Merhaba.Ben böyle bir sorunla daha önce karşılaştım.Sorun motordan kaynaklanıyordu.Motor bobin omajları arasında dengesizlik vardı ve biz yedeğini ayarlayana kadar kısa bir sürede yandı.Ama sen yinede bunları kontrol et.Böyle bir sorun; motorun 2 faza kalmasından, motorun sargılarının kavrulmuş, motor bobin uçlarından birinin motor klemensinde veya motor içerisinde kopmuş olmasından dolayı meydana gelebilir.Yapılacak işlemler;enerji kesilerek panodan ölçü aletiyle motor omaj kontrolü yapmak.Bu işlemle motor kablosunu aynı zamanda motor sağlamlığınıda kontrol etmiş oluruz.Eğer pano ölçümünde bobin uçlarından bir tanesini okuyamıyorsak,ya faz kablolarından bir tanesi kopuk,yada motor klemensinde veya motor içerisinde bobin uçlarında bir tanesi kopuktur.Motor kablosunu sökerek motor tekrar ölçülür.Eğer bobin uçları arasında ohm değerinde hemen hemen aynı omojlar ölçülüp toprağada kısa devre yoksa motor kablosu kontrol edilir.Bu işlemi kablonun bir tarafındaki uçları kısa devre ederek diğer taraftan ölçü aletiyle kontrol ederek yapabiliriz.Eğer herşey normal ise motor güç devresi kontrol edilir.Sigorta,manyetik,şalter veya aşırı akım rölesi giriş-çıkışları kontrol edilir.Motora enerji verilip ampermetreyle 3 fazda kontrol edilir.3 fazında dengeli olması gerekir ve motor anma akım sınırları içerisinde olmalıdır..Eğer akımlar dengesizse motor yanmak üzeredir.Eğer fazın 1 tanesi akım çekmiyorsa ve yukarıdaki kontroller yapıldıysa panodaki güç devresi elamanlarının birinde veya fazlasında sorun olabilir.Birde pano güç kablo giriş çıkışlarında herhangi bir gevşeklik yanma kavrulma var mı,kontrol edilmelidir.
Benden bu kadar.Kolay gelsin.