Yan Camları Açınca Kısa Farların Işığı Neden Azalıyor?

Derde

Üye
Katılım
27 Tem 2011
Mesajlar
41
Puanları
1
Yaş
35
Arkadaşlar merhaba düşündüm ama mantıklı bir cevap bulamadım. Gece araç rölantide çalışırken yan camları açıp kapadığımda neden kısa farların ve iç aydınlatmanın ışığı azalıyor? Altı üstü yan camlar kaç amper çekebilir de kısa farlarda bu denli bir dalgalanma yaratabilir?

Akünün güçsüz olmasının söz konusu olduğunu düşünmüyorum. Kontağı bir defa çevirince araç hemen çalışıyor.

Araç rölantide çalışırken akü yerine alternatörden mi güç alır? Yoksa aküden mi güç almaya devam eder?

Aracın alternatörü kaç amper akım sağlayabilir?

Bu sorunun nedeni ne olabilir?
 
Anlattığınıza göre akü zayıf.Ama sorun şu ki ya alternatör(şarj dinamosu)şarj etmiyor,Ya konjektör bozuk,Yada dinamonun kömürleri bitik.Tabi aküyü sağlam sayıyoruz.Normalde araç çalıştığı zaman alternatör hem aküyü hem alıcıları besler.Akü zayıfsa veya şarj tutmuyorsada bu durum olabilir.Araç çalışmazken akü voltajını ölçün.Birde çalışınca ölçün.Voltaj çalışınca 14v civarı ise şarj ediliyor demektir.Yinede en güzeli oto elektrikçisine göstermektir.
 
Arkadaşlar merhaba düşündüm ama mantıklı bir cevap bulamadım. Gece araç rölantide çalışırken yan camları açıp kapadığımda neden kısa farların ve iç aydınlatmanın ışığı azalıyor? Altı üstü yan camlar kaç amper çekebilir de kısa farlarda bu denli bir dalgalanma yaratabilir?

Akünün güçsüz olmasının söz konusu olduğunu düşünmüyorum. Kontağı bir defa çevirince araç hemen çalışıyor.

Araç rölantide çalışırken akü yerine alternatörden mi güç alır? Yoksa aküden mi güç almaya devam eder?

Aracın alternatörü kaç amper akım sağlayabilir?

Bu sorunun nedeni ne olabilir?

Merhaba.Sorun akünüzün güçsüz,eski veya yeni olmasıyla ilgili olmayıp,yalnızca uygun olmayan bir devirle ilişkili voltaj düşümü şeklindedir.Araçların alternatörlerinde yazılı olan etiket değerlerinde yer alan amper değerleri (Örneğin 14 volt,55 amper gibi) ancak 3000-3500 dev/dak.'lar arasında tam olarak sağlanabilir.Onun dışında,rölanti gibi çok düşük devirlerde voltaj çıkışı çok aşırı olarak düşmese de,alternatörden verilen amper miktarı oldukça düşük kalır.Örneğin en yüksek devirlerde 55 amperi verebilirse,rölantide bu değer ise yaklaşık olarak 30-35 amperi daha fazla geçemez.

Bana renault firmasında çalışan bir servis elemanı,kalorifer-havalandırma motorunun devrini bile,ancak motor devri,kademe kademe iyice arttıkça,son kademeye kadar da artırmamı,aksi halde rölantideki akım çıkışının bunu karşılamakta çok zorluk göstereceğinden ve istenmeyen gerilim düşümlerinin de yaşanabileceğinden zamanında bir uyarıyla da bahsetmişti ki siz kalorifer motorundan,görevi camları kaldırmak olan,yani aslında çok zorlu yükle çalışan (Ayni bir marş motorunun görevine benzer olarak) ve normalin 2,3 katı fazla amperi de,bu zorlanma durumuna göre çekebilen bir donanımı,rölantide hiç bir gerilim düşümü olamadan çalıştırmak istemektesiniz.Şu anda benim de arabamda sağ otomatik camların açılması sırasında istenmeyen bir zorluk,küçük bir miktar da sürtünmesi vardır ve ancak yüksek devirlerde,yani alternatörden çok fazla amperin,ortak akü+alternatör şebekesine paralel olarak gelebilmesinde,yeterli voltaj ve amper birlikte gelebildiğinde hafifçe sıkışık olabilen bu camlarım rahatça inip kalkabiliyor.

Zaten rölantide çalışırken bile,gece farların yakılması bile,çok fazla olmasa da bir miktar voltaj düşümüne yine neden olur (Hatta çok eski veya yeni araçlarda bu farkların arası da bir miktar daha açılabilir),bir de otomatik cam motoru devreye girdiğinde,sizin bu sözünü ettiğiniz voltaj düşümünün olabilmesi de çok normaldir.Aracın sigorta kutusunda otomatik sağ ve sol camların,kutuda yer alan bu sigorta değerleri oldukça da yüksektir,belki yine dikkatinizi de çekmiş olabilir bu durum.Ancak 2500-3000'li devirlerde,nispeten de daha yüksek devirlerde ise,farlar yanarken akım şiddeti (Amper miktarı) camların açılıp kapanmasında çok fazla da voltaj düşümüne sebep olamadan artan bu akım ihtiyacını tam karşılayıp dengeleyebilmiş olur.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Anlattığınıza göre akü zayıf.Ama sorun şu ki ya alternatör(şarj dinamosu)şarj etmiyor,Ya konjektör bozuk,Yada dinamonun kömürleri bitik.Tabi aküyü sağlam sayıyoruz.Normalde araç çalıştığı zaman alternatör hem aküyü hem alıcıları besler.Akü zayıfsa veya şarj tutmuyorsada bu durum olabilir.Araç çalışmazken akü voltajını ölçün.Birde çalışınca ölçün.Voltaj çalışınca 14v civarı ise şarj ediliyor demektir.Yinede en güzeli oto elektrikçisine göstermektir.

Araç henüz 10 aylık ve bahsettiğim gibi kontağa dokunur dokunmaz araç çalışıyor. Bu da marş motorunu sürebilecek kadar yüksek akımı rahatlıkla sağladığını gösteriyor. Sanırım akü zayıf değil. Dahası bir çok marka ve modelde aynı olay yaşanıyor. Bu daha çok alternatörün yeterli gerilimi üretememesi sorununa benziyor.

Merhaba.Sorun akünüzün güçsüz,eski veya yeni olmasıyla ilgili olmayıp,yalnızca uygun olmayan bir devirle ilişkili voltaj düşümü şeklindedir.Araçların alternatörlerinde yazılı olan etiket değerlerinde yer alan amper değerleri (Örneğin 14 volt,55 amper gibi) ancak 3000-3500 dev/dak.'lar arasında tam olarak sağlanabilir.Onun dışında,rölanti gibi çok düşük devirlerde voltaj çıkışı çok aşırı olarak düşmese de,alternatörden verilen amper miktarı oldukça düşük kalır.Örneğin en yüksek devirlerde 55 amperi verebilirse,rölantide bu değer ise yaklaşık olarak 30-35 amperi daha fazla geçemez.

Bana renault firmasında çalışan bir servis elemanı,kalorifer-havalandırma motorunun devrini bile,ancak motor devri,kademe kademe iyice arttıkça,son kademeye kadar da artırmamı,aksi halde rölantideki akım çıkışının bunu karşılamakta çok zorluk göstereceğinden ve istenmeyen gerilim düşümlerinin de yaşanabileceğinden zamanında bir uyarıyla da bahsetmişti ki siz kalorifer motorundan,görevi camları kaldırmak olan,yani aslında çok zorlu yükle çalışan (Ayni bir marş motorunun görevine benzer olarak) ve normalin 2,3 katı fazla amperi de,bu zorlanma durumuna göre çekebilen bir donanımı,rölantide hiç bir gerilim düşümü olamadan çalıştırmak istemektesiniz.Şu anda benim de arabamda sağ otomatik camların açılması sırasında istenmeyen bir zorluk,küçük bir miktar da sürtünmesi vardır ve ancak yüksek devirlerde,yani alternatörden çok fazla amperin,ortak akü+alternatör şebekesine paralel olarak gelebilmesinde,yeterli voltaj ve amper birlikte gelebildiğinde hafifçe sıkışık olabilen bu camlarım rahatça inip kalkabiliyor.

Zaten rölantide çalışırken bile,gece farların yakılması bile,çok fazla olmasa da bir miktar voltaj düşümüne yine neden olur (Hatta çok eski veya yeni araçlarda bu farkların arası da bir miktar daha açılabilir),bir de otomatik cam motoru devreye girdiğinde,sizin bu sözünü ettiğiniz voltaj düşümünün olabilmesi de çok normaldir.Aracın sigorta kutusunda otomatik sağ ve sol camların,kutuda yer alan bu sigorta değerleri oldukça da yüksektir,belki yine dikkatinizi de çekmiş olabilir bu durum.Ancak 2500-3000'li devirlerde,nispeten de daha yüksek devirlerde ise,farlar yanarken akım şiddeti (Amper miktarı) camların açılıp kapanmasında çok fazla da voltaj düşümüne sebep olamadan artan bu akım ihtiyacını tam karşılayıp dengeleyebilmiş olur.Kolay gelsin.Saygılarımla.

Binbaşı hocam açıklamalarınız için teşekkür ederim. Aynı sorunun çoğu araçta olduğunu düşünerek akünün zayıf olmadığını kabul ediyorum. Bu durumda alternatörün enerjisi yan cam motorunu kaldırmak için yetersiz geliyor ise araç rölantide çalışırken aküden güç almadığını mı düşünmeliyim? Akü dolu ise alternatörün gücü yetmediğinde aküden de yararlanılması gerekmiyor mu?

Alternatör rölantide 50 amper bile üretse bu çok ciddi bir akım miktarı değil midir? Yan cam motorlarının kaç amper akım çektiğini bilen ustalarımız varsa bilgi vermesini rica ediyorum.

Bana tuhaf gelen yan aynaları kaldırma butonuna bastığımda ışıklar biraz azalıyorken, elimi butondan çektiğimde ya da cam en üst noktaya gelip kendiliğinden durduğunda iç aydınlatma neredeyse sönüp tekrar yanıyor. Acaba diyorum aracın yan cam motorlarında bulunan bobinler bir anda deşarj olduğundan mı bu dalgalanma oluşuyor?
 
Merhaba.Bakın serviste bana bir zamanlar yapılan bu uyarı da,motor rölantideyken kalorifer motorunu sonuna kadar açtığım için,dolaylı yoldan motorun stop etmesiyle ilgili olarak yapılmıştı.(Dikkatli düşününce tam olarak da anımsadım) Karbüratör ayarı, aslında çok fazla kendiliğinden değer kaybedip de,bu mevcut,yani üzerindeki ince ayarları anormal derecede de bozulmamıştı.Sadece rölantide elektrik sistemine son kademede girilen kalorifer motoru,direk olarak da voltajın fazla düşümüne,motorun alternatörü rölantideyken çevirmesi sırasındaki,elektrik üretimine karşı (Anti) bir kuvvet olarak doğan frenlenme etkisini arttırıp kolay stop etmesine de dolaylı yoldan bir katkıda bulunmaktaydı.Geçmişte yaşadığım küçük sorun aslında tam olarak da buydu.

Cam motorlarının sonuna gelindiğinde voltaj düşümünü iyice artırdığını tam olarak anlamanız için,şarjlı vidalamada kullanılan dc. motorlarının da bir engele rastladığında,normalin 2-3 katı fazla amperi çekerek bataryayı daha çabuk bitirebildiği olayıyla da yine direkt bir ilişki de kurabilirsiniz.Dc motorların boşta ve yükte (Marş motoru,şarjlı el vidalama,otomatik cam motoru,vb.) bataryadan veya beslenme kaynaklarından çektikleri amper oranı da değişiyor.Aşırı yükteyken,işin bitmesi ve en sonuna dayandıklarında boştayken çektikleri akımın kat kat fazlasını talep edip çekmiş oluyorlar.Söylediğiniz gibi rölantide üretilen akım da 35-40 amper civarında azımsanmayacak kadar da fazla olsa,motorun çalışması için gerekli bazı donanımların (Ateşleme,şarj sistemi,gece ise ön ve arka lambaların,isteğe bağlı olarak da açılan,teyp,arka cam rezistansı gibi diğer donanımların,vb.) sürekli devrede kalması nedeniyle,bir de zaten fazla akım çekme gücü olan cam motorlarının rölantideyken en sona gelip,milinin dönmemesinde,kilitlenmesinde (Serbestçe hareket ettiği boştaki durumunda ise çektiği amper değeri oldukça azalır) motor kapalı da olsa,rölantide de olsa voltaj düşümü hissedilir derecelerde fazla olabilecektir.Kolay gelsin.Saygılarımla.Hayırlı cumalar.
 
Binbaşı hocam şimdi daha iyi anladım teşekkür ederim. Cahilliğimi bağışlarsanız izninizle tek bir sorum kaldı. Yan cam en sona dayandığında motoru durduran bir switch yok mu? Yani cam en sona dayandığı için doğal olarak mı duruyor yoksa bir switch yardımı ile motora giden enerji kesiliyor mu?
 
Aracın yeni oldugunu söylememişsiniz.Eğer araç yeniyse tabikide kömür,konjektör veya aküde sorun olma ihtimali azalıyor.

Fakat yinede araç kısa mesafede çok marş basmaktan akü kendini toplayamamış olabilir.
Cam motoru en fazla 20 amper çeksin.
Akü öyle 20 amper çekmekle voltajı düşüyorsa zaten bozuk veya şarjı azdır.Marş esnasında 100 amperlere çıkan akü 20 amperle bayılmaz.Öyle olsaydı araç motoru dururken ses sistemleri çalışmazdı.
Oysaki kuvvetli ses sistemleri sağlam aküyü 2 saatte anca bitirir.Araç çalışırken ise hiç bitmez.
 
Son düzenleme:
merhaba arabalar konusunda okadar bıldığım olmasada mantıklı duşunursek kapılardakı cam kaldırma motorları azımsanmıyacak akim çeker çalıştıklarında empatı yapalım dinamo regulator akü bır kablo uzerınde varsayalım aküden farlara giden kablo 50 cm olsa bıle yuke bındığınde kablo drenç oluşturacaktır 10 A geçıreceğı yerde 8 A geçırırse buda farlarda gözle hıssedılebılır kıpırtı gorulebılır her kişide bunu dıkkatıne takılacağını sanmıyorum :) arkadaş demekkı konu hakkında çok dıkkatlı zararlı olurmu bence olmaz yenı araçta bu elektrik tesısatı hesabında muhendislık hatası olmasa daha ıyı olurdu
 
arkadaşımın bir aracında benzer bir sorun vardı, araç kazalıydı daha önce sökülüp toplanmış.

biz sorunun sigorta panosuna gelen beslemede olduğunu tespit ettik tamir esnasında kalın olması gereken kabloyu ince bir kablo ile çekmişler kablo kesitini yükseltince sorunumuz çözülmüştü.
 
Sifir albea ve fiorinoda da boyle bir durum gozlemlemistim. Gayet normal aslinda
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
128,197
Mesajlar
915,759
Kullanıcılar
449,976
Son üye
ARALSAN

Yeni konular

Geri
Üst