Kompanzasyon tutmuyor.

hasanuc20

Üye
Katılım
20 Şub 2017
Mesajlar
130
Puanları
1
Yaş
29
Bir motor var. Motora yakin bir trafo var. Ayni akimda olcum yapiyorum.dengesiz bir guc var.bir ara kapasitiften cezaya geciyor.baska zamanda reaktiften cezaya geciyor.gun icinde oluyor bunlar.bunun sorunu nedir hic basina gelen var mi ?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Trafonun tek yükü, o motormu. Su pompası türünde bır yükmü, devamlı aynı yüksekliğemi su basıyor. Yük zaman zaman değişirmi.
Sabıt kompanzasyonmu yaptınız.
Soru tek, cevap çoklu..
 
Trafo
Trafonun tek yükü, o motormu. Su pompası türünde bır yükmü, devamlı aynı yüksekliğemi su basıyor. Yük zaman zaman değişirmi.
Sabıt kompanzasyonmu yaptınız.
Soru tek, cevap çoklu..
Trafonun tek yükü su pompasi motoru .evet ayni yukseklige su basiyor. Akim hep ayni cekiyor. Olcumlerimide ona gore yapiyorum.acaba sayacmi yanlis olcuyor dedim.yeni sayac taktim ama dogru olcuyormus. Sabit kompanzasyon var. Takip ediyorum sayactan anlik olarak.
 
Trafo

Trafonun tek yükü su pompasi motoru .evet ayni yukseklige su basiyor. Akim hep ayni cekiyor. Olcumlerimide ona gore yapiyorum.acaba sayacmi yanlis olcuyor dedim.yeni sayac taktim ama dogru olcuyormus. Sabit kompanzasyon var. Takip ediyorum sayactan anlik olarak.

Trafonuz og. ölçümlü ise yükte iken sorun çıkmaz fakat motor çalışmazken trafo kaybı nedeniyle ceza gelebilir.Abonenizin ag. mi og. mi hangi taraftan ölçüm aldığı önemlidir bu konuda.
 
Trafonuz og. ölçümlü ise yükte iken sorun çıkmaz fakat motor çalışmazken trafo kaybı nedeniyle ceza gelebilir.Abonenizin ag. mi og. mi hangi taraftan ölçüm aldığı önemlidir bu konuda.
Abonelik og ozel trafo aboneligi olarak geciyor. Ag tarafından olcum yapiliyor.trafo kaybi ag tarafina neden etkilesin ki
 
Sayaç og. kısmından ölçüm yapıyorsa kendinden sonrasını yazar bu durumda hat kayıpları ve trafo kayıpları og. ölçümlü sayaca yazar.Bu durumda kompanzasyonunuz tam olarak hatasız reaktifi yok etse dahi trafo kayıplarını röle göremeyeceğinden ana sayaç değerlerinde endüktif değerlerin arttığını görürsün

Eğer ölçüm yani abonelik ag. tarafında ise kompanzasyonunda sıkıntı var demektir.Uygun değerde kondansatör seçilmemiştir.Yani hatalı kompanzasyon yapmaktadır.
 
@emodiyator bey bir suru pompam var hepsinide ayni calistiriyorum.kompansasyon hatali olsa hepsinde hata olurdu.analizor takicam kondansatoru hesapliyor.sonra sayactanda hesapliyorum.2 gun cok güzel calisiyor 3.gunde yuzde 25 kapasitif yaziyor.kapasitifi çıkarıyorum reaktifden giriyorum.düzeltiyorum.sonra tekrardan ayar yapiyorum.sonra gene ayni olay basima geliyor.
 
Bir motor var. Motora yakin bir trafo var. Ayni akimda olcum yapiyorum.dengesiz bir guc var.bir ara kapasitiften cezaya geciyor.baska zamanda reaktiften cezaya geciyor.gun icinde oluyor bunlar.bunun sorunu nedir hic basina gelen var mi ?

Reaktifden cezaya girersen kondansatör yetersiz demektir kapasitif yüksekse kondansatör fazla demektir reaktifden cezaya giriyorsa cos 1000 yap reaktifden giriyorsan 099veya 098 ayarla kosinüs röleden güç dengesizse sabit kondansatör bagla sisteme tabi güce göre seç kondansatör ü
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Siz, başda açıklayıcı bilgi vermediğinizden, ihtimallarden birisi olarak söylendi.

Arkadas sabit kondansatör var diyor. Bu durumda hangi röleden, o.99 ayarlıcak...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@emodiyator bey bir suru pompam var hepsinide ayni calistiriyorum.kompansasyon hatali olsa hepsinde hata olurdu.analizor takicam kondansatoru hesapliyor.sonra sayactanda hesapliyorum.2 gun cok güzel calisiyor 3.gunde yuzde 25 kapasitif yaziyor.kapasitifi çıkarıyorum reaktifden giriyorum.düzeltiyorum.sonra tekrardan ayar yapiyorum.sonra gene ayni olay basima geliyor.

Şimdi bazı soruları cevapsız bırakıyorsunuz bu nedenle bir türlü anlaşamıyoruz.Motorlarda kompanzasyon hatası olmadığına nasıl kanaat getiriyorsunuz.Motor girişlerinden ölçüm mü aldınız yada motorların enerji aldığı ana girişten mi ölçtünüz.Şu şekilde ölçüm alabilirsiniz eğer Şebeke analizörü yada portatif güç ölçer pensampermetre yoksa sadece sayaç impulsundan hesap ederekte reaktif ihtiyacınızı tespit edebilirsiniz.Aktif impulsu tüm yük devrede iken 1/6 oranında çakıyorsa motor kondansatör değerleriniz uygun eğer 1/5 ve daha az sürede çakıyorsa o zaman kondansatör değerleriniz hatalı yada kapasite kaybetmiş olabilir.

Ek olarak abone durumunuzu halen belirtmediniz og den ölçüm mü alıyor yoksa ag. den mi ?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,659
Kullanıcılar
449,943
Son üye
Ali4129

Yeni konular

Geri
Üst