Jel aküler - neden memnun kalmiyoruz

Piyasada görmesem de takip edebildiğim kadar seri akü balanslı şarja dair çözümler var;

https://www.eenewsautomotive.com/content/balancing-lead-acid-batteries
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
İlk devre, seride bozuk akü varsa yedek akuyu onun yerine sokuyor. İlgincmiş.
 
İşte her sistem kendine göre farklı, hepsine uyacak birşey söylemek zor ama yapılan en büyük problemi söylüyorum.

AKÜLER SERİ SARJ EDİLMEMELİ.

Piyasadaki problemlerin %90i budur diye öngoruyorum.

Seri bağlı her akü tek tek şarj edilmeli. Her aküye ayrı şarj cihazı. Başka yolu yok. Ne yapılsa da seri akü eşit şarj almaz, biri yanar biri dolmaz.

Mesela 6 akü mü var. 3 paralel yapacaksın önce. Sonra diğer 3 paralel. ondan sonra bunları seri yapacaksın ve 2 şarj cihazıyla 2 seti ayrı ayrı şarj edeceksin. Bazı şarj cihazları tek cihaz ile 2 seti ayrı ayrı şarj edebiliyor.
Bilgileriniz için teşekkür ederim. Peki her aküyü ayrı ayrı nasıl şarj ederiz?
Çünkü aküleri 48 volt yaptım. İnvertere bağladım. Eğer aküleri ayırıp ayrı şarj etmem gerekirse bu kezde inverter çalışmaz. Aküsüz inverter çalışmıyor? Sizce nasıl yapmalıyız?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst