Lityum batarya sorunu

paskomya

Profesyonel Üye
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
8,399
Puanları
2,556
Yaş
60
Konum
bodrum
değerli arkadaşlarım, başınıza bela oluyorum farkındayım. bazen çok saçma sorular sorabiliyorum beni affedin lütfen.
hayalimdekini gerçekleştirebilmek için bir güç kaynağına ihtiyacım var. akü fiyatları belli. lityum batarya fiyatları da. maddi olarak sınırlarımı aştım ama olsun, başarısız olsa bile benim hayalim. şimdi gelelim fasülyenin faydalarına.
şöyle bir lityum batarya buldum;
1675870673238.png
1675870704878.png

şimdi bu batarya sadece kendi markasında olan bisiklette çalışıyormuş. bundan sonrasını sesli düşüneyim sizler beni itina ile dövünüz
uygun fiyata bu bataryayı alsam, sabit güç kaynağı olarak kullansam. yani elimdeki motoru çalıştırır mı? karşı tarafta motoru okuyan uç/sensör gibi bir zımbırtı yok. şarjörünü de alıyorum. bu bataryayı serbest çalışır hale getirmek mümkün mü? alanlar başka markalarda kullanamadıkları için iade etmişler. şimdi aklı bir karış havada ben bunu alsam
benim elimdeki motoru buna nasıl yuttururum. hadi bataryayı kandırdık, şarj aleti yine de şarj eder mi?
beni fikirlerinizle, yorumlarınızla itina ile dövebilirsiniz. şimdiden teşekkür ederim.
 
Yani bataryanın iç yapısı hakkında çok bir fikrim yok ancak ihtiyaç halinde batarya içi açılarak pillerin bağlantı noktalarından güç çıkışı alınarak motor sürücüye uygulanabilir ve şarj aletiyle alakalı olan kısıma müdahale edilmeden şarj olması sağlanabilir diye düşünüyorum. Tabiki iç yapısını bilmek bu noktada mühim. Ama her halükarda seri ve paralel bağlı pil gruplarından oluşacağı kesin. Uygun bağlantı noktaları bataryanın paketi açılarak tespit edilebilir diye düşünüyorum. Tabiki daha detaylı bilgi sahibi arkadaşlar yorum yapacaktir
 
bataryanız 36v 10a motor ve sürücünüz hakkında bilgi yok,
sadece kendi markasına ait aygıtta çalışması soket ve tırnak farkıdır,
ayrıyeten tetikleyici bir tırnak vb olacanı sanmam,
içinde de 10s bms kartı mevcuttur
 
Evet saftilki arkadaşımız doğru söylüyor. Motor teknik özellikleri nedir. Bataryayı ve şarj cihazını illaki çözeriz.
 
ustam ben de kendimce sesli düşüneyim. iyice emin olmadan böyle bişeyi para verip almam. ama eşantiyon olarak falan geldiyse önce bi plastiği kenrarından kanırtarak açarım. içindeki entegreleri okuyup datasheetine bakarım. ayrıca devreyollarını takip etmeye çalışırım. nasıl bir koruma önlemi aldıklarını tesbit etmeye çalışırım(eprom vs gibi).buraya kadarını çözebilirsem gerisi zaten kolay.
 
güzel fikirleriniz düşünceleriniz benim biraz eşeklik yaptığımı bana öğretti. hepinizden özür dilerim ve hepinize teşekkür ederim. yapmayı düşündüğüm prototip 1500 watt bldc motor çalıştıracak. şimdi kazma ben aklıma limon sıkmak lazım, bu motor sürücüsüz çalışmıyor neden bunu düşünmedim. bu da sürücüye elektrik vereceğim anlamına geliyor. bataryanın soketinde tırnak varsa kırar geçerim sonuçta enerji alacağım. yazılım koruması varsa paketi patlatırım, yeni bms devresi ile revizyon edebilirim. ortalama 36 volt 10 amper batarya, 60 tane 18650 pil demek. hazır puntalı sistemi düzenlemek sanırım yeterli olur. @el_emek usta bu devirde kimse kimseye bedava vermiyor, herkes elindeki ölüden bile faydalanmak istiyor. (ölüden kısmını anlayan anladı) emekli maaşıyla koşmak çok kolay olmuyor. 36 volt 10 amperlik bir batarya şarj aletiyle 4200 ₺ gibi bir rakam, markasız ve en ucuzu. 18650 pil alıp yapmaya kalksam, hem daha pahalı hem de donanım yok, yaptırmakta daha ucuza gelmiyor. akü fiyatları ile nerdeyse eş değere gelen bir rakamı vermek daha ekonomik gibi geliyor bana. tabii bu harcama benim beyaz sıvı tüketimimi epey azaltacak.
 
