40 KVA Jeneratör Altivar Sürücü ve 18,5 KW Motor Sorunu

Katılım
6 Eyl 2012
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
45
Arkadaşlar sayın üyeler herkese selamlar. Kırklareli'nde kamuda teknik eleman olarak çalışıyorum.


40 KVA bir jeneratörümüz var.Gerilim schneider altivar 71 max 22,5 Kva sürücüyü besliyor. Sürücü de 18,5 Kw bir motoru sürüyor.Motor bir atbaşı petrol platformunun üstünde. Motor kayışlarla kasnakları çeviriyor. Kollar döndükçe atbaşı sistemi yukarı aşağı hareket ederek tulumba misali pompa hareketi yapıyor.Bu sistem petrol pompalayarak yeryüzüne petrolü çıkarıyor. Aynı sistem bahsettiğim sahada doğalgaz için kullanılıyor. Rezervdeki suyun çıkışa doğru gelerek gazı boğmasını engellemek amacıyla suyu tahliye etmeye kullanılıyor. Casing dediğimiz 8 inch borunun içinde 2 inch tubing boruları var. ikisinin arasından gaz içtekinden su geliyor.Değişik bir teknik.

En içte de aşağıdaki pompa düzeneğini taşıyan rot dizisi var.Motor devamlı döndükçe düşünün ki boru dizisi yukarı aşağı hareket ediyor. Bildiğiniz tulumba gibi...

Ağır olan rot dizisi aşağı salınım yaparken motorun çektiği akım sıfır ama yukarı hareket başlayınca motor yüke biniyor ve aniden akım çekmeye başlıyor ve jeneratör demerajı zor karşılıyor.Jeneratör doğalgazlı.Jeneratör frekansı 50 Hz den 46-45-44-43 lere bile düşüyor.Motor da aşırı ısınıyor. Diyorum ki voltaj regülatörü ayarı yaparak voltajı az artırsak gücü artırmış oluruz ve az iyi gelir diyorum.Ayrıca inverter besleme girişine büyük kapasiteli bir 3 faz kondansatör bağlasak demerajı karşılamaya yardımcı olmaz mı?

Yardımlarınızı bekliyorum. Yarın sabah uygulanacak. Teşekkurler
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Kondansatörü,elektrik motorunun cosfi değerine göre hesaplayıp reaktif akım ihtiyacına göre seçmeniz uygun olacaktır.Konvertör parametrelerinde momenti artırabilecek veya pompa modu gibi uygulamalar varsa tekrar gözden geçirmekte yarar var.Yük momentinin,motor momenti tarafından karşılanamama gibi bir durum söz konusu olduğunu düşünüyorum.
 
Kondansatörü,elektrik motorunun cosfi değerine göre hesaplayıp reaktif akım ihtiyacına göre seçmeniz uygun olacaktır.Konvertör parametrelerinde momenti artırabilecek veya pompa modu gibi uygulamalar varsa tekrar gözden geçirmekte yarar var.Yük momentinin,motor momenti tarafından karşılanamama gibi bir durum söz konusu olduğunu düşünüyorum.
Teşekkur ederim biraz daha ayrıntı rica ederim vaktiniz olduğunda.Ben kondansatörü invertörün ac girişine diye düşünmüştüm.
 
Belirttiğiniz gibi AC girişine konulması uygundur.Ancak gereğinden fazla büyüklükte kondansatör bağlanması aşırı kompanzasyona yolaçabileceği gibi jeneratörü de olumsuz etkileyebilir.Sürücünüzde tork kontrol modu varsa,bu modun parametrelerini gözden geçirmenizi öneririm.Jeneratörle motor arasındaki mesafe ve kablo kesiti nedir?
 
takriben jeneratörden altivar 71 (22,5 kw max) arası 15 mt 4x16 ve sürücüden motora 25 mt 3 x 16.topraklamalarımız çelik halatla yapılıyor bizde sahalarda.hem paslanmaz hem saglam hem ucuz

tork kontrolü moment ayarları falan herşey var dakat fazla hakim değiliz.20 kadar inverterimiz var.sadece strok ayarı dediğimiz frekans yani hız ayarı.55 kw 45 kw 22,5 kw ve 18,5 kw motorlarımız var hızları ise 740 var 1400 var 480 var vesaire

tabii burda bahsi geçen 18,5 kw olanı.
 
şunu merak ediyorum voltajı az artırsak motorun şu an yükü çekmekte zorlandığı ve bayağı ısındığından dolayı biraz iyileştirme sağlamazmıyız.ayrıca sürücünün şebekeden (jeneratörden) beslendiği giriş uçlarına takribi kaç kvar kondansatör koymalıyız.bilirsiniz ki sürücünün şebekeden çektiği akım ve motorun sürücüden çektiği akım farklı.bahsettiğim sistemde girişten çekilen akım yük aşağı serbest salınımda iken sıfır çıkışta ise ansızın yükselmeye başlıyor ve 35 - 40 ampere kadar çıkıyor.tabii gazlı jeneratör ani olarak karşılayamıyor.çoğu zaman voltaj düştüğü için sürücü düşük voltaj hatasında duruyor.bazen de dc bara aşırı gerilim hatası veriyor.ayrıca sistemin kollarına inişle çıkıştaki yükü dengelemek için 2x500 yada 2x1000 kg ağırlık takılıyor.böylece inişteki sıfır amper 10 amper oluyor ve çıkıştaki 35 amper 25 amperlere düşüyor.ama sonradan ağırlıklar kaldırıldı.şimdi eski halinde.yani inişte sıfır çıkışta anma akımı 35 amper.tabii inişte aşırı hız hatasından durmayı engellemek için frenleme direnci kullanıyoruz bazı uygulamalarda.

bu akımlara bakarak kaç kvar 3 faz kondansatör koymalı
 
ayrıca koyacağımız kondansatör iş yapar da sorunumuz ile alakalı çözüme yardımcı olursa yakıt olarak bir değişime sebep olacak mıdır.bir de nasıl aşırı kompanzasyona sebep olur ve jeneratrörü ne gibi olumsuz etkiler
 
Yukarıda bahsettiğim gibi yük momentinin,motor momenti tarafından karşılanamaması durumu var.
Karşı ağırlık konulduğuda; yük momenti,motor momenti tarafından çok rahat bir şekilde karşılanır.
Karşı ağırlıkla(dengeleme ağırlığı)çalışmanız motor demeraj akımını ve işletme akımını azaltacak olup jeneratörün yükünü azaltacak ve sistem daha sağlıklı çalışacaktır.

Motor devri=1450d/d olsun
Mm=9550*P/n=9550*18,5/1450=121,84 Nm
Motor miline indirgenen yük momenti,motor momentinden(121,84 Nm)den fazlaysa kalkış yaptıramazsınız.Yük momentini azaltmak için mutlaka karşı ağırlıkla çalışmak gerekir.
iyi çalışmalar
 
Son düzenleme:
Yukarıda bahsettiğim gibi yük momentinin,motor momenti tarafından karşılanamaması durumu var.
Karşı ağırlık konulduğuda; yük momenti,motor momenti tarafından çok rahat bir şekilde karşılanır.
Karşı ağırlıkla(dengeleme ağırlığı)çalışmanız motor demeraj akımını ve işletme akımını azaltacak olup jeneratörün yükünü azaltacak ve sistem daha sağlıklı çalışacaktır.

Motor devri=1450d/d olsun
Mm=9550*P/n=9550*18,5/1450=121,84 Nm
Motor miline indirgenen yük momenti,motor momentinden(121,84 Nm)den fazlaysa kalkış yaptıramazsınız.Yük momentini azaltmak için mutlaka karşı ağırlıkla çalışmak gerekir.
iyi çalışmalar

20 kvar bağladım işe yaramadı arkadaşlar.18,5 kw motor sistem durduğunda yük aşağıda olduğu ve haretete kaldırarak başlıyacağı için çöküyor ve kaldıramıyor .45-50-60-70 amper yükleri görüyor ki 18,5 kw için çok fazla.yarın 22,5 ile değiştiriyoruz
 
20 kvar bağladım işe yaramadı arkadaşlar.18,5 kw motor sistem durduğunda yük aşağıda olduğu ve haretete kaldırarak başlıyacağı için çöküyor ve kaldıramıyor .45-50-60-70 amper yükleri görüyor ki 18,5 kw için çok fazla.yarın 22,5 ile değiştiriyoruz
sn.deniz_cicek,
sonucu merak ediyoruz.Karşı ağırlık kullanmadan,motor gücü ve momenti artırılarak çözüme ulaşılmak isteniyor.Daha düşük devirli motor kullanarak(740d/d) motor momentinin artırılması,kasnak çaplarıyla da oynamak mümkünse değiştirerek yük momentinin düşürülmesi düşünülse sonuç alınabilir diye düşünüyorum.
iyi çalışmalar
 

Forum istatistikleri

Konular
128,163
Mesajlar
915,581
Kullanıcılar
449,922
Son üye
11akif

Yeni konular

Geri
Üst