Jenaratör High Temparature Arızası

Katılım
4 Ocak 2012
Mesajlar
21
Puanları
1
Yaş
43
Arkadaşlar jenaratörümün radyatöründeki suyu normal ve ısıtıcısınıda kapatmama rağmen sık sık bu hatayı alıyorum(High Temparature-yüksek sıcaklık),bu sebepden jeneratör otomatik olarak çalışmıyor başka neden kaynaklanıyor olabilir?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
radyatördeki suyu en son ne zaman değiştirdin. ayrıca ısı müşiri vardır ısıtıcının motor bloğuna girdiği yerde (aksa John dree motor için) özelliğini kaybetmiş olabilir. Devir daim motorun arızalanmıştır. vantilatör kayışı eskimiştir. kaçırıyodur alternatörü 13 anahtarla gerdir. radyatörüne hava tut. yada deterjanlı su ile yıka. ama önce sistemdeki suyunu bir değiştir derim.
 
radyatördeki suyu en son ne zaman değiştirdin. ayrıca ısı müşiri vardır ısıtıcının motor bloğuna girdiği yerde (aksa John dree motor için) özelliğini kaybetmiş olabilir. Devir daim motorun arızalanmıştır. vantilatör kayışı eskimiştir. kaçırıyodur alternatörü 13 anahtarla gerdir. radyatörüne hava tut. yada deterjanlı su ile yıka. ama önce sistemdeki suyunu bir değiştir derim.

hocam ben pek jeneratörlerden anlamıyorum,motor sıcaklığının belirli bir derecede tutulmasıda gereklimi ben biraz ısıtıcıyla uğraştım düzeldi sanki,telini özelden yazarmısın arayayım seni
 
Son düzenleme:
tabii ki gerekli 90 derece normal çalışma için idealdir. ısıtıcının ayarı 45-55 derece arasındadır. normal araba motorunu düşün araba hararet yaparsa kapak contasını yakarsın en iyi ihtimalle tamirciye götürür 250-300 tl ye yaptırırsın ama jeneratör için servis çağıracaksın sırf servisin gelmesi 300-400 tl neyse jeneratör sabit olduğu için havalandırmasının da iyi olması lazım mesela iyi soğutma yapabilmesi için makinanın temiz havanın direk girmesi hiçbir yere takılmadan çıkması lazımdır yine araba motorlarında bulunan radyatör fanları soğuk havayı önden çeker arabanın arkasından atar, jeneratörlerde fan yönü terstir temiz soğuk havayı arka taraftan alır ön taraftan atar sağlıklı bir soğutma için yukarıda yazdığım gibi jeneratörün bulunduğu ortamın engelsiz ve temiz olması gerekir.
 
Hocam jeneratör kontrol panelleri genelde iki noktadan alarm verirler. Birincisi motor üzerinde bulunan hararet müşirinden gelen gösterge ucu dediğimiz uçtan, diğeri de müşirin alarm ucu dediğimiz switch ucundan. Müşirin gösterge okunan ohm değeri kartta derece olarak görülür ve bu değer parametre olarak ayarlanan set değerinin üzerine çıktığında kart hararet alarmı verir. Burada set değerine dikkat etmek gerek, parametreden bu set değerini artırabilirsiniz (önerilen 98 derecedir çünkü müşirin yanılma payı var) Müşirin alarm ucundan da müşir gövdesindeki akü (-) alarm durumunda (ki bu switch in alarm için belli bir eşik değeri vardır)müşir üzerindeki switck kapanarak kontrol panelinin dijital inputlarından birine gider ve kart bu giriş aktif olduğunda alarm verir. Burada da alarm olması durumunda bu kabloda (-) var mı diye kontrol edip problemin asıl kaynağını bulabilirsiniz. Bu müşirler arıza yapabilecek potansiyele sahipler. O yüzden bahsettiğim kontroller yapıldıktan sonra en son çare eğer motorun gerçekten hararet yapmadğından eminseniz (su kaynatmamışsa makine) müşiri değiştirtebilirsiniz.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,216
Mesajlar
915,874
Kullanıcılar
449,997
Son üye
Ali5534

Yeni konular

Geri
Üst