Hidromobil Hakkında

Katılım
28 Eyl 2011
Mesajlar
13
Puanları
1
Yaş
34
Arkadaşlar biz okulda hidromobil grubunda hidrojenle çalışan araba yapıyoruz. hidrojeni elektriğe çeviren bi modülümüz var bide dc motor. motorun max gücü 7 kW modülün max çıkış gücü 2 kW, kalkışlarda zorlanmamak için nasıl bi sistem geliştirebiliriz...?
 
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.
Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
en basit direnç ile yol verebilirsiniz ama 2 ile 7 arasında baya bir fark var
 
dc sürücü kullanın kalkış yumuşak olur böylece akım azalır
 
Yerinizde bulunsam ultra(Süper) kondansatör grubu kullanırdım.Yakıt pilleri modülünden şarj olarak depo edilen elektrik gücü(Tıpkı bir aküde depolanacağı şekilde)ultra kondansatör grubunda hazır bekletilir.Akü kullