yük tutma vafleri

marverde

Üye
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
26
Puanları
1
Yaş
39
ikiz kilitleme valfi kullandığım piston yük altında indirme yaparken aşırı titreşim yapıyor.kilitleme valfi yerine yük tutma valfimi kullanmalıyım. yük tutma valfinin kilit valfinden çalışma açısından farkı nedir acaba. yardımınızı bekliyorum.
 
Selamun Aleyküm
Genelde mantıksal analizler ile ilgilenmekteyiz ve kimi özel amaçlı ekipmanların kendine has özellikleri bulunmakta ama acizane yazalım.
İkiz kilitleme valfi;

kilit.jpg

orta kısmının herhangi bir taraf basıncı ile hareket edip diğer tarafın önünü mekanik olarak açtığı (diğer kısım çek valf tipi topu(popet) itiklediği) tip valf olsa gerek. Basınçlanan hattın önündeki topu itikleyerek yoluna devam ettiği zaten görülmekte..
Bu tip durumların incelenmesinde; sistemin ne olduğu (forklift, vinç, kriko,....), ne tip yüke maruz kaldığı vb önemli bilgiler gerekir.
Valf ortasında herhangi bir hattın basınçlanmasıyla diğer tarafa hareket edip o hattı açan kısmı, orta kısma (geri dönmeye/denge konumuna)zorlayan bir etki olur. Basınçlanmanın evvela bu etkiyi aşması gerekir. Vanayı oynatmaya gerekli bu basınç değeri (çalışma için gerekli basınç değeri ile) incelenebilir. Basınçlanan hat, önündeki topu itikleyerek yoluna devam edebilecektir, bu orta kısmın diğer tarafı açmaması halinde, diğer tarafın basıncının artıp ilk basınçlanan hattın basıncı daha da artar, orta kısım daha da diğer tarafın önünü açar biçimde hareket eder. Bu biçimle; valfin önce diğer tarafın önünü açmaması sebepli diğer hat basıncının artmasıyla artan ilk basınç hattının valfi daha da zorlayarak diğer kısım hattını açması ve basınçların bu sayede düşmesi ile valfin yine diğer hattın önünü kapaması (tekrarlı) bir hal olabilir.
Tabi bu durum ve valfin hareket için basınçlanma değerleri ön planda bir sebep olmayabilir. Basınçlanan hattın valf aracılığı ile önünü açtığı hattın aslında önü valf dışında tıkalı vb engelli (kısılma vb) olursa, o tarafın da basıncının artmasıyla, valfin ilk basınçlanmasıyla hareket ettiği yönün tersine etki oluşur ve kararsızlığa sebep olabilir. Diğer hat dediğimiz basınçlanan hattın diğerindeki geri dönüş hattının tıkalı vb bir engelin olmasının yanı sıra, kısılma gibi bir sebep de periyodik ve ya devamlı bir soruna sebep olabilir.
İkiz yük tutma valfi;

imagesCAD4T7T9.jpg

biçimiyle şeması her ne kadar anlaşılmayı bekliyor da olsa, kilit valfinin hidrolik uyarlamasıylşa kombinasyonu olabilir.
Bu ekipmanların mantıksal izahları çalışmaya uygunlukları ele alınabilir. Sistemdeki hatalar, mantıksal eksiklikler devre şemaları ile ele alınmalıdır.
Diğer taraftan normal vanalara ek bu tip ekipmanın kullanlması güvenlik sebebiyle olabilir ama bazı çalışma şartlarında eğer normal vanaların kaçırdığı düşünülüyorsa uygun akülmülatör kullanılabilir.
,dileriz...
 
Selamun Aleyküm
Genelde mantıksal analizler ile ilgilenmekteyiz ve kimi özel amaçlı ekipmanların kendine has özellikleri bulunmakta ama acizane yazalım.
İkiz kilitleme valfi;

Ekli dosyayı görüntüle 19038
orta kısmının herhangi bir taraf basıncı ile hareket edip diğer tarafın önünü mekanik olarak açtığı (diğer kısım çek valf tipi topu(popet) itiklediği) tip valf olsa gerek. Basınçlanan hattın önündeki topu itikleyerek yoluna devam ettiği zaten görülmekte..
Bu tip durumların incelenmesinde; sistemin ne olduğu (forklift, vinç, kriko,....), ne tip yüke maruz kaldığı vb önemli bilgiler gerekir.
Valf ortasında herhangi bir hattın basınçlanmasıyla diğer tarafa hareket edip o hattı açan kısmı, orta kısma (geri dönmeye/denge konumuna)zorlayan bir etki olur. Basınçlanmanın evvela bu etkiyi aşması gerekir. Vanayı oynatmaya gerekli bu basınç değeri (çalışma için gerekli basınç değeri ile) incelenebilir. Basınçlanan hat, önündeki topu itikleyerek yoluna devam edebilecektir, bu orta kısmın diğer tarafı açmaması halinde, diğer tarafın basıncının artıp ilk basınçlanan hattın basıncı daha da artar, orta kısım daha da diğer tarafın önünü açar biçimde hareket eder. Bu biçimle; valfin önce diğer tarafın önünü açmaması sebepli diğer hat basıncının artmasıyla artan ilk basınç hattının valfi daha da zorlayarak diğer kısım hattını açması ve basınçların bu sayede düşmesi ile valfin yine diğer hattın önünü kapaması (tekrarlı) bir hal olabilir.
Tabi bu durum ve valfin hareket için basınçlanma değerleri ön planda bir sebep olmayabilir. Basınçlanan hattın valf aracılığı ile önünü açtığı hattın aslında önü valf dışında tıkalı vb engelli (kısılma vb) olursa, o tarafın da basıncının artmasıyla, valfin ilk basınçlanmasıyla hareket ettiği yönün tersine etki oluşur ve kararsızlığa sebep olabilir. Diğer hat dediğimiz basınçlanan hattın diğerindeki geri dönüş hattının tıkalı vb bir engelin olmasının yanı sıra, kısılma gibi bir sebep de periyodik ve ya devamlı bir soruna sebep olabilir.
İkiz yük tutma valfi;

Ekli dosyayı görüntüle 19039
biçimiyle şeması her ne kadar anlaşılmayı bekliyor da olsa, kilit valfinin hidrolik uyarlamasıylşa kombinasyonu olabilir.
Bu ekipmanların mantıksal izahları çalışmaya uygunlukları ele alınabilir. Sistemdeki hatalar, mantıksal eksiklikler devre şemaları ile ele alınmalıdır.
Diğer taraftan normal vanalara ek bu tip ekipmanın kullanlması güvenlik sebebiyle olabilir ama bazı çalışma şartlarında eğer normal vanaların kaçırdığı düşünülüyorsa uygun akülmülatör kullanılabilir.
,dileriz...


geç te olsa teşekkürü bir borç bilirim. sorun olan sistem forklift e ait idi. 3/8 kilit valfi yerine 1/2 yük tutma valfi kullanarak sorunu aşmıştım.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,269
Mesajlar
916,348
Kullanıcılar
450,090
Son üye
emre.6831

Yeni konular

Geri
Üst