Rüzgar Enerjisi ile Elektrik Üretmek

yha ama ben ole deıl arabalardxa bulunun sarj motorunu kullanmak ıstıorum o olmasımı?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
arkadaşlar kolay gelsin son günlerde piyasada farklı markalarada elektrik faturasına % 25 veya 30 arasında tasarruf cihazı satılıyor pek inanmıyorum ama diyorlarki bibinki devrelerde akım yarıya düşüyor burda akımın düşmesi değil elektrik faturasının düşmesi gerekir ama fatura düşmez akım düşebilir yanılmıyorum herhalde.kolay gelsin
 
arkadaşlar kolay gelsin son günlerde piyasada farklı markalarada elektrik faturasına % 25 veya 30 arasında tasarruf cihazı satılıyor pek inanmıyorum ama diyorlarki bobinki devrelerde akım yarıya düşüyor burda akımın düşmesi değil elektrik faturasının düşmesi gerekir ama fatura düşmez akım düşebilir yanılmıyorum herhalde.kolay gelsin
otomasyon
 
Sn eskere;
Bu cihazlar sadece endüktif yüklerde tasarruflu yanlız yük devreden çıkıca cihazıda devreden çıkarmak gerekiyor.Verilen paraya değmez dikkat edin.Kendinizde yapabilirsiniz patenti alınmış ama hala nasıl bu cihazlara bu belge veriliyor anlamış değilim.
 
slm arkadaşlar bir forum sitesinde çamaşır makinalarının su tahliye motoru ilede rüzgardan enerji üretilebileceğini okudumiŞuan elimde o motor var.

Konu hakkında bilgi sahibi olan var ise lütfen paylaşabilir mi ?


Eğitime Destek...!
 
sayın harun1can yanlış hatılamıyorsam birçok modelde rotorda sabit silindirik mınatıs vardı ama sen mili çevirdiğinde geriye ne kadarlık bi gerilim alırsın ne kadar verimli olur tam olarak bişey söyleyemem. en kolay yolu denemek. basitçe mili matkapla çevirerek gerilimi ölçümleyebilirsin gücüde öğrenmek istiyorsan motorun etiket değerinden düşük olacağı kesin... onun içinde elde ettiğin gerilime uygun bir kaç ampil patlatabilirin eminim zevklide olur. kolay gelsin.

saygılarımla...
 
değerli arkadaşlarım..çalışmaları takip ederek bir yerlere varmaya çalıştığınızı görmek gurur verici..çoğunuzun derdi yeterli rüzgar olmaması.ama biz bu konuda şanslıyız.zira gelibolu yeterli rüzgara sahip, hatta zaman zaman fazla bile..
birçok firma gelibolu , bozcaada, gökçeada ve çanakkale civarında çoklu sistem tesisleri kurarak ulusal şebekeyi besliyorlar..
bize düşen bu çalışmalardan yararlanarak ev tipi modelleri geliştirmek.tekirdağda ve çanakkalede ticari amaçla üretim yapan firmalarla dirsek temasını devam ettiriyorum..
10 kw ya kadar sistemleri üreterek satıyorlar. bize düşen bu gelişmeleri takip ederek gelişmelerden haberdar olmak.. çalışmalarınızda başarılar diler gelişmelerden haberdar olmak isteriz..
 
Emeği geçen herkese çok teşekkürler,güzel bilgiler paylaşılıyor.
Nacizane bi önerim olacak,
Bu işi blok diyagram olarak incelesekte,her bloğun hesaplamalrınıı yaparak direk sonuca gitsek daha verimli olmazmıyız.
bu konuda tecrübeli ve bilgili olan bi arkdaşımız bizee gerekli yardımı yapabilir.
ziraa rüzgarın olup olmaması daa bizee kalsın.
 
merhaba arkadaşlar

Bu konuda ben alternatör için fikir danışmıştım bu başlıkta.
Fakat araştırmalarımız sonucu bazı sitelerden alternatör yarine koşu bantlarının motorlarından da enerji üretilebildiğini gördük ve böyle bir motor aldık ve salı günü elimize geçti.
Okulda denedik ve hiç bir kasnağa bağlı olmadan elimle hıızlı bir şekilde ucunu çevirerek 20 Volt enerji gördük.
rüzgar türbininde ise bu gerilimin artacağını düşünüyoruz..

size tavsiyem alternatörlerle artık uğraşmayın
koşu bandı motorları daha verimli bu konuda

çalışmalarımızn resim ve videolarınıda burda paylaşacağm
motoru görebilesiniz diye de bu linki veriyorum


KOŞU BANTI MOTORU #12820618 - Sahibinden.com
 
arkadaşlar bu işle yaklasık olarak 2008 aralık ayından beri uğrasıyoruz bırcok motor denedik bu motorlarlrın basında ılk olarak arbalarda bulunan alternatör cok degısık denemelerden sonra anladıkkı bu alternatörler işe yaramıyor cunku cok yuksek devırlı motor oldukları ıcın onların devırlerını saglayamıyoruz.Yanı anladıkkı rüzgar türbini yapıcaksak arablarda bulunan alternatörlerle olmas bu iş.Daha sonra bi internet sitesınde satılan koşu bandı motorunu bulduk.bu motorum içi sırf mıknatıs oldugu için elimizle bile döndürdüğümüzde 12 volt üretıyoruz hatta biraz daha suratlı cevrılse bu motordan 180 volt alınabılır.Kanatlara geldımızde kanatları bız dıkey yapmak yerine yatay yapmayı denedik .Kanat malzemsi olarakta pimaş boru tercih ettik.Bir pimaş boruyu aldık ve ortadan ıkıye kestık daha sonra yine aldık ikiye bolduk .toplam 4 parcaya ayırdıgımız pimaşları dikey olrak diktik.Daha sonra bu pimaş borulara plastik bisklet jantlarıyla hem onunden hemde arkasından kablo bağıyla bağladık.Bu kanatları okulumuzn yüksek biyerine cıkardıgımızda cok suratlı donmeye basladı takometreyle olçdüğümüğzde ise yaklasık olarak 500 devir gördük.En sonunda kanatlarla motoru birleştirmeye geldiğimizde kanatlarda bulunan jantların üstüne vitesli bisikletklerde bulunan en büyük dişliyi sabitledik.Motra ise yine vitesli bisikletlerde bulunan en küçük dişliyi motora sabitledik .Bunları birleştirmek içinde bisiklet zinciri kullandık.Rüzgara cıkardık ve donmedi .Daha önce döenen motor nie dönmedi anlayamadık .Bu konuda ılgılı arkadaşlardan tavsiye beklıyorum .ilgilenenlere şimdiden teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
128,332
Mesajlar
916,772
Kullanıcılar
450,176
Son üye
electrical_engineer

Yeni konular

Geri
Üst