kompanzasyonda kapastif ve reaktif durumlarında yapılacaklar

Katılım
4 Ara 2012
Mesajlar
547
Puanları
1
arkadaşlar tesisimiz bazı dönemler aydınlatma dışında çalışmıyor bazı dönemler ortalama 18,5 kw olan 20 motor çalışıyor yük altında çalışıyorlar bu durumlarda bazen reaktif bazen endüktif artıyor ........ bazen motorları boşuna çalıştırıyoruz veya kondansatörlerde monofazeleri trifazeye çeviriyoruz bazende trifazeleri monofazeye çeviriyoruz sabit grubu degiştiriyoruz falan ama bu işlemlerin tam olarak ne için yapıldıgını söyleyebilimisiniz........... (en öncelikle kontaktör kondansatör otomat rgkr saglamlıgını test edip sonra bu işler yapılıyor)
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Kompanzasyon akım trafoları büyük ise,otomatik kompanzasyon sağlıklı yapılamaz.Böyle durumlarda,münferit kompanzasyon vs. gibi geçici çözümler üretilir.Yapmış olduğunuz uygulamalar,bundan dolayı olabilir.Normal işletme şartlarında ise,akım trafoları gerekli referans akımını vereceği için,kompanzasyon normal çalışır.
 
bu işlerin neye göre yapıldıgını ögrenmek istiyordum mesela reaktif yükseldiğinde neden motorlar boşta olsa çalıştırılır ?
 
Akım trafolarından akım geçmesini sağlamak için,boşta çalıştırılması düşünülüyor olabilir.O kadar yükü boşta çalıştırmak yerine,devreye ıstıcı ( omik yük ) almanız,daha menfaatinize ! olur.Hiç olmazsa,bedava ! ısınmış olursunuz.Bilen birisine ! gösterirseniz,ceza ödemekten kurtulursunuz.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,229
Mesajlar
915,977
Kullanıcılar
450,021
Son üye
eimqoeL

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst