otobüslerde açık olan cep telefonu fren sistemini nasıl etkiler!!!

Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
555
Puanları
1
aklıma takıldı bi cevap bulamadım bu konuda bilgisi olan arkadaş varsa paylaşırsa sevinirim neden yolculuk esnasında cep telefonlarını kapattırırlar yanı açık olması neyi etkiliyo!!!
 
Belediye otobüslerinin kaçınılmaz tartışması haline gelen seyir halinde cep telefonu kullanımı konusunu gündemimize aldık. Konu hakkında üretici firmanın dergimize verdiği açıklama insan sağlığına vurgu yaparken, otobüs şoförleri cihazların sürüş güvenliğine olumsuz etkileri konusunda daha kesin ifadeler kulllanıyor.


Mercedes-Benz: “Tersi ispatlanamadığından, riskler dikkate alınmalı”

Mevcut teknolojik koşullar ile araç içinde dış anteni olmayan cep telefonu kullanımının, araç elektroniğine ve insan sağlığına kesin olarak zarar vermediği ispatlanamamaktadır.

Uçaklarda motorlu kara taşıtlarında bulunan güvenlik önlemlerin çok daha fazlası bulunmasına rağmen cep telefonu kullanımının kesin olarak yasaklanması bu konudaki teknolojik seviyenin en açık göstergesidir.

Mercedes-Benz tarafından onaylanmış bir dış anten ve araç kiti kullanımı riskleri tamamen ortadan kaldırmaktadır

Dış anten kullanılmadığı durumda cep telefonu ve telsiz üreticileri de cihazların araç içinde kullanılmalarının sakıncalı olabileceğini belirtmektedir. Zira herhangi bir zamanda araçta çok sayıda cep telefonunun aynı anda kullanılması sonucu nasıl, hangi şiddette ve hangi bölgelerde manyetik dalga yoğunlaşması olabileceğini kestirmek imkansızdır.

Araç elektroniğinin çeşitli kaynaklarca üretilen manyetik dalgalardan etkilenmemesi için Mercedes-Benz tarafından tüm önlemler alınmaktadır. Ancak teslimattan sonra araç elektrik, elektronik sistemi üzerinde yetkisiz kişilerce standart dışı malzeme kullanılarak yapılan tamir, Bakım ve manipülasyonlar sistemi hassas hale getirebilir. Bunun sonucu olarak araç içinde cep telefon kullanımı araç elektroniğinde ciddi hasarlanmalara sebep olabilir. Sistemi hassas hale getirebilecek söz konusu işlemlerin Mercedes-Benz Türk tarafından kontrol edilebilmesi ise mümkün değildir.

Otobüsler de, pek çok motorlu araç gibi, kapalı bir çelik konstrüksiyon yapıya sahiptir. Bu kapalı ortamda dış anteni olmayan bir cep telefonu kullanıldığında, çelik yapı, manyetik dalgaları hapseden bir kafes (Faraday kafesi) görevi görüp, bazı noktalarda manyetik dalgaların kesişerek yoğunlaşmasına sebep olmaktadır. Yolcuların maruz kaldığı bu dalga yoğunlaşmasının kalp pili, işitme cihazı gibi tıbbi aletler üzerinde çok tehlikeli etkiler yaratma ihtimali vardır. DIN 57848 normuna göre, 10 kHz ile 3000 kHz frekansları arasındaki elektromanyetik dalgaların tıbbi cihazlar açısından tehlike yaratabileceğine işaret edilmektedir. Araç içinde pek çok yolcunun aynı anda cep telefonu kullanması sonucu ise DIN normunda belirtilen limitler aşılmaktadır. Bu nedenle dış anten olmadan araç içinde cep telefonu kullanımının insan sağlığı üzerinde yaratabileceği tehlikeden dolayı yasaklanması öngörülmektedir.

Yukarıda belirtilen etkilerin görülme ihtimali ne kadar düşük olursa olsun insan sağlığı sözkonusu olduğunda Mercedes-Benz Türk’ün böyle bir riski göze alması ürün sorumluluğu açısından mümkün değildir. Dolayısıyla araç içinde çeşitli yerlere cep telefonu kullanılmaz çıkartması yapıştırılması ve araç kullanım kılavuzunda sakıncanın ifade edilmesi suretiyle müşterilerimiz ve yolcular konuyla ilgili uyarılmaktadır.

İETT Şoförleri: “Telefonlar sürüş güvenliğini olumsuz etkiliyor”

Tele.com.tr- Cep telefonlarının etkileri hakkındaki deneyimleriniz nelerdir?
Şoför- Fren sistemini, motoru etkiliyor, motorun gaz yemesini engelliyor. Manyetik sistemi bozuyor, iki saat sonra kendiliğinden düzeliyor.

Tele.com.tr- Her görüşme mutlaka etkiliyor mu?
Şoför- Mesaj çekerken bozuluyor. Birkaç kez yolda kaldım. Otobüsün beyni orta kapının altında olduğu için, en arkadaki ya da en öndeki değil, ortadaki yolcu etkiliyor.Uydudan gelen sinyal beyne ulaşıyor.

Tele.com.tr- Ne tür bir etkiden bahsediyoruz?

Şoför- Arabanın hangi arızayı yapacağı belli olmuyor.1) Hızlanabilir, durdurmanın mümkünatı yok. 2) Fren techizatını komple etkiliyor. 3)Arabanın çekişini düşürüyor, gaz yemiyor. Bu mesaj çekerken de aynıdır.

Tele.com.tr- Bu arızaların cep telefonundan kaynaklandığı kesin mi?

Şoför- Tabii. Telsizlerle deneme yapıldı, onlar etkilemiyor.

Tele.com.tr- Otobüslerin bakımları Mercedes tarafından mı yapılıyor?

Şoför - Evet, orijinal bakımları yapılıyor. Bunlar şehirlerarası otobüslerle aynı prensipte çalışıyor. Şehirlerarası otobüsü, uçağı nasıl etkiliyorsa bunu da öyle etkiliyor. İnsanlar şoförler yanlış söylüyor diyor. Soketlerle deneme yapıldı ve arızanın cep telefonundan kaynaklandığı ortaya çıktı.

Tele.com.tr- Soket dediğiniz şey nedir?

Şoför- Bizim arabamızın önünde V lambası vardır. Bu lamba yandığı zaman bir arıza var demektir. Çok tehlikeliyse arabayı yerinden hiç oynatmayız. Ekip çağırırız, usta gelir, soketi bağlar. Arızanın neden olduğunu bu soketi bilgisayara bağlayarak anlarlar. Bunun raporunu Mercedes’e bildirirler.

Tele.com.tr- oradan cep telefonundan kaynaklandığı sonucu mu çıktı?

Şoför- Tabii o da çıkıyor. Sigara kansere yol açar diye bir uyarı var ve paketlerde yazıyor. Her sigara içen kanser olacak diye bir koşul yok. Ama sigara içenlerin kanser olma olasılığı daha yüksek. Cep telefonu da böyle. Her cep telefonuyla konuşulduğunda arıza çıkacak diye bir şart yok. Ama cep telefonunun arızaya yol açtığı bir gerçek. Nasıl etkilediği önceden kestirilemiyor. O yüzden şoförlerimizin önündeki V lambası yandığında aracı durduruyorlar. V lambası yanınca bu araba her an bir şey yapacak, belli. O zaman motoru stop ettiriyor, kenara çekiyor arabayı. Bir süre sonra V lambası kendiliğinden sönüyor, araba kendi kendini temizliyor ve tekrar normal seyrine devam ediyor. Bu durum bir saat, iki saat sürebilir hiç belli olmaz. 15 dakika da sürebilir.

Telefon açık olsa ama görüşme yapılmasa yine de etkiler mi?

Şoför- Açık olduğu zaman, konuşmadığında etkilemiyor. Telefon açık, acil durumlar olabiliyor. Ya da yolcu, hastam var konuşmam gerekiyor diyor. Biz de kenara çekip konuşmasını bekliyoruz. Arabayı boşa aldığında, araba çalışsa bile etkilemiyor. Vitesteyken yapıyor nedense
 
peki şöförler neden kullanır :) başimdan komik bi olay geçtide o yüzden konuyu açma gereği duydum telefonumda müzik dinliyodum muavin geldi telf kapatırmısınız beyefendi dedi neden dedim abs yi etkiliyor dedi ok tamam dedim nasıl etkiliyosa tam teli aldım elime şoförün teli çalmaya başladı güldüm muavine çalan teli gösterdim o dedi telsiz ben koptum:)sanırım samsung firması bizim bilmedğimiz cep telsizleri çıkardı :):):) peki dedim bunun bi mesafesi olması lazım dedim muavin o nededi bende soru sormayı bıraktım tamam dedim muavin bey sorun yok su verirmisiniz bir bardak dedim :)sonra yolculuk boyunca yanıma gelmedi:)
 
