Motor akımıyla frekansın ilişkisi var mı?

ATESOGLU

Üye
Katılım
3 Tem 2007
Mesajlar
87
Puanları
1
Yaş
39
ArkadaŞlar bİr motora uygulanan frekans İle motorun ÇektİĞİ akimi veya voltaji hesaplayabİleceĞİmİz bİr formÜl varmi. yada nasil hesaplayabİlİrİz. sonuÇta ÖlÇÜm yaparak deĞerlere ulaŞabİlİyorum fakat formÜle koyarak saĞlamasini yapmak İstİyorum sİstemde bİr anormallİk varmi dİye kontrol etmek İÇİn

cevaplarinizi beklİyorum
İyİ ÇaliŞmalar arkadaŞlar

Konu başlıgı anlaşılır kısa ve net olmalıdır!!!
düzenleme:elektronikmuh
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
frekans sedece devirle alakalı değilmi .....bence olmaz gibi..bizde öğrenelelim nasıl oluyormuş..
kolay gele
 
kardeşim ölçü aletiyle okuduğun değerlerin sağlamasını yapman mümkün ama
kağıt üzerindeki hesaplar herzaman tutmaz
voltaj değişmeleri,kablolardan kaynaklanan gerilim düşümleri,motorların yeniden sarılmalarında güç değişikliği olabilir,reaktif etkenler ise ayrı mevzu
frekans motorun devir sayısıyla alakalıdır
sn fahri yetişin dediği gibiakıma etkisi yoktur
hayırlı işler
 
sayın atesoğlu

devir sayısı = (60*f) / 2p

formülde kutup sayısı ve 60 sabit olduğu için frekans artarsa devir sayısının arttığını görüyoruz. devir sayısı ile akımı bulmak mümkün değildir...
 
destekleriniz için saolun arkadaşlar teşekkür ederim
 
Zor soru sormuşsun
motor akımı , frekans devirsayısı ve milden alınan mekanik kuvvet gibi birden fazla değere bağlı olduğu için çok kolay bir formülü olduğunu sanmıyorum

senkron hız ile mekaniki hız arasındaki fark zıt emk yı değiştirceği için akımı etkilicektir

bobinlerin empedansıda frekansla değişeceği için frekansda etkili olacaktır zaten motor sürücülerinde  frekans düştükçe gerilim de düşürülür yoksa aşırı akımdan motor da sürücüde yanar

Edit:
tabi bunları motorun asenkron motor olduğunu farzederek yazdım.
 
Sayın arkadaşlar;

Hız kontrolünde bildiğiniz üzere V/f kontrolü yöntemi vardır. Frekans arttıkça gerilim de aynı oranda artar ve V/f oranı sbt kalır.

50 Hz'den sonra, frekans arttırılmaya devam ettiğinde, moment düşer ve güç sabit kalır.

P = M . w -> w=2.pi.f ( moment düşer, güç sbt, w artar frekansla birlikte , 50 Hz den sonra )

Dolayısıyla; frekans ve gerilim artarken, güç sbt ise, akım düşecektir. Bir süre sonra frekans arttırılmaya devam ettiği takdirde, fazla gerilimden dolayı sargılarda yanma meydana gelecektir.


Bu yürüttüğüm bir yorum, yanlış bir tarafı varsa, düzeltirse arkadaşlar memnun olurum.
 
Sargılardan geçen akım düşeceği için sargıların yanması sözkonusu değildir,fakat motorun momenti de düştüğünden o motor için limitlerin dışına çıkılırsa çalışma ile ilgili sorunlar yaşanabilir.Normal bir asenkron motor(1500rpm) 4 katına kadar hızlandırılabilir.
 
Roboelektronik ' Alıntı:
Sayın arkadaşlar;

Hız kontrolünde bildiğiniz üzere V/f kontrolü yöntemi vardır. Frekans arttıkça gerilim de aynı oranda artar ve V/f oranı sbt kalır.

50 Hz'den sonra, frekans arttırılmaya devam ettiğinde, moment düşer ve güç sabit kalır.

P = M . w -> w=2.pi.f ( moment düşer, güç sbt, w artar frekansla birlikte , 50 Hz den sonra )

Dolayısıyla; frekans ve gerilim artarken, güç sbt ise, akım düşecektir. Bir süre sonra frekans arttırılmaya devam ettiği takdirde, fazla gerilimden dolayı sargılarda yanma meydana gelecektir.


Bu yürüttüğüm bir yorum, yanlış bir tarafı varsa, düzeltirse arkadaşlar memnun olurum.

arkadaşım sanırım yanılyorsun çünkü burda söz edilen v/f oranının doğrusal arttığı
yani maximum frekansta uygulanan gerilimin ancak dc bara gerilimini olacağıdır
örneğin maximum frekansı 40 hz yaparsak ve gerilim değerinide %100 yaparsak
bu 40 hz frekansta ancak dc bara/1,41 gerilim uygulayabiliriz demektir
dolaysıyla 20 hz frekansta gerilimin yarısını 10 hz frekansta 1/4 gibi tam doğrusal

ama günümüz sürücülerinde v/f ile istedediğimiz gibi oynaya bilyoruz
senin söylediğin gibi frekansın artışıyla gerilimde sonsuz artmaz
doğrultulmuş ac gerilimin değeri kadar arttırıla bilir
v/f grafiğinde f max ve v max değerlerini belirlemek elimizde
gerilimde dc bara gerilimi frekanstada ortalama sürücülerde 400 hz
bir yanlışını düzelteyim dedim.

saygılar
 

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,839
Kullanıcılar
449,989
Son üye
veyselknkc

Yeni konular

Geri
Üst