mü?


Tam olarak bu nedenle aküleri izole etmek istiyorum.
https://www.homemade-circuits.com/parallel-battery-chargerchangeover/

Burada tam olarak düşündüğüm senaryoyu kurgulamışlar.
Arada kullanacağın her malzeme amper (I) düşürür başka bir işe yaramaz. Fikir olarak ortaya atılmış bir proje bu.
Her bir aküyü tek tek şarj etmek istiyorsun anlıyorum. Ancak buna pek gerek yoktur. Hem masrafın artar hem de zaman kaybı sadece.
Bağlantı yaparken voltaj a takılıp kalmışsın. Akülerde ki en önemli kavram Amper dir. Amperin tamamını nasıl çekerim diye düşünmen gerekiyor. Yani sen arada her ne malzeme kullanırsan watt düşürmekten başka bir şeye yaramaz. Sana watt gerekli. Bırak bence voltaj olarak düşünmeyi. Tavsiyedir sadece. Tabi yine son karar senindir. Kolay gelsin.
 

serkan_48

Profesyonel Üye
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
9,890
Puanları
3,158
Yaş
40
Konum
Antalya
Madde 5.3 okuyunuz.

Akülerin kullanım şartları nedeni ile farklı ömürlerde ise paralel bağlanması önerilmez. Mesela bir akü 1000 döngü şarj kapasitesine sahip olsun. Siz 1 adet 100 döngüde 1 adet 500 döngüde iki aküyü paralel bağladınız. 500 döngüdeki akü ömrünü erken tamamlayacaktır. İç direnci değişen akü sağlam olan aküden akım çekmeke başlayacak ve o akününde ömrünü tamamlamasına neden olacaktır.

Bunlar benim önerilerim. Siz diğer BİLGİLİ arkadaşlara güvenip bağlayabilirsiniz. Ben sadece fikir ve bir akü firmasının linkini verdim.

http://www.zaferaku.com/TeknikBilgiDetay/15/vrla-aku-uyarilari
 

rsimsek

Katılımcı Üye
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
691
Puanları
58
Konum
Anadolu yakası
Benim düşündüğüm senaryoda ise şöyle olabileceğini sanıyorum. Yanılıyor olabilirim. Aynı kapasite ve eşdeğer özelliklerde olmayan iki akü paralel şarja tabi tutulursa daha iyi olan şarj olduktan sonra kötü olan tam şarj olamamışsa, gerekli yüzdürme şarjı gerilimine ulaşılamamışsa şarj cihazı şarja devam edecektir. Dolaysıyla iyi olan akü aşırı şarja maruz kalacaktır. İyi durumdaki akünün yükselen iç direncinin şarj akımını azaltması sonucu bu durum belki otomatik kontrol işlevi görecektir ama somut bir deneme verisi elde olmayınca şüphede kalıyor insan.
Tersi olarak kötü durumda olan akünün daha hızlı dolduğu düşünülürse aynı şeyler onun için de geçerli olacaktır. Tamamen dolamadığı, beklenen gerilime ulaşamadığından iyi durumda olan tam şarj olamayacaktır?

Belki de her ikisi de kapasitelerine göre normal şarj olacaktır.;)
 

serkan_48

Profesyonel Üye
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
9,890
Puanları
3,158
Yaş
40
Konum
Antalya
Misal araban var. Anadol A1 model hemde 1969 model. Araba 4 tekerlekli.

Ön iki tekeri sıfır takıyorsun.

Arka iki tekeri 50 000 km gitmiş teker takıyorsun.

Nasıl performans alırsın? Ön teker 100 000 km gidecek ama arka teker belki 10 000 km gittikten sonra bir gun yagisli havada kayip kaza yapacaksin.

Gitti güzelim A1.
 

izmirli_m

Üye
Katılım
22 Ara 2019
Mesajlar
741
Puanları
33
Benim düşündüğüm senaryoda ise şöyle olabileceğini sanıyorum. Yanılıyor olabilirim. Aynı kapasite ve eşdeğer özelliklerde olmayan iki akü paralel şarja tabi tutulursa daha iyi olan şarj olduktan sonra kötü olan tam şarj olamamışsa, gerekli yüzdürme şarjı gerilimine ulaşılamamışsa şarj cihazı şarja devam edecektir. Dolaysıyla iyi olan akü aşırı şarja maruz kalacaktır. İyi durumdaki akünün yükselen iç direncinin şarj akımını azaltması sonucu bu durum belki otomatik kontrol işlevi görecektir ama somut bir deneme verisi elde olmayınca şüphede kalıyor insan.
Tersi olarak kötü durumda olan akünün daha hızlı dolduğu düşünülürse aynı şeyler onun için de geçerli olacaktır. Tamamen dolamadığı, beklenen gerilime ulaşamadığından iyi durumda olan tam şarj olamayacaktır?

Belki de her ikisi de kapasitelerine göre normal şarj olacaktır.;)
Üç olasılığı da değerlendirmeye almışsınız :)
Çok güzel yorumlar.
Emeğinize sağlık diyorum.
Paralel olduğu için iç dirençlerde sıkıntı olmaz.
Şarj cihazı paralel bağlantılı akülerin hepsini tek bir akü olarak düşünüp öyle şarj edecektir. Yani paralel bağlı dirençler gibi düşünmemiz gerekiyor.
100 ah ve 50 ah aküleri düşünecek olursak şarj cihazı bu aküleri kaç ah olarak görecektir. şarj cihazı bunları 150 ah olarak görecek ve ona göre depolama yapacaktır. Yani 150 ah lık doldurana kadar işlem devam eder.

Sayın @rsimsek hocam siz bu konularda baya uzmansınız bildiğim kadarıyla. Sürekli aküler ile haşır neşir birisiniz. Denemeler yaptığınızı da mesajlarınızda sıklıkla görüyorum. Aslında şu anlattıklarınızı evde deneme şansınız var. Neden deneyip görmüyorsunuz acaba?

Son kullandığınız cümle olayı anlatmaya yetiyor bence... Kolay gelsin.
 
Konu Sah
BozBeyaz

BozBeyaz

Üye
Katılım
1 Eki 2020
Mesajlar
13
Puanları
3
Yaş
40
Çok kıymetli yorumlar, çok teşekkür ederim.

Önümde iki senaryo var;
1. Tüm aküleri alelade yöntemle paralel bağlamak
2. Her aküyü ayrı ayrı şarj edip tüm akülerden birlikte enerji almak.
3. Yüksek voltajla seri bağlamak.

Aküleri paralel bağlamam durumunda sorun çıkartacak akü kara delik oluşturacak, diğer akülerin ömrünü daha hızlı tüketecek. 5-6 aküm olsa bunu takip edebilirim ama 30 adet akü kullanacağım, haliyle çok sakıncalı.

Her akünün arkasına bir şarj kontrol devresi koyarak akülerden çıkışlarda bibirlerini şarj etmesini engellemenin en ideal yöntemi ne olabilir?

Bir diğer yöntem, 15 aküyü seri bağlayıp 180v gibi bir değer üreterek AC'ye çevirmek abartılı mı olur?
 

Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
112,327
Mesajlar
790,779
Kullanıcılar
412,899
Son üye
srjorge

Yeni konular

Üst