Son düzenleme:
Ben İstanbulda belediye otobüsüne bindim, baktım şöför telefonla konuşuyor. Şişhaneden taksime kadar aralıksız konuştu. Ben de hemen arkasındaki koltuğa oturdum, konuşmasının bitmesini bekliyorum. Nihayet telefonu kapattı ve ben telefonla konuşmanın yasak olup olmadığını sorduğumda aynen şöyle dedi. Sen işine baksana kardeşim, başka işin yokmu senin.

Aslında cevap verecektim baktımki iş uzayacak vazgeçtim. Yediğimiz fırça yanımıza kar kaldı.
 
Şehir içi yolcukda bilmem ama (bizim burda yasak değil :D)
cep telefonları kesinlkle herhangi bir otobuse zarar vermez.almanyada mercedes ve man firmasının 52 degisik cep telefonuyla yapılan testler sonucu bu ispatlanmıstır.gerek soforler gerekse muavinler cep telefonunu seyahat esnasında kapatmazlar.yinede yasak olmasından hem yolcular hemde soforler gayet memnundur.bunun nedeni ise konforlu bir yolculuk saglanmasıdır.ulkem insanı cep telefonu adabını ogrenene kadar ki bu cok zor gozukuyor bu yasak devam edecektir. dusunsenize gece saat 4 ve uyumaya calısıyorsunuz ama birden telefon calıyor,msj geliyor,goruse yapılıyor.... gercekten rahatsız edici kavgaya sebebiyet verecek bir durum.sigara yasagı nasıl dogru bir uygulamaysa telefon yasagıda bir o kadar dogru bir uygulamadır.saygılarımla.
 
sn korkmaz_design size katılıyorum ancak yolcularıda saf yapıyolarya ona benim sitemim bugun yine bi benzer olay kastomunuya gidiyorum otobüste sigara içmek yasak ama nedense şöförlere yasak yok bu şöförler heralde nediyolardı firstclast yazılısını bılmıomda öle sanırım :)
 
telefonlar yolculuk esnasında sessize alınmalı ve görüşmeler kısa tutulmalıdır hakikaten çok sıkıcı bir durum bu konuda hassas olunmalıdır saygılarımla
 
Okulda okuduğum yıllarda sıkça otobüs yolculuğu yaptim bu telefon kullanma işi gerçekten otobüste bulunan muavinin tekelinde eğer muavin otobüste telefon kullanılmayacak dediyse olay bitmiştir.Bazen aynı otobüs ve aynı muavine denk geldiğim oluyordu bir önceki yolculukta telefon kullanmak yasak diyen muavin bi sonrakinde serbest diyordu yani muavinin keyfi yerindeyse otobüste telefon serbest.
 
Safsatadan başka birşey değil cep tel otobüsün fren sistemini ve elektronik sistemini etkiliyor olması şöyle birşey her zaman otobüslerde telefonunuzu kapatınız yazar ama hiçbir zaman muavin ve şöförlerin telefonları kapalı olmaz eğer cep tel elektronik aksama zarar veriyorsa verirdi şimdiye kadar bir de şu açıdan düşünelim günümüzde kullandığımız arabaların heryeri elektronik beyin var sensorler abs vs..... bir süre şey onlar neden etkilenmez bu durumdan anlamış değilim hele heleki şehir içi otobüslerinde bu yasağı getirmeye başladılarr anlam veremiyorumm gerçekten.

Bana göre bu yasak bizim türk milletinin otobüste yolculuk yaparken bağıra bağıra telle konuşmasını engellemek ...::)
 
ceptelefonu ilk çıktığı zamanlar özellikle uzakta ki yakınlarla konuşanlar bağıra bağıra vede ellerini kollarını sallayarak konuşurlardı.
bence yasak veya engelleme yapmanın sebebi bu olmalı.
yoksa
lastik teker üzerinde giden 3 tonluk bir metal tüp 10 - 20 cep telefonundan daha fazla statik ve elektro manyetik alan üretir.
100 km de keseceği yerçekimi manyetik akısını düşünebiliyormusunuz.....
 

Forum istatistikleri

Konular
128,203
Mesajlar
915,802
Kullanıcılar
449,984
Son üye
riki35

Yeni konular

Geri
Üst