AC hattan reaktif guc cekildiginde olan sey sudur;
Alternansin bir bolumunde sebekeden enerji cekilir. Diger bolumunde bu enerji sebekeye geri verilir.
Idealde alinan ve verilen enerji esittir.
Simdi yakit ile calisan bir jeneratorden reaktif guc cekersek ne olur.
Alternansin bir bolumunde sebekeden enerji cekerken yakit harcamasi artacak, alternansin kalan kisminda ise enerji geri verilecek. Bu durumda ise patlamali motora binen yuk azalacak.
Ancak bu guc cek ardindan geri ver islemi patlamali motorda yakit tuketimine es zamanli yansimaz. (Patlamali motorun bu denli hizli degisimlerne tepkisii bire bir olamaz)
Hic reduksiyon olmazsa yani, motor ve alternator 1/1 kuplajla bagliysa motor garip sekilde yuklenecek.
Benim fikrim motorun yaktigi yakitin tam karsiligi alinamayacak haliyle yakit tuketimi artacak.
Fakat cevabim tamamen sezgisel. Deney yapma sansiniz yok mu?
Simdi farkettim, patlamali motor degil DC motor varmis. Bu durumda cevabim degismeli.,
Alternansin bir bolumunde DC motor fazla yuklenirken akternansin geri kalan bolumunde motor daha az yuklenecek.
Bu durumda DC hattan darbeli (pulstative) bir akim cekilecek..
Motor verimi %100 olmadigindan reaktif yukle yuklenen bu duzenek tahminimce aktif yuke kiyasla biraz daha az akim cekilmesine neden olacak. Yani reaktif yukle yuklememize ragmen cepten gene bosta calismaya kiyasla daha fazla para cikacak.