Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Sayın atasan2006,
Bir konuyu tam anlayamadım, yüke binince 150 v.a düştü demişsiniz. Bu durumda akü şarjı nasıl yaptınız ?
Bir de alternatörün ilk kalkış torkunu nasıl ölçtünüz, bunu öğrenmek istiyorum.
sayın şef zaten aküler kaynadı acitasyon yapmak istemem benim eşim engelli eşimin akülü eski arabası vardı önce o arabanın motoruyla ve varille başladım verim alamadım çünkü motor dc ve 2500 devirde 12 volt üretebiliyordu tesisatlarımı tam kuramadım arabanın jaltında şarj ünitesi var içini açtım dc girişinden girip aküleri bağladım şarrj oldu multi metreyle ölçüm yaptım türbin net abartma yok boşta 40 devirde (altanatör 600 deirde) 250 volt dc ölçtüm ac volt 100-110 civarlarındaydı torku şöyle ölçtüm yanılıyorsam ama araştırmalarımda 1nm ölçmek için merkezden 1 metre ilerisine 1 kg güç uyguladığınızda 1nm olarak olduğunu araştırıp buldum benim türbin ilk harekete 6kg güçle harekete geçti bu şekilde ölçüm yaptım
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Merhaba.Öncelikle rüzgar türbininiz oldukça da güzel olmuş,elinize sağlık diyorum sn.atasan2006. İki adet akü seri bağlı iken 24 akü gerilimleri olur,şarj akımı olarak 28.8 volt dc. vermeniz de en uygunu olurdu bu durumda. Ancak siz doğrudan 250 volt dc.uyguladığınızdan da bizlere bahsetmişsiniz.Alternatörden ac. çıkışını alıp da köprü diyotlarla veya 3 fazlı redresörle dc.'ye doğrultup direk olarak mı yoksa arada başka bir dönüştürücü veya düşürücü olmadan da seri bağlı bu 2 aküye bu şekliyle verdiğinizde mi gerilim tam olarak 150 volt dc.'ye kadar düştü? Olay tam olarak bu şekilde mi oldu yoksa daha farklı mı oldu,bununla ilgili biraz detay verebilir misiniz bizlere.Kolay gelsin.
sayın binbaşı altarnatörden gelen ac voltajı dc volt çeviren 3 ac giriş 2 dc + - çıkış var bu artı eksiyi alıp eski engelli arabanın şarj ünitesinin dc +- girişine bağlıyarak aküler şarj yaptım aküler zaten çıldırdı
 
Öncelikle eşinize acil şifalar diliyorum sayın atasan2006.
Tamam, aküler ölmüş, sözümüz yok. Yalnız şu kanatın 1 mt. ilerisine 1 kg. ağırlık koyup tork ölçme işini biraz daha detaylı anlatabilirmisiniz. Bu konu hakkında çok fazla bilgim yok ve bu bilgiye de ihtiyacım var.

Sayın binbaşı'm, sizin de bu konularda çok bilgili olduğunuzu tahmin ediyorum. Siz de yardımınızı esirgemeyin lütfen.
 
Sn. atasan2006,şimdi galiba anladım.3 fazlı tam dalga doğrultma ile 3 ucu a.c. olarak girip d.c.'yi + ve - çıkışında herhangi bir düşürme işlemine de tabi tutmadan direk engelli arabası akü şarj cihazının + ve - uçlarından da ayrıca bağlayıp da girdikten sonra bu akülere direk vermiş bulundunuz yanlış anlamadıysam.Çok yüksek gelen bu voltaj bu şarj ünitesine bir zarar vermemiştir umarım.Çünkü uygulanan voltaj oldukça da yüksek bir değerdedir.3 faz yerine alternatörden örneğin yeterince güçlü tek bir faz 230-240 volt ac olarak yalnızca da çıksaydı,sizin yerinizde olsam şarj ünitesinin 220 volt ac. kısmından Şebeke akımı gibi ayni uygulayıp vererek,bu şarj ünitesi çıkışındaki + ve - redresör çıkışından akü şarjı için daha uygun olan bir akımı da almaya çalışırdım.Ancak sizin alternatörünüz 3 fazlı olduğundan 3 fazlı trafodan geçip de o şekilde redresörle tam doğrultulursa ancak o zaman tam verimli de olabilir bildiğiniz gibi.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Öncelikle eşinize acil şifalar diliyorum sayın atasan2006.
Tamam, aküler ölmüş, sözümüz yok. Yalnız şu kanatın 1 mt. ilerisine 1 kg. ağırlık koyup tork ölçme işini biraz daha detaylı anlatabilirmisiniz. Bu konu hakkında çok fazla bilgim yok ve bu bilgiye de ihtiyacım var.

Sayın binbaşı'm, sizin de bu konularda çok bilgili olduğunuzu tahmin ediyorum. Siz de yardımınızı esirgemeyin lütfen.

