Hidromobil Hakkında

  • Konbuyu başlatan ebubekirnam
  • Başlangıç tarihi
Katılım
28 Eyl 2011
Mesajlar
13
Puanları
1
Yaş
31
Arkadaşlar biz okulda hidromobil grubunda hidrojenle çalışan araba yapıyoruz. hidrojeni elektriğe çeviren bi modülümüz var bide dc motor. motorun max gücü 7 kW modülün max çıkış gücü 2 kW, kalkışlarda zorlanmamak için nasıl bi sistem geliştirebiliriz...?
 
Katılım
30 Tem 2009
Mesajlar
37
Puanları
1
en basit direnç ile yol verebilirsiniz ama 2 ile 7 arasında baya bir fark var
 
Konu Sah
Katılım
28 Eyl 2011
Mesajlar
13
Puanları
1
Yaş
31
en basit direnç ile yol verebilirsiniz ama 2 ile 7 arasında baya bir fark var

ya modül çalışıyo da zorlanınca kapatıyor
 

nurkon

Üye
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
158
Puanları
3
dc sürücü kullanın kalkış yumuşak olur böylece akım azalır
 

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
5,635
Puanları
3,258
Konum
BURSA
Yerinizde bulunsam ultra(Süper) kondansatör grubu kullanırdım.Yakıt pilleri modülünden şarj olarak depo edilen elektrik gücü(Tıpkı bir aküde depolanacağı şekilde)ultra kondansatör grubunda hazır bekletilir.Akü kullanılırsa eğer, aracın ağırlığını extra olarak artıracağından ilk start yine daha güç olacaktır.Şarj olup hazırda bekleyen bu elektrik yükü,ilk harekette dc. motora yine bir kontrol modülünden denetimli olarak verilerek bir nevi otomobillerdeki marş sistemindeki akü yerine geçebilir.Ultra kondansatörlerin günümüzde elektrikli araçların çoğunda yüksek verim alabilmek amaçlı kullanımı mevcuttur.

Başka bir çözüm yolu olarak aradaki büyük güç farkını dengelemek için mekanik devir düşürücü düzenle(Dişli çarklarla redüksiyon=vites dişli düzeni)eğer,uygulanma zorluğu,maliyeti ve araçtaki ağırlık faktörü göz ardı edilirse belki düşünülebilir.Ancak yüksek kapasiteli bir kondansatör grubuyla ilk hareketi kolaylaştırma bence daha modern ve pratik,çağa daha uygun,akılcı gelip uygulanabilmelidir.Başarılar dilerim.Kolay gelsin.
 

mmx1li

Üye
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
29
Merhabalar,
Öncelikle Tübitak yarışlarında superkapisitör kullanımı yasak.Yaptıgım araştırmalarda araçın hızlı kalkısı için yapılabilecek bir kaç şey var.Dişli vites sistemi olabilir ama aracın agır olur enerjin sınırlı orda kaybedersin.Ve bu konuda dişli sistem kullanmaktansa hub motor kullanmak verimi için daha mantıklı ama türkiyede kaliteli bir hub motorun fiyatları cok yüksek teknolus firmasından dolayı.Ama iyi bir hub motor hafif bir araçla cok iyi dereceler elde edebilirsin
 

mmx1li

Üye
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
29
modülün cıkıs gücü 2 kw demişşin ama Türkiyede maksimum 1.2 kw degil miydi ?
 

mmx1li

Üye
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
29
modülün cıkıs gücü 2 kw demişşin ama Türkiyede maksimum 1.2 kw degil miydi ?
 

Forum istatistikleri

Konular
114,825
Mesajlar
808,305
Kullanıcılar
420,140
Son üye
amrabat

Yeni konular

Üst