Sürekli Sigortalarım Atıyor :)

Tama işte o sistem sigorta attırır. O sistemin değişmesi gerekir, piyasada kenar kontrol sistemleri mevcut veya pnömatik sistem yapılmalı. Eğer otomasyon bilginiz az ise otomasyon şirketlerinden destek alınız.
Diyot sadece rüleleri korur.
 
Hatve ayarı yapan ikinci motorunuzun ileri geri dönme esnasında 2-3 sanıye beklemesı gerekir. Ortaya bir zaman rölesi koyarak bunu saglamanız gerekır. Bu tip sistemler için bir çok arkadasım yardım istediğinde çizim eklemişdim. İsterseniz sizin içinde eklerim. Veya. hatve için moyot kullanacagınıza,(mekanık terımlerı bilemiyecğim) acılacak kanallarla, sarım yeri baş ve son tarafda kendiliğnden geri döner. Bu durumjda da ikinci motora gerek kalmaz tasarruf etmiş olursunuz.
Size hatve motorunu bekletın dedım ama,şu aklıma geldi, bekleme esnasında 2-3 sanıyede olsa o bölgece tel şişme yapabilir, düzgün sarım olmaz.
 
aynen öyle orada 2 saniye beklerse o kısımda şişme olur ve sarım düzgün olmaz otomasyon bilgim var , lakin biraz yeniyim. mil üzerine açılacak dişlerden bahsetmişsiniz, bu yöntemle olurmu bilmiyorum onu mekanikci arkadaşlara danışmak gerek hattan bobin saran motor atv 11 sürücüye bağlı, bu iki motoruda 2 saniyelik beklemeye alırsam sorun çözülürmü , o halde sanırım ekstra bir röle ve zaman rölesi bağlamak gerek, sınır seviye sensöründen gelen bilgi ile sürücünün enerjisini ve motorun enerjisini kesmesi için ne dersiniz
 
Merhabalar , bir makina var 2 motor mevcut 1'i tel bobini sarma yaparken diğeride sağ sol hareketlerle makaraya telin aralıklı olarak sarmasını sağlyor bu motor 1 kw lık bir motor.. işte problemde burda başlıyor bu motorun hareketini sınırlayıcı iki adet sensör var , birini görünce ters dönüyor diğer sensöre geldiğinde bu kez diğer yöne dönüyor ve bu döngüde devam ediyor...lakin biraz çalıştıktan sonra sürekli sigorta atıyor.. kontaktörleri ölçtüm, ve değiştirdim, işin bir diğer ilginç yanı makina enerjisi busbar hattından geliyor burada oradan kombine trifaze panoya oradanda makinaya gelen bir hat mevcut, hem makina , hem pano , hemde busbar çıkış kutusundaki sigortaları attıorıyor. busbar hattındaki 32A'' di 50 ampere çıkardım bu kezde makina ve kombinedeki sigorta atıyor , ama bunu makina çaıştıktan sonra düzensiz aralıklarla yapıyor. benimde sigortalarım atmaya başladı :) fikri olan varmı ?
aklıma bir tek şu geliyor ki oda sensörler röleyi , röle kontaktörü kumanda ediyor acaba (röleleride değiştirdim ) sensör önüne engel gelmeden çıkış veriyorda bu nedenle çakışmayamı sebep oluyor diye düşünüyorum sizin fikriniz nedir ?

Kolay gelsin..
Senin motorun kalkış anında yani durup yön değiştirirken nominal akımın 4-5 katı akım çeker buda artık ne tip sigortan varsa otomat mı yoksa bıçaklımı bilemicem sigortalarını attırır. Sen yumuşak yol verme yapmadan motoru doğrudan kontaktörle kumanda ediyosun ve sigortalarım atmasın istiyosun ole bi dünya yok kardeş. Çözümse basit 1-1.5 Kw'lık bir inverter kullanman...
 
yahu öyle bir yazmışsınki sanki sineğin yağını çıkarıyoruz, cebimizde akrep var elimizi sokmuyoruz gibi :) kendimi bir anda mağdur biri gibi değilde zalim ve cimri gibi hissettim :) 0,75 kw lık bir motor ilk kalkış anında 4 katı akım çekerse olsun 6 amper Yanılıyormuyum ? 30 amperlik sigortayı neden attırıyor konumuz budur... 0,75 kw lık bir motora invertör, sensör yerine istersek plcde bağlayabiliriz her motora invertörede gerek yok..asıl senin dediğin gibi öyle bir dünya yok kardeş :) 0,75 kw lık devir hızınında önemi olmadığı bir konumda invertör kullanmanın mantığı nedirki...
 
yahu öyle bir yazmışsınki sanki sineğin yağını çıkarıyoruz, cebimizde akrep var elimizi sokmuyoruz gibi :) kendimi bir anda mağdur biri gibi değilde zalim ve cimri gibi hissettim :) 0,75 kw lık bir motor ilk kalkış anında 4 katı akım çekerse olsun 6 amper Yanılıyormuyum ? 30 amperlik sigortayı neden attırıyor konumuz budur... 0,75 kw lık bir motora invertör, sensör yerine istersek plcde bağlayabiliriz her motora invertörede gerek yok..asıl senin dediğin gibi öyle bir dünya yok kardeş :) 0,75 kw lık devir hızınında önemi olmadığı bir konumda invertör kullanmanın mantığı nedirki...

Duruşa sebeb olup üretim kaybına sebeb olamaktansa inverter kullanmak daha karlı ama hakkın var inverter yerine basit bir soft starter kullanılabilir. Bağlayıp denemek lazım en azından sigorta atma sebebinin demeraj akımından kaynaklanıp kaynaklanmadığını görürüz. yada kardeş sen makina çalışırken bir pens ampermetreyle bak bakalım 1 Kw lık motor ne kadar demeraj akımı oluşturuyor. Ölçüm değerlerini paylaşırsan bizde bilgi edinmiş oluruz kolay gelsin...

katalog

http://www.emaelektrik.com/urunler/SIRIUS3RW30.pdf
 
birazdan makina yanına gidip gerekli ölçümleri yapacağım bu bilgileride sizinle paylaşırım. ama bu makinadan bir tane daha var aynı sistemle çalışıyor ve aynı hattan besleniyor onda hiç bir sorun yok gerekirse karşılaştırmalı ölçüm yaparak bu ölçümleri sizinlede paylaşacağım, ilginiz için teşekkür ederim
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,605
Mesajlar
918,997
Kullanıcılar
450,606
Son üye
csancar

Yeni konular

Geri
Üst