Elbette sn.ŞEF''im.Hayırlı akşamlar.Elimden geldiğince de destek vermek için yardım etmeye dünden tabiki hazırım.Daha önce de sizin daha önceki açtığınız bazı konu başlıklarında çam sakızı çoban armağanı çok az da olsa bir katkım belki de olabilmişti.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Çok teşekkürler sayın binbaşı'm, sağolun.
Sayın atasan2066 arkadaşımızın bahsettiği tork hesabının nasıl yapıldığını sormuştum, kendisi kısaca türbin kanadının merkezden 1 mt. ilerisine 1 kg.lık ağırlık koyarak yapıldığından bahsetti. Bunun tam olarak nasıl yapıldığını detaylı olarak öğrenmek istiyorum.

Ya da şöyle sorayım, yaptığım 24 v. 1000 w.lık bir alternatörün dönmesi için kaç nm. torka ihtiyacım olacak. Hem bunun hesabını nasıl yapabilirim, hem de bu torku deneylerle nasıl bulabilirim. Sorularım açık oldumu bilmiyorum.

Hayırlı akşamlar diliyorum. Esen kalın.
 
Öncelikle eşinize acil şifalar diliyorum sayın atasan2006.
Tamam, aküler ölmüş, sözümüz yok. Yalnız şu kanatın 1 mt. ilerisine 1 kg. ağırlık koyup tork ölçme işini biraz daha detaylı anlatabilirmisiniz. Bu konu hakkında çok fazla bilgim yok ve bu bilgiye de ihtiyacım var.

Sayın binbaşı'm, sizin de bu konularda çok bilgili olduğunuzu tahmin ediyorum. Siz de yardımınızı esirgemeyin lütfen.
sayın şef bu türbine başladığımda 328 cm kanat boyu ve 1/15 redüktör kullanmaya karar vermiştim ama kanatların kalkış yapmada zorlanır diye düşümüştüm onun için altarnötörün mıknatısa olan bağımlığı ve redüktörün ilk kalkışa vereceği zorluğa yani kanatlarım hem redüktöre hemde altarnötöre yenmesi gereken güç beni uzun zaman araaştırmaya itti bakmadığım üniversite makaleleri bakmadığım yabancı site kalmadı erzurum iniversitesinin yaptığı 11 kw lık türbin imalatı başından en sonuna kadar detaylı şekilde anlatmışlar tork gücünü basit şekilde ölçü aletsiz şöyle ölçüyorlar mekezden yere parelel düz bir cismin 1 metre ilerisine 1kg agırlık astığınızda veya üzerine koyduğunuzda aşağı doğru harekete geçerse bu itme gücü 1nm ile ifade ediliyor tork gücü diye nette ararsanız bu şekilde örnekleri var
 
Çok teşekkür ederim sayın atasan2006, sağolun. Nette bir araştırayım ben de .
 
Çok teşekkürler sayın binbaşı'm, sağolun.
Sayın atasan2066 arkadaşımızın bahsettiği tork hesabının nasıl yapıldığını sormuştum, kendisi kısaca türbin kanadının merkezden 1 mt. ilerisine 1 kg.lık ağırlık koyarak yapıldığından bahsetti. Bunun tam olarak nasıl yapıldığını detaylı olarak öğrenmek istiyorum.

Ya da şöyle sorayım, yaptığım 24 v. 1000 w.lık bir alternatörün dönmesi için kaç nm. torka ihtiyacım olacak. Hem bunun hesabını nasıl yapabilirim, hem de bu torku deneylerle nasıl bulabilirim. Sorularım açık oldumu bilmiyorum.

Hayırlı akşamlar diliyorum. Esen kalın.
sayın şefim 24 v. 1000 w.lık altarnatörünüz nüvelimi flnş türümü iki altarnötörün kalkış torkları farklıdır nüveli al. biraz daha kalkış torku dah fazladır
 
Sn. atasan2006,şimdi galiba anladım.3 fazlı tam dalga doğrultma ile 3 ucu a.c. olarak girip d.c.'yi + ve - çıkışında herhangi bir düşürme işlemine de tabi tutmadan direk engelli arabası akü şarj cihazının + ve - uçlarından da ayrıca bağlayıp da girdikten sonra bu akülere direk vermiş bulundunuz yanlış anlamadıysam.Çok yüksek gelen bu voltaj bu şarj ünitesine bir zarar vermemiştir umarım.Çünkü uygulanan voltaj oldukça da yüksek bir değerdedir.3 faz yerine alternatörden örneğin yeterince güçlü tek bir faz 230-240 volt ac olarak yalnızca da çıksaydı,sizin yerinizde olsam şarj ünitesinin 220 volt ac. kısmından şebeke akımı gibi ayni uygulayıp vererek,bu şarj ünitesi çıkışındaki + ve - redresör çıkışından akü şarjı için daha uygun olan bir akımı da almaya çalışırdım.Ancak sizin alternatörünüz 3 fazlı olduğundan 3 fazlı trafodan geçip de o şekilde redresörle tam doğrultulursa ancak o zaman tam verimli de olabilir bildiğiniz gibi.Kolay gelsin.Saygılarımla.
sayın binbaşım şebeke voltajı gibi bende denedim ama voltajın kararsızlığı ve frekans olayından adaptör çalışmadı
 

Forum istatistikleri

Konular
128,606
Mesajlar
919,006
Kullanıcılar
450,608
Son üye
cemaliev

Yeni konular

Geri
Üst