Kurşunlu akülerin şarjı sırasında gözlenen değişik voltaj değerlerinin anlamı

İnvertör de sorun olabilir mi? En azından herhangi bir yük çekilmiyorken devreden çıkmaması lazım diye beklenir.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Panel > reg. > akü arasındaki DC elektrik ilişkisinde, regülatör ile aküler arasında, akülerde bu şarjda gereğinden çok fazla yükselen voltajları (14.8 voltu) ya reg. kaynaklı veya aküler arasındaki iç arıza farklarıyla iliştirip öyle belirtmek istemiştim, sn. Under Graund. Kolay gelsin.
üstad 14.8 regülatörün kendi belirlediği değer, yani ayarlardan flooded'ı seçince kendi şarj değerini 14.8 olarak atıyor.
İnvertör de sorun olabilir mi? En azından herhangi bir yük çekilmiyorken devreden çıkmaması lazım diye beklenir.
merhaba, invertör sağlam bir sorunu yok, mesela akşamları tam yükte çalışsa bile ne ısı hatası ne voltaj hatası veriyor. tek sıkınıtsı aküler panellerden 40amper ile şarj olmaya başlayınca. 20 veya 25amper şarj esnasında yine bi sıkıntısı yok.
 
Üstadlar o zaman direk soruyorum hazır mısınız :) kapalı tip akü var 6 adet, orbus 22A. bunları güneş enerjisi ile şarj ediyorum. max. şarj voltajı 14.8v, sonra float 13.6v. şarj akımı 45 amper, akü boş iken şarj kontrol cihazı hali ile Allah ne verdiyse şarj etmeye kalkıyor ve aküye bağlı 12v invertör yüksek voltaj arızasına geçiyor. yine forumdan bir arkadaş şarj esnasında akünün voltajı artıyor demişti. hiçbir bilgim yok bu şarj konusunda. şimdi şarj voltajı 14.8i geçmiyor bu durumda arkadaş haklı galiba akü kendi kendine voltajı yükseltiyor. bunu engellemek için akünün kapasitesini yükselt yazmıştı, yükseltirsem sorun çözülür mü ?
teşekkürler.
6 adet 22Ah akü pararlel pağlantıda (hepsi eşdeğer güçteyse) 132Ah eder. onda bir (1/10) akım demek en fazla 13Ah ile şarj edilebilirler (aksi belirtilmediyse). Siz aşırı akım basarak aküleri anlık anormal bir duruma getiriyorsunuz. Aslında şarj kontrol cihazınızda akım sınırlaması yapabiliyor olması lazım. Bir de bazı cihazlarda akü tipi seçimi yapılabiliyor. Şarj karakteristiği, akım sınırlaması yapılamıyorsa voltajla oynayarak yapılabilir.

Koyulttuğum yerde bir hata var! Adı üstüne şarj kontrol cihazı fazla akımı kontrol etmeli.
 
üstad 14.8 regülatörün kendi belirlediği değer, yani ayarlardan flooded'ı seçince kendi şarj değerini 14.8 olarak atıyor.

merhaba, invertör sağlam bir sorunu yok, mesela akşamları tam yükte çalışsa bile ne ısı hatası ne voltaj hatası veriyor. tek sıkınıtsı aküler panellerden 40amper ile şarj olmaya başlayınca. 20 veya 25amper şarj esnasında yine bi sıkıntısı yok.

14.8 voltu reg. (solar şarj cihazı) otomatik olarak ilk başlarda hızlı dolması için gerilim kontrrolllü şarj olarak atıyor, ancak sonradan fload (tampon) şarjlı 13.6 volta bir geçiş olduğuna göre, cihazla 1/10 kuralına göre verilen amper değeri çok uygun kalsaydı, bu tampon şarjda gittikçe azalan amperler (sıfıra çok yakın) olarak azalıp şarj sonunda 13.6 volta çok yakın olduğunda, bu voltajın 13.6'ya yakın olarak akü başlarından ölçülmesi gerekirdi. Bu regülatör eğer akü voltajına göre şarj voltajını seçen reg. tipindeyse, en başta şarj voltajı ve akü amper kapasitesine (6 adet akü amper toplamı) göre reg.'ün bu akımı da muhtemelen ayarlamış olması gerekirdi diye düşünüyorum, yani aküler arasındaki bariz farklarla bu reg. 'ün amper sapması ortaya çıkmış da olabilir, bu nedenle siz yine bu aküleri tek tek şarj edip 24 saat bekleterek kendi aralarında çok farklı olanlar var mı şeklinde avometrede ölçerek kontrollerini yapın. Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,942
Son üye
Nzmtekin

Yeni konular

Geri
Üst