el emek arkadaşın dediği gibi nazik davranarak aç kapağını paylaş,
ama o bataryanın bms kartı kendi aygıtına göre akım sınırı vardır,
bldc motora yetermi bilmem, akım korumaya geçebilir kuvvetle muhtemel,
örneğin laptop bataryasını şarjlı matkapta denedim tetiğe yavaşça basarak yol verince çalışıyor ama yüke girince kesiyor,
aynı şekilde dışarıdan aldığım bms yi taktım yine aynı sonucu aldım
muhtemel yapacağın işlem, yüksek akıma izin veren 36v vidalamaya özel bms alıp kendi bms si ile değiştirmen olacaktır, varan 1,
birde bldc ye uygun sürücü gerektiği varan 2
 
el emek arkadaşın dediği gibi nazik davranarak aç kapağını paylaş,
ama o bataryanın bms kartı kendi aygıtına göre akım sınırı vardır,
bldc motora yetermi bilmem, akım korumaya geçebilir kuvvetle muhtemel,
örneğin laptop bataryasını şarjlı matkapta denedim tetiğe yavaşça basarak yol verince çalışıyor ama yüke girince kesiyor,
aynı şekilde dışarıdan aldığım bms yi taktım yine aynı sonucu aldım
muhtemel yapacağın işlem, yüksek akıma izin veren 36v vidalamaya özel bms alıp kendi bms si ile değiştirmen olacaktır, varan 1,
birde bldc ye uygun sürücü gerektiği varan 2
merak etme değerli arkadaşım, elektronik tamir etmiş biri olarak gerekli özeni gösterebilirim. sürücü tavsiyen sabit Şebeke sürücüsü. ben hareketli bir taşıt üzerine çalışıyorum. bana böyle bir sürücü kullanacağım
https://www.n11.com/urun/elektrikli...4-40-ah-1200w-21801131?magaza=zeonsanalmarket
taze maaşımı alayım harcama listeme girecekler.
 
benimde niyetim var 4 tane bldc arıyorum atv yapmak için ama henüz 1 tane bile düşüremedim :) batarya biriktiriyorum,
bi firmadan gps spariş etmiştim gps yerine 40 a motor sürücü göndermişti haramdır diye geri gönderdim şimdi 34 tl yerine 300 tl yi aşmış fiyatı :)
 
benimde niyetim var 4 tane bldc arıyorum atv yapmak için ama henüz 1 tane bile düşüremedim :) batarya biriktiriyorum,
bi firmadan gps spariş etmiştim gps yerine 40 a motor sürücü göndermişti haramdır diye geri gönderdim şimdi 34 tl yerine 300 tl yi aşmış fiyatı :)
birileri demiş, "insan hayal ettiği sürece yaşar" diye. teknoloji o kadar hızlı değişiyor ki, yetişmek mümkün değil (en azından geride kalmamaya çaba gösteriyorum) benim yaşımdakilerin çocukken ütopya olan şeyler bu gün çok normal şeyler. benim en kötü tarafım fazla gerçekçi olmam ve bu yüzden nerdeyse her zaman pesimist birisi oldum. hayallerim ya çok ütopik yada çok basit. öbür taraf değimiz yere bir iki defa gidip geldikten sonra dünyaya bakış açım değişti. artık hayal kurarken amerikayı yeniden keşfetmiyorum. var olanı kendi fikirlerime kafamdakine göre tasarlıyorum. tasarımım öyle uçuk kaçık bir şey değil. sadece ülkemde yok. var olanlarda oyuncaktan öteye değil. ticari olanları da satın almak için bir kaç yüz tane fırınım olması lazım.
her şeye küçüğünden başladım, maddi olarak beni zorlamaması için özenle bütçe kontrolü yapıyorum. boğazımdan değil ama zevkimden kısıyorum (daha az içiyorum)
önce yap boz maketle uğraştım. bu onbeşinci maketim, sanırım en oluru bu, üzerinde de çok az değişiklik yaparım artık. şablon oluştu mu gerisi zaten geliyor. yürütme organı tamam, eksiler bu gün kargoda elime geçecek. bu hafta olmazsa haftaya çalışır hale gelecek (tamamen duygusal nedenlerle) motor tamam, şimdi sürücüye ve bataryaya ihtiyacım var. burada da duygusallık ön planda. duygusal olarak zorlanmamak için kılı kırk yarıyorum. hiç değilse hayalim çöp bile olsa duygularım az hasar görmüş olacak.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,767
Kullanıcılar
449,979
Son üye
schule48

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst