Reaktif güç ile aktif güç alternatör milini aynı şekilde zorlar mı?

Katılım
19 May 2010
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
43
Bir alternatör düşünün. 220V 50Hz enerji veriyor. Bu alternatörü DC motor ile tahrik edelim.
Deney 1: 10A rezistif yük bağladık.
Deney 2: 10A çekecek şekilde kapasitör bağladık.
Alternatör mili aynı şekilde mi zorlanır?
Dc tahrik motorundan iki deneyde de aynı akım mı çekilir?
Teşekkürler...
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Bir alternatör düşünün. 220V 50Hz enerji veriyor. Bu alternatörü DC motor ile tahrik edelim.
Deney 1: 10A rezistif yük bağladık.
Deney 2: 10A çekecek şekilde kapasitör bağladık.
Alternatör mili aynı şekilde mi zorlanır?
Dc tahrik motorundan iki deneyde de aynı akım mı çekilir?
Teşekkürler...
Governor mekanizmasını ve ne işe yaradığını inceleyin .
 
AC hattan reaktif guc cekildiginde olan sey sudur;

Alternansin bir bolumunde sebekeden enerji cekilir. Diger bolumunde bu enerji sebekeye geri verilir.
Idealde alinan ve verilen enerji esittir.

Simdi yakit ile calisan bir jeneratorden reaktif guc cekersek ne olur.

Alternansin bir bolumunde sebekeden enerji cekerken yakit harcamasi artacak, alternansin kalan kisminda ise enerji geri verilecek. Bu durumda ise patlamali motora binen yuk azalacak.

Ancak bu guc cek ardindan geri ver islemi patlamali motorda yakit tuketimine es zamanli yansimaz. (Patlamali motorun bu denli hizli degisimlerne tepkisii bire bir olamaz)

Hic reduksiyon olmazsa yani, motor ve alternator 1/1 kuplajla bagliysa motor garip sekilde yuklenecek.

Benim fikrim motorun yaktigi yakitin tam karsiligi alinamayacak haliyle yakit tuketimi artacak.

Fakat cevabim tamamen sezgisel. Deney yapma sansiniz yok mu?

Simdi farkettim, patlamali motor degil DC motor varmis. Bu durumda cevabim degismeli.,

Alternansin bir bolumunde DC motor fazla yuklenirken akternansin geri kalan bolumunde motor daha az yuklenecek.

Bu durumda DC hattan darbeli (pulstative) bir akim cekilecek..

Motor verimi %100 olmadigindan reaktif yukle yuklenen bu duzenek tahminimce aktif yuke kiyasla biraz daha az akim cekilmesine neden olacak. Yani reaktif yukle yuklememize ragmen cepten gene bosta calismaya kiyasla daha fazla para cikacak.
 
Son düzenleme:
alternatorlerin yüklü çalışma deneyini incelemeniz yararlı olabilir.
bu deney bağlamında benim çıkarımım:

omik ve endüktif yüklerde gerilim düşümü meydana gelmekte. dolayısıyla akımın artacağı kannatindeyim.

kapasitif yüklerde ise gerilim yükseldiği için akımın azalacağı kanaatindeyim.

yük akımının artması veya azalmasının dc motora nasıl yansıyacağını tahmin etmek çok zor olmasa gerek.
 
alternatorlerin yüklü çalışma deneyini incelemeniz yararlı olabilir.
bu deney bağlamında benim çıkarımım:

omik ve endüktif yüklerde gerilim düşümü meydana gelmekte. dolayısıyla akımın artacağı kannatindeyim.

kapasitif yüklerde ise gerilim yükseldiği için akımın azalacağı kanaatindeyim.

yük akımının artması veya azalmasının dc motora nasıl yansıyacağını tahmin etmek çok zor olmasa gerek.
Dc motor üstadı Orhan usta gelsin .
 
Bu yazı fikir verebilir : Link

1694876580173.png
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,733
Kullanıcılar
449,965
Son üye
Pentium55

Yeni konular

Geri
Üst