Nedir Bu Garantideki Teknik Servislerden Çektiğimiz..? (içerik uzun baştan söyleyeyim)

Scorpion42

Katılımcı Üye
Katılım
19 Şub 2016
Mesajlar
439
Puanları
56
Yaş
34
Konum
KONYA
Merhaba arkadaşlar,
Aşağı yukarı hepimiz evimizde yada çevremizde elektronik cihazlar kullanıyoruz. Cebimizdeki telefonlardan evdeki televizyona, ütüye kısaca hayatımızda bir çok alanda vazgeçilmezimiz haline gelmiş durumdalar. Peki hiç bu cihazları alırken garanti durumunda servislerini araştırdınız mı? Kalitesi ne durumda, müşteri memnuniyeti ne seviyede, tercih ediliyor mu vs. vs. Aşağı yukarı bir çok markada servis olayı kimilerinde memnuniyetle sonuçlanırken kimilerimizde (ben gibi) bir kabusa dönüşebiliyor. Nedir peki bunun sebebi? tam olarak çözebilmiş değiliz ama bildiğimiz tek şey var kesinlikle hakkınızı arayın ve bu tarz yerlere pabuç bırakmayın. Şu son yaşadığım olaylardan sonra, aldığınız cihazlarda garanti kalitesini ve servisini araştırmanızda fayda var diyerekten sizlerle bu konuyu paylaşma gereği duydum.
- İlk olarak piranha' nın 9" lik tabletinden bahsedeyim. Kanepeden yaklaşık 30-40 cm mesafeden halıya düşmesi sonucu kilitlendi ve bir daha android sistemi başlatılamadı logo ekranında donup kalıyordu. Ayrıca diğer android cihazlarda bilindiği gibi recovery menüsüde bu melette daha doğrusu bu modelde de yokmuş. Neyse garantiyi aradım hadiseyi anlattım ,verdikleri cevap "yazılım garantiye girmez" oldu orada şaşkınlıktan kalakaldım. Verdiğim cevap "o zaman neresi garantiye giriyor bu kapalı plastik kutunun?" oldu ona da cevap gelmedi. Uzun uğraşlar sonucu cihazın onarımını yaptırarak göndermelerini sağladık. Servis formu altınada müşteri memuniyeti için ücretsiz onarımı yapıldı diyerekten not düşülerek göndermişlerdi. Artık nasıl bir memnuniyetse... Bidaha piranha' nın ne tableti ne telefonu bi cihazını almam dedim.
- İkinci hadise ise Siemens' in buhar kazanlı ütüsünün su akıtmasından dolayı garantiden onarım yaptırmak istememizle gelişti. Garantisi bitmiş cihazı bayinin yönlendirdiği servise götürdüm verdim. İnceleyeceklerini akşama da haber edeceklerini söylediler. Bir hafta bir fiil her gün ben onları aradım, en son suyu kontrol eden rölesi arızalı gibi duruyor abi bunun dediler. İyi dedim değiştirin haber edin bana. 2 - 3 günde bunun için aradım ne oldu diye, en son dükkana gittim ne yaptınız aradığınız sorduğunuz yok, "abi bunun kartta arızalı gibi duruyor" dediler. Fiyat verinde hesaplıysa değiştirin kullanalım dedim onuda akşama fiyatı alalım abi biz seni arayalım dediler ve abartısız 2-3 günde onun için aradım ne oldu diye. En son gittim abi kart 250 Lira deyince, "kalsın! toplayın verin ütüyü" dedim. Abi akşama toparlayalım deyince girdim teknik servise kucakladım ütüyü kapağı mapağı açık vaziyette alırken bi baktım sökerken ne kadar damak, vida yuvası varsa kırmışlar. Bu ne hal diye sordum, eleman abi kırılmıştır deyince toparladığım gibi aldğım yere bıraktım. Malınız eyvallah iyi ama servisiniz beş para etmez ütünün 2 haftada geldiği hal bu deyip bıraktım. Servisi mi değiştirirsiniz ne yaparsınız bilmem ama bunu benim size getirdiğim gibi kırdıklarını yardıklarını değiştirip orijinal olarak bana geri teslim etsinler değilse ya kavga edeceğim ya hukuki olarak ne varsa başvuracağım dedim. Vel hasıl adam gibi servis hizmeti vermedikleri gibi hem müşteriyi peşlerinde döndürüyorlar hem sağlam gelen malzemeyi bozuyorlar hemde pişkinlik yapıyorlar. Bozuk ütünün kırdıkları ne kadar parçası varsa komple değiştirip geri teslim ettiler artık evde oğlana oyuncak yaptım.
- Üçüncü hadisede telefon oldu. Bildiğiniz üzere Sony, iphone gibi bir çok marka bataryası kullanıcı tarafından sökülmeyen cihazlar üretiyor ve bir kısmı özellikle Sony grubu suya dayanıklılığı ile nam yapmış durumda. Bu tarz cihazlarda da onarım için açılması eğer ehil kişi tarafından yapılmaz ve uygun teknik malzemeler kullanılmaz ise tamamen suya direnç özelliğinin kaybolmasına yol açar. Neyse, aldığımdan bu yana bazı ufak tefek sorunları vardı ama çok sıkıntı etmiyordum bu KVK denen yerde de sony cihazlara yapılan muameleler ile hiçte hoş şeyler duymadığım için hep idare etmeye çalışıyordum. En son kullanmış olduğum Xperia Z5 Premium cihazının kulaklık soketide su koyverince mecbur garantiye göndermek zorunda kaldım. Göndermeden önce ise hem sony müşteri hizmetleri ile hemde kvk ile görüşerek üzerine basa basa su direnci mevzusunu sordum. Verdikleri cevap ortak olarak, fabrika standartlarında işlem yapıldığı , bu özelliğinin de kaybolmadığını söylediler. İyi dedim gönlüm razı olmaya olmaya geçen hafta cihazı kvk Ankara servisine gönderdim. Dün cihaz arızalarını giderip bana geri göndermişler. Teslim aldım paketi açtım başından sonuna kadar kvk ya milletin söylendiğinin iki katını ben söylenmeye başladım. Be vicdansızlar benim sarıp sarmalayıp gönderdiğim cihazı tutmuşlar direk kargo poşetine koyup geri göndermişler. Sanki kargo şirketleri paketleri pamuk üstünde taşıyor:mad:. Hadi onu geçtim kutuyu açtım ve ilk işim arka kapağı incelemek oldu. Onda da korktuğum başıma geldi köşenin biri açık alt köşeside nikelajı atık bir şekilde geri yollamışlar. Bi hışımla aradım ama telefonu açmadılar. Açalardı bi veryasın edecektim. Sony' i aradım durumu anlatıp, kutu içerisinde iliştirdiğim bir notla cihazı geri gönderdim. Yetinmeyip sony 'ede kvk nın bir b..ka yaramadığını, cihazı gerektiği titizlikle onarıp kendi işledikleri kusurlarıda düzeltmeleri gerektiğini izah eden bir mail gönderdim bakalım kvk' dan ne çıkacak. Bahsettiğim kvk nın verdiği hasar ve kapaktaki açıklıkla ilgili resimlerde ekte arkadaşlar.

Sonuna kadar okuyan arkadaşlara teşekkür ederim. Kusura bakmayın bu özet hali daha uzatsan uzatılır ama uzun lafın kısası bu garanti olayı başlı başına bende bir sorun oldu. Olduğu gibi de hep sıkıntı çıkarttılar. Yaşanan hadiselerle ilgili tecrübesi olan arkadaşlar var ise paylaşsınlar en azından diğer arkadaşlara bilgi olur. Şimdilik bekliyoruz bakalım son hadisedeki telefon olayının sonucunu da buraya eklerim. Yalnız garanti konusunda her nekadar kendini ve cihazlarını sevmesemde iphone' u taktir ediyorum. Adamlar sen demeden cihazı değiştirip geri yeni cihaz gönderiyorlar. Bunlar ise saçmalıkta çığır atlamakta kararlılar. Özellikle bu KVK' nın artık Allah müstakını versin diyorum. Böyle yerlerde çalışan tipleride ortamıda bu olaylardan sonra bir okadar da merak ediyorum açıkcası. Merdiven altında mı onarım yapıyorlar ne halt yiyorlarsa daha öncede HTC Wildfire s cihazımda aynı naneyi yemişler sökerken kırmışlardı ve kendi suçlarınıda kullanıcı hatası olarak yansıtmışlardı. Askerde olduğum için Allah'a havale ettim artık ama o kullanıcı hatası yazan tipleri o an denk getirsem ağız burun dalardım.:mad:
 

Ekli dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    648.5 KB · Görüntüleme: 26
  • 2.jpg
    2.jpg
    240.3 KB · Görüntüleme: 24
  • 3.jpg
    3.jpg
    350.2 KB · Görüntüleme: 26
Geçmiş olsun. burada amaç bilinçli eskitme tekniği. artık üretilen ürünler belirli bir süre sonra atıl duruma gelecek şekilde yapılıyor. bu konu hakkında belgesel vardı izlemenizi tavsiye ederim. ismi Planlı eskitme.

benzer konuları herkes yaşadı.


ben de kendimden örnek vereyim.

garantisi biter bitmez bozulan 2 tane cep telefonum.
yılda bana bin, 2 bin lira sanayi masrafı çıkaran otomobilim.
bir süre sonra android versiyonundan dolayı ağırlaşan ve kullanılmayacak konuma gelen tablet.
1 yıldan kısa bir sürede rezistansı paslanan su ısıtıcısı.
bilgisayar tarafından sonlandrılmadan çekilip bir daha çalışmayan flash bellekler.
5 6 sene sonra sakladığı bilgileri okuyamayan dvd'ler.
kartuşu bitince kartuşunun yazıcıdan fazla maliyetli olduğu anlaşılan ve bir kenara çürümesi için bırakılan yazıcı, tarayıcı, fotokopi makinası.
yanlış pil takılması sonucu bozulan dijital kol saati.
 
Teşekkür ederim @ademcelik lakin burada bahsettiğim konu cihazların garanti bitiminde masraf açması yada arızalanmasından ziyade garantili cihazların KVK denen ciddiyetsiz bir kuruluşta hasara uğratılarak müşteriyi yada kullanıcıyı her neyse mağdur etmesidir. Şuan 3. sefer cihazı geri göndermek için kargo firmasını bekliyorum. Sebep? KVK denen saygısızların yazmış olduğum açıklamayı okumaksızın kafalarına göre iş yaparak üfürükten cevaplarla cihazı aynı sorunlarla geri göndermesinden dolayı. Düşünsenize, elinizdeki cihazı bak kardeşim kapağını gerektiği gibi kapatmamışsın ve gönderdiğimde olmayan fiziksel bir hasar ile bana geri göndermişsin diyerek cihazı servise gönder, serviste sana hafıza kartını bilgisayarda biçimlendirmeden kullanma, testleri başarılı, ok deyip geri göndersin. Böyle bir hizmet olamaz. Telefonla KVK' yı arıyorum ukala bir bayan çıkıyor ve kim ona böyle bir yetki verdiyse telefonu yüzüne kapatacak kadar saygısız biri ile görüşüyorsun. Şuan arıyorum meşgul, açarsa telefonu konuşma bitmeden kapatma nedir sebebini soracağım. Neyse uzun lafın kısası garantili cihazlarınızı bu zıkkım yere gönderirken iki kere düşünün. Sırf bu servis hizmeti yüzünden iphone a mecburi geçiş yapmak zorunda kalacağım. Her nekadar cihazlarını sevmesemde...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,133
Mesajlar
915,307
Kullanıcılar
449,849
Son üye
cagan20

Yeni konular

Geri
Üst