Kompresör panosu

taydin

Usta Üye
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
681
Puanları
181
Uygun ikinci el 7.5 KW dalgakıran dks600 almak üzereyim. Pano olayını sorunca satıcı 900 TL ye pano takarız dedi. 900 TL ne tutuyor anlamadım, bana çok pahalı gibi geldi. Onun yerine şu iki alternatifi düşünüyorum, acaba uygun olur mu sizin de fikrinizi almak istedim:

1) Basınç otomatının kontağı ile 3 faz kontaktörü kontrol edip motoru direkt üçgen olarak şebekeye bağlamak. Bu çok düşük maliyetle hallolabilecek birşey. Motor direkt yol aldığı için mekanik aksamı zorlayacak tabii ki bu, ama kompresör sık kullanılmayacak. Çoğu zaman kapalı olacak, atöyleye gittiğim zaman devreye alacağım ve saatte bir kere, bilemedin iki kere devreye girecek.

2) ABB PSR16-600-70 yumuşak yol verici kullanmak. basınç otomatının kontağını buna bağlama imkanı var gibi duruyor. Fiyat da 500 TL gibi. Eğer direkt kalkış mekanik aksamı çok zorluyorsa bu şekilde yapayım diyorum.

Ama eğer o 900 TL lik panoda mutlaka gerekli olan veya yasal zorunluluktan dolayı olması gereken birşey varsa o zaman tabi yapacak birşey yok. Bu konuda görüşlerinizi almak isterim.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
900 tl lik pano içerisindeki malzemelerin isim isim bilinmesinde yarar var.Pazarlık,malzeme kalitesini değiştirir ! Ucuz olsun istiyorsanız,1 ad. motor koruma şalteri 1 ad . 3 fazlı proses-
tat yeter.
 
Son düzenleme:
O panonun icinde yildiz kontaktoru ucgen kontaktoru kopru kontaktoru sigortalar yildizucgen zaman rolesi var ve tabi iscilik de var yapacagi ise gore normal
 
Madem az kullanacaksın 1 adet pako şalterle (0-1-2)manuel olarak yıldız üçgen bağla.
 
900 tl lik pano içerisindeki malzemelerin isim isim bilinmesinde yarar var.Pazarlık,malzeme kalitesini değiştirir ! Ucuz olsun istiyorsanız,1 ad. motor koruma şalteri 1 ad . 3 fazlı proses-
tat yeter.

Evet doğru söylüyorsunuz, ama sorduğum zaman bana şu linki gönderdi:

1-5-kw-motor-hazir-dosenmis-pano-1043-340x340.jpg


Firma linki de şu: http://www.emaelektrik.net/75kw-yildiz-ucgen-hazir-dosenmis-elektrik-panosu

Yani kendisinin de zerre kadar bilgisi yok panoda ne olacağına :p Esasında zaten ayrı bir panoya da gerek yok benim için. Bir pano var elektriğin girdiği, ve içinde yer var.

O panonun icinde yildiz kontaktoru ucgen kontaktoru kopru kontaktoru sigortalar yildizucgen zaman rolesi var ve tabi iscilik de var yapacagi ise gore normal

Evet bu da seçeneklerden birisi. Daha fazla malzeme gerektiriyor ve o yüzden de dediğiniz gibi o fiyata yapması lazım.

Madem az kullanacaksın 1 adet pako şalterle (0-1-2)manuel olarak yıldız üçgen bağla.

Basınç azalınca motor otomatik devreye girmesi lazım, basınç normal değere gelince de motor durması lazım. O yüzden kompresör için yıldız üçgen pako şalter uygun olmaz.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Basınç otomatı kontağı ile kontrol edilebilen bir motor koruma şalteri araştırıyorum internette ama şimdiye kadar birşey bulamadım. Hep gördüklerim manuel kontrol edilebilen modeller. Eğer böyle bir motor koruma şalteri varsa, sadece bu ve bir de kompresörü devreye alacak 3 fazlı pako şalterle iş bitiyor.

Bu arada ABB PSR16-600-70 yumuşak yol vermeyi 280 TL ye de buldum bir yerde. Ama yumuşak yol verme olayıne gerek yok diye düşünüyorum şu anda. Kompresörün bir özelliği var, motor durduktan sonra pistonlardaki basınç tahliye ediliyor, böylece motor tekrar devreye girdiği zaman az bir yük görüyor. Bir de elektrik idaresinin ana dağıtım panosundan buraya gelen kabloyu özellikle normalden kalın seçtim (4 x 16mm2), 36 KW yük çekilince bile neredeyse hiç voltaj düşmesi olmuyor.
 
Merhaba Hocam, ufak güçteki kompresörlerde 2 tip tahliye sistemi gördüm. İlki mekanik tip direkt basınç otomatiği altındaki mekanizmadan, diğeri ise elektrikli selonoid valfli. Mekanik tip olanlar kompresörü elle stop ettiğinizde havayı tahliye etmez, diyelim kompresör çalışırken sesten rahatsız olup stop ettiniz. Tanktaki basınç yüksekse ve bir süre sonra motoru tekrar çalıştırmak isterseniz kalkışta daha çok akım çekecektir.

Yıldız üçgen çalışan, pistonlu kompresörlerde elektrikli selenoid valfli sisteme rastladım. Motor üçgene geçmeden önce yıldızda aşırı yüklenmeye sebep olmamak için kompresörün bastığı havayı dışarı atıyor. Üçgene geçtiğinde sisteme sıkıştırmaya başlıyor.

Sizdeki sistemde tahminimce böyledir. Direkt üçgen yol verecekseniz kontaktörü olması gerekenden daha büyük güçte, 1 açık 1 kapalı yardımcı kontağa sahip olanlardan seçmeniz daha doğru olur.

Kontaktörün yapışma ihtimaline karşı emniyet valflerini mutlaka servise kontrol ettirin. Tank kontrolünüde ihmal etmeyin.

Saygılar....
 
Evet şimdi kılavuzuna baktım, bir selenoid valf var ve dediğiniz gibi yıldızda iken basınçlı havayı boşaltıyor. Basınç otomatının kontağı ile açılıp kapatılabilen motor koruma şalteri bulamadım, onun yerine motor koruma şalteri ve sonrasına da normal kontaktör koyacağım. Bu kontaktörü de otomat kontrol edecek.
 
Koruma için motor koruma yada termik kullanmanız şart. Hepsi bir arada kombine bir ürüne şimdiye kadar rastlamadım.

Soft starter kullanacaksanız gene yardımcı bazı donanımlara ihtiyacınız olacak. (Elektriksel ve mekanik emniyet için)

Direkt üçgen yol verme denenebilir, ancak sağlıklı olur mu? Bunun için başta kendi elektrik tesisatınız olmak üzere birçok noktaya bakmak lazım. Yerinde inceleme imkanınız olduğundan sizin karar vermeniz daha doğrudur.

Saygılar....
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,672
Kullanıcılar
449,945
Son üye
kerim2756

Yeni konular

Geri
Üst