Plc ile pano fan kontrolü

  • Konbuyu başlatan arduinonano
  • Başlangıç tarihi
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
145
Puanları
3
Yaş
25
arkadaşlar panolardaki fanları sürekli çalışması yerine belli bir derece aralığında çalıştır durdur gibi birşey yapcam ama kafamda 1 kaç soru var bu fanlar önemli panolarda acaba böyle birşey yapmak doğru mudur? birde ayarlıcam aralıktan 1 derece alta düştünde kesecek 1 derece üstüne çıktında çalışacak ama sürekli aç kapa yerine belli süre çalıştırıp durdurmak mı uygun olur?
 

wild_for

Üye
Katılım
9 Eyl 2009
Mesajlar
237
Puanları
18
Sürekli çalışmasının bir sakıncası mı var? Bence uğraşmana değmez, "astarı yüzünden pahalıya gelir" derler ya öyle bir şey olur. Ama sürekli çalışmasının bir sakıncası varsa o zaman tabii ki bir kontrol yapman gerekir.
 
Konu Sah
arduinonano
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
145
Puanları
3
Yaş
25
Sürekli çalışmasının bir sakıncası mı var? Bence uğraşmana değmez, "astarı yüzünden pahalıya gelir" derler ya öyle bir şey olur. Ama sürekli çalışmasının bir sakıncası varsa o zaman tabii ki bir kontrol yapman gerekir.
Sakınca yokta yani sürekli çalıştığında boşa enerji israfı oluyor o yüzden bunu düşündüm ama bilemedim bende
 
Konu Sah
arduinonano
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
145
Puanları
3
Yaş
25
Son düzenleme:
Katılım
27 Ocak 2020
Mesajlar
166
Puanları
18
Konum
istanbul
bu sekil baglantısı vardır,

Bu cihaz da güzel ve ucuz,,,,,,, https://urun.n11.com/diger/kulucka-termostati-pano-tipi-12v-P247782386 Arızala yapıpta sorun çıkarma meselesine gelince, ben kaç tane fabrikayı yakan, ana trafoyu patlatmaya çalışanı biliyorum, aradan zaman geçti ,bunların hepsi mevki sahibi veya teknik müdür olmuş,,,
 

Ekli dosyalar

  • fan.PNG
    fan.PNG
    150.4 KB · Görüntüleme: 12
Moderatör tarafında düzenlendi:

korkmaz_design

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
2,385
Puanları
421
1 derece hassasiyet çok değilmi ? burada panonun içindeki malzemelerde önemli (soft starter,hız kontrol..vb.) ısı oluşturan cihazlar varsa pano fanları içerdeki sıcak havayı tam tahliye edemeyecektir. Yani 1 derece seviyesine düşmez ise fanlar yine çalışmaya devam eder.
 
Konu Sah
arduinonano
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
145
Puanları
3
Yaş
25
Bu cihaz da güzel ve ucuz,,,,,,, https://urun.n11.com/diger/kulucka-termostati-pano-tipi-12v-P247782386 Arızala yapıpta sorun çıkarma meselesine gelince, ben kaç tane fabrikayı yakan, ana trafoyu patlatmaya çalışanı biliyorum, aradan zaman geçti ,bunların hepsi mevki sahibi veya teknik müdür olmuş,,,
Orası farklı, ben güzel birşey yapmak isterken arıza çıkarmayım diye öyle söyledim. Bunların algılıyıcıları ne kadar hassas bilginiz varmı .En son Attınız ürünü nasıl beslicem 24 olsa sıkıntı yokda 12 v zor bizim panolarda. Ben genel bir araştırayım güzel baya ürün var biraz baktımda.
1 derece hassasiyet çok değilmi ? burada panonun içindeki malzemelerde önemli (soft starter,hız kontrol..vb.) ısı oluşturan cihazlar varsa pano fanları içerdeki sıcak havayı tam tahliye edemeyecektir. Yani 1 derece seviyesine düşmez ise fanlar yine çalışmaya devam eder.
İşte bende hemen direk açılıp kapanmasını istemiyorum fanların diyelim sıcaklık artı 25 sınır değeri olsun çalışmaya başladı fan çalışma durması 20 derece olgunda dursun tarzı düşündüm sizin dediğiniz gibi tahliye olmaz diğer türlü
 

by lent

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
11,544
Puanları
3,258
Bir kaç panomuzda mevcut bu termostatlar, ayrıca kaliteli markaların malzemelerinin olduğu yine 2 adet sürücü ve kat panosunun olduğu elk. odasının aşırı ısınması sebepli portatif klima konuldu. 7/24 açık çalışır vaziyette yaz olsun kış olsun kapandığına şahit olmadım.

Maalesef bozulma adına garanti teorik olarak verebilir firmalar fakat arıza yapınca da kimse hesap sormuyor soramaz. Getirin değiştirelim deyip kendileri laboratuvarda inceler yeni modellerinde yine kendi yararına kullanır olumsuzluğu. Ayrıca termostatın değil de fanın kendiliğinden bozulabilme ihtimali de var, zaten günümzüde çoğu Çin üretimi.
 

Forum istatistikleri

Konular
114,171
Mesajlar
803,503
Kullanıcılar
418,395
Son üye
TheNitt0

Yeni konular

Üst