Motor sürücü temizliği

mmtkaya

Üye
Katılım
1 Şub 2007
Mesajlar
22
Puanları
1
Yaş
39
İyi çalışmalar
İşletmemde çok miktarda siemens sürücü ve rectifier bulunmakta.
Panolar klimatize ortamda ve her panonun filtre ve fanı olmasına rağmen çok fazla toz olmuş durumda.
Bu sürücülerin temizlik ve bakımlarını nasıl yapmalıyım. Vakumlu süpürgemi kullanılmalı, özel kimyasallarmı?
Bilgisi ve ya deneyimi olan var ise paylaşılmasını isterim. Teknik cihaz kullananlar marka model bildirebilirler mi?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Vakumlu süpürge ve düşük basınçlı kuru hava ile temizleyebilirsin kimyasal madde kullanmanı tavsiye etmiyorum.
 
Degrli dostum.Benimde calıştığım firmada var.Ben Cihazaları Söküyorum.Parcalıyorum. Hava ve Temiz bir fırca yardımıyla temizliyor geri topluyor.Yerine montaj ediyorum.Sakın kimyasal malzeme kullanma...Aman Derim. 6 yıldır böyle yapıyorum Sorun yok...
 
İşletmemde çalışma şartlarından dolayı çok toz var.Fakat sadece tozun cihaza bir zarar verdiğini görmedim.Arkadaşlarında söylediği gibi kimyasal kullanmanı tavsiye etmem.Ama illaki bir temizlik gerekiyorsa sürücünün fanını çıkartıp düşük basınçlı hava verebilirsin.Ayrıca yine yukarıda arkadaşın dediği gibi cihazı komple dağıtabilirsin.Bunu da tarif edebilirim.
Siemens 440 ac.sürücülerin(11 kw kadar olan modelleri için) temizlik için dağıtılması.

1-Sürücü fanını yerinden çıkar.(Fan üst kısmında küçük tornavida girecek kadar bir bölüm var tornavidayı buraya sokarak hafif bastır.Fanı dışarı doğru ittir,fan soketini çıkar.

2-Bop,encoder veya profibus üniteleri varsa bunları yerinden çıkar.

3-Kumanda klemens bağlantı modülünü yerinden çıkar.(Bu modülün sağ üst köşesinde yine küçük tornavida girecek kadar bir boşluk var.Tornavidayı buraya sokup geriye doğru hafifçe esnettiğinde yerinden çıkacaktır.

4-Üst tarafta bop'un veya diğer ek ünitelerin yerinden çıkmaması için konulmuş bir tırnak ve onun sabit kalmasını sağlayan küçük bir çelik tel var.Bunu çıkart.

5-Kumanda klemens bloğunun altında plastik bir kapak var.Bunu hafifçe yukarı kaldırarak ellede çıkartabilirsin.

6-Yukarıda işlemi yaptıktan sonra karşımıza programın ve üst ünitelerle bilgi alışverişinin olduğu bir kart var.Sol üst köşesinde bir civata mevcut.Onu söküp sürücü ön kısmını hafifçe ileri itip kartı kendimize doğru çekip kartı yerinden çıkart.(Bu kartı sökerken elinde plastik eldiven kullansan iyi olur.)

7-Sürücü sol üst köşesinde bir kapak daha var.Alt kısmına küçük tornavida sokup geriye doğru esnettiğimizde kapak yerinden çıkar.

8-Bu kapağın alt tarafında üçgen biçiminde bir kart var.Bu kartı tutan bir somun var.Bu somunu sök.Kartı sürücü üst bölümünü tornavidayla hafif esnetip yerinden kendine doğru çekerek çıkar.

9-Sürücü plastik gövdesini yukarı çekerek çıkar.(Sürücü şasesi alt kısımlarında kapağı tutan küçük çıntılar var.Plastik kısmı bu çıkıntılardan tek tek tornavidayla hafifçe esnetip ayır.Tüm plastik kısmın hafifçe metal kısımlardan ayrı olduğundan emin olunca tüm plastik kısmı yukarı doğru çek.Plastik kısım çıkacaktır.)

10-Sürücü elektronik kısımla metal şasesini ayırmak istersen;üstte bir civata,alttada yanılmıyorsam 8 civata var.İki tanesi ıgbt soğutucusuna bağlı.Bu civataları söküyorsun ve temizliğe başlıyorsun.

Arkadaşlar unuttuğum birşey varsa eklersiniz. Kolay gelsin.
 
Merhaba mmtkaya;
Ben elektronik tüm kartlarımı tinerli fırça ile kısa sürede yıkıyorum (vernigin çok fazla erimesine izin vermeden) akabinde basınçlı hava ile kurutuyorum. Bu şekilde onlarca CNC tezgahının, tüm kartlarının bakımını ve temizliğini yapmışlığım vardır hiç sorun yaşamadım.
 
tÜM yanıtlayan arkadaşlara teşşekkür ederim.
 
Temizlik konusunda değil ama neden bu kirliğin oluştuğu konusunda birşeyler yazmak istedim.
Sürücülerde bilindiği gibi dahili bir fan vardır ve bu fan havayı aşağıdan yukarı doru iter, ayrıca
yine panolara konan fan ilede içerdeki sıcak hava dışarı atılır. Yani sıcak hava dışarı atılarak sürücü
soğutulur. Ancak bu esnada içerdeki hava çıkarken dışarıdan da hava girişi olmalıdır, işte toz
bu esnada girer yani siz içerdeki havayı fanlarla dışarı atarken ortamdaki havada alttan veya
filtre girişinden ancak hangisi kolaysa yani daha az direnç gösteriyorsa ordan girer. Bu çoğunluk
la panonun altından kablo girişlerinden olmaktadır. Tabi bu tozlu hava içeri girer ve bir kısmı
içerde kalır. Peki bunu engellemenin yolu nedir, birincisi pano kliması ile içerdeki hava soğutularak
dışarıdan tozlu havanın girmesi engellenebilir. Bir diğer yöntem ise temiz bir ortamdan ancak
su girmemesine dikkat edilerek içeri hava üflenmesi ve bu şekilde pano içinde artı basınç yaratılmasıdır.
 
arkadaşım ben moeller kullanıyorum toz un .yağ gibi elektronik deevre sistemlerine zarar verecek ortamlardan sakınmalısın benim fikrim temizlikten ziyade ayrı bir yere pano gibi bir ünite yapmalısın ve tozdan sakındırmalısın... :)
 
kömür tozundan dolayı bi sürücüyü kaybettikten sonra her hafta söküp hava ile temizliyoruz bence etkili çözüm...
 
Eğer sürücüyü söküp temizleme imkanı varsa elektronik kartları kart temizleyici ile temizleyip sprey vernikle koruyabilirsiniz.Würtün bunlarla ilgili ürünleri bulunmaktadır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst