Elektrik tüketimi olunca Araç rolantisinin sapıtması

g4myoncu

Üye
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
16
Puanları
1
Yaş
37
merhaba değerli arkadaşlar

2000 model astra g aracım var direksiyonu elektrik destekli ne zaman direksiyonu çevirsem alternator motoru zorlayıp stop etmesine kadar götürüyor geçenlerde alternatörün konjektörü yandığı için fazla voltaj verip farları yan cam motorlarını yaktı ve aküyüde kaynattı aracın alternatörü 150amper değişti 62a akü sıfırlandı ama sorun devam ediyor farları yaktığımda direksiyon güç çektiğinde motor zorlanıyor rolanti düşüyor. bu durum çok can sıkıcı bu sıkıntıyı aküye capacitor bağlayarak çözebilirmiyim yararı yada zararı dokunurmu cevaplarınız için teşekkürler.
 
Hocam selam,

Araba hangi marka model olursa olsun, Bir Enstrüman etiket değerinden fazla akım çekiyorsa ilgili enstrümanda problem var demektir. Eğer imkanınız varsa, Direksiyon motorunun çektiği akımı ölçmenizi ve etiket değeri ile karşılaştırmanızı tavsiye ederim.
İlave olarakta:
- Alternatörün bobinlerini ölçebilirsiniz. (Kısa devre veya kopukluk varmı.)
- Enstrümanlardaki kablo bağlantılarının kontrol edin. (Gevşeme, çıkma varmı. Gevşeme varsa kablo Aşırı sert olur ve kablo rengi değişir, ufak ufak parçalanır)

Saygılarımla.
 
sorunu eps yani pompadamı aramalıyım ? alternatör şarj etmediği durumda mecburen aracı aküden beslediğimde böyle bir olay olmadı yeni alternatör takıldığında yine aynı kablolamalarda gayet düzgün ani voltaj düşümünü en kolay nasıl engelleyebilirim teşekkürler.
 
Hocam selam,

Araba hangi marka model olursa olsun, Bir Enstrüman etiket değerinden fazla akım çekiyorsa ilgili enstrümanda problem var demektir. Eğer imkanınız varsa, Direksiyon motorunun çektiği akımı ölçmenizi ve etiket değeri ile karşılaştırmanızı tavsiye ederim.
İlave olarakta:
- Alternatörün bobinlerini ölçebilirsiniz. (Kısa devre veya kopukluk varmı.)
- Enstrümanlardaki kablo bağlantılarının kontrol edin. (Gevşeme, çıkma varmı. Gevşeme varsa kablo Aşırı sert olur ve kablo rengi değişir, ufak ufak parçalanır)

Saygılarımla.


Bencede arkadaşın dediği gibi pompa motorunda bir arıza var.Ya kısa devre yapıyor yada zorlandığından fazla akım çekiyor.
Eğer akü konjektör ve şarj dinamosuna baktırmasaydınız arıza bunlarda derdim.Fakat yenilendiği için sorun pompada gibi duruyor.
 
teşekkürler arkadaşlar pompa değişecek fazla akım çekiyor
 

Forum istatistikleri

Konular
128,195
Mesajlar
915,747
Kullanıcılar
449,972
Son üye
Emirhan6161

Yeni konular

Geri
Üst