Schneider Altivar-71 sürücü

turkase

Üye
Katılım
22 Şub 2012
Mesajlar
16
Puanları
1
Yaş
44
ElimizdeAltivar 71 sürücü var. Kağıt sarma makinesini sürmekte kullanıyoruz.. Bu sıralar çalışırken sistem ters yöne doğru dönüyor ya da kilitlenip kalıyor. Yeni sürücü ve motor(0,75kw)alıp boşta atölyemizde çalıştırmaya başladığımızda, sürücüye start verdiğimizde motor kilitlenip kalıyor. Sürücü galiba dinamik frenlemeye geçiyor. Parametrelerin den bunu engelleyeceğimiz durum mevcut mu?Bu sürücüyü potansiyemetre ile sürüyoruz. Türk içinde bir potans var.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
ElimizdeAltivar 71 sürücü var. Kağıt sarma makinesini sürmekte kullanıyoruz.. Bu sıralar çalışırken sistem ters yöne doğru dönüyor ya da kilitlenip kalıyor. Yeni sürücü ve motor(0,75kw)alıp boşta atölyemizde çalıştırmaya başladığımızda, sürücüye start verdiğimizde motor kilitlenip kalıyor. Sürücü galiba dinamik frenlemeye geçiyor. Parametrelerin den bunu engelleyeceğimiz durum mevcut mu?Bu sürücüyü potansiyemetre ile sürüyoruz. Türk içinde
Pot kullanmak yerine rampa süresi ayarlasanız olmuyor mu ?
 
Pot kullanmak yerine rampa süresi ayarlasanız olmuyor mu ?
Orjinali bu şekildedir. Operatörler arada potansın biri ile hızını, birisi ilede tork ayarı yapıyorlar. Buradaki asıl problem, boşta çalıştırsak bile enerji verdiğimizde motor niye kilitlenip dönmüyor. Parametrelerde bunun ayarı var mı?
 
Orjinali bu şekildedir. Operatörler arada potansın biri ile hızını, birisi ilede tork ayarı yapıyorlar. Buradaki asıl problem, boşta çalıştırsak bile enerji verdiğimizde motor niye kilitlenip dönmüyor. Parametrelerde bunun ayarı var mı?
İlk yapmanız gereken mümkünse pot değiştirin. Hatta dönmediği anda pot uçlarından bir direnç kontrolü yapsanız iyi olur .
 
Ekranda, hata kodu çıkmıyormu??
Tork kontrol için, ayrıca bir kart takılır biliyorum. Potansıyemetrelerin baglı oldugu termınal numaraqlarını paylaşabilirmisin.
 
Son düzenleme:
Ekranda, hata kodu çıkmıyormu??
Tork kontrol için, ayrıca bir kart takılır biliyorum. Potansıyemetrelerin baglı oldugu termınal numaraqlarını paylaşabilirmisin.
Herhangi bir hata kodu çıkmıyor. Bu sistem normal çalışıyordu. Çalışırken tork ayarı olmamaya ve belirli bir süreden sonra motor ters dönmeye başladı. Eski sürücünün parametrelerini yeniye attırdık. Aynı sorun bundada yapıyor. Pek bu sistemden anlamam ama sanki parametreden kaynaklı bir sorun var gibi geliyor. Sistemde bağlı olduğu gibi atölyemizde de aynı bağlantıları jurduk ama motor frenlemeye geçiyor. Hiç hareket etmiyor.
Herhangi bir hata kodu çıkmıyor. Bu sistem normal çalışıyordu. Çalışırken tork ayarı olmamaya ve belirli bir süreden sonra motor ters dönmeye başladı. Eski sürücünün parametrelerini yeniye attırdık. Aynı sorun bundada yapıyor. Pek bu sistemden anlamam ama sanki parametreden kaynaklı bir sorun var gibi geliyor. Sistemde bağlı olduğu gibi atölyemizde de aynı bağlantıları jurduk ama motor frenlemeye geçiyor. Hiç hareket etmiyor.
Screenshot_20230819_210228_Gallery.jpg
 
Standart şemayı bende biliyorum. Sizin baglantrı nasıl?
AI2 de simetrik beslemeli pot. varmı. Varsa, tork değil, ikinci bir pot dan uzakdan hız kontrolu yapıyorsunuz demektir.
 
Son düzenleme:
Standart şemayı bende biliyorum. Sizin baglantrı nasıl?
AI' de simetrik beslemeli pot. varmı. Varsa, tork değil, ikinci bir pot dan uzakdan hız kontrolu yapıyorsunuz demektir.
Elimizde proje yok.
 
Elimizde proje yok.
Baglanbtı termınalındekı numaraları söyle veya resmını cek. Klemens numaralarınıda okumakdan da acız değilsinya..
AI2 de baglı bir kablo varsa, ikinci pot buraya baglıdır. + - simetrik besleme oldugundan, fazlaca geri cevrilirse, motor ters yönde döner.
 
Son düzenleme:
Baglanbtı termınalındekı numaraları söyle veya resmını cek. Klemens numaralarınıda okumakdan da acız değilsinya..
AI2 de baglı bir kablo varsa, ikinci pot buraya baglıdır. + - simetrik besleme oldugundan, fazlaca geri cevrilirse, motor ters yönde döner.
Bağlantı terminallerindeki bağlantıları bugün detaylı bir şekilde inceleme fırsatım oldu. Bağlantı yapılan kabloları, elektrik panosunda takibini yaptım. Pot 1 hız ve pot 2 tork olarak pano üzerine yazılmış. Pot 1 ve Pot 2 ortak uçları +10 V bağlanmış. Pot 1 ve Pot 2 (22) nolu uçları (-) verilmiş. Pot 1 hız (21) nolu uç AI1 ve Pot 2 tork (21) nolu uç AI2 ye bağlanmış. Bu şekilde bağlantıları yaptım. Motor sorunsuz şekilde çalıştı. Ayrıca +24 vdc dışarıdan beslemek gerekiyormuş. Biz sürücü kendi içinde beslenir mantığını düşündüğünüzden dolayı orada da hata yapmışız. Teşekkürler.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,343
Mesajlar
916,850
Kullanıcılar
450,184
Son üye
serkan1111

Yeni konular

Geri
Üst