kompanzasyonda kapastif ve reaktif durumlarında yapılacaklar

Katılım
4 Ara 2012
Mesajlar
547
Puanları
1
arkadaşlar tesisimiz bazı dönemler aydınlatma dışında çalışmıyor bazı dönemler ortalama 18,5 kw olan 20 motor çalışıyor yük altında çalışıyorlar bu durumlarda bazen reaktif bazen endüktif artıyor ........ bazen motorları boşuna çalıştırıyoruz veya kondansatörlerde monofazeleri trifazeye çeviriyoruz bazende trifazeleri monofazeye çeviriyoruz sabit grubu degiştiriyoruz falan ama bu işlemlerin tam olarak ne için yapıldıgını söyleyebilimisiniz........... (en öncelikle kontaktör kondansatör otomat rgkr saglamlıgını test edip sonra bu işler yapılıyor)
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Kompanzasyon akım trafoları büyük ise,otomatik kompanzasyon sağlıklı yapılamaz.Böyle durumlarda,münferit kompanzasyon vs. gibi geçici çözümler üretilir.Yapmış olduğunuz uygulamalar,bundan dolayı olabilir.Normal işletme şartlarında ise,akım trafoları gerekli referans akımını vereceği için,kompanzasyon normal çalışır.
 
bu işlerin neye göre yapıldıgını ögrenmek istiyordum mesela reaktif yükseldiğinde neden motorlar boşta olsa çalıştırılır ?
 
Akım trafolarından akım geçmesini sağlamak için,boşta çalıştırılması düşünülüyor olabilir.O kadar yükü boşta çalıştırmak yerine,devreye ıstıcı ( omik yük ) almanız,daha menfaatinize ! olur.Hiç olmazsa,bedava ! ısınmış olursunuz.Bilen birisine ! gösterirseniz,ceza ödemekten kurtulursunuz.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,118
Mesajlar
915,149
Kullanıcılar
449,822
Son üye
hamidettin

Yeni konular

Geri
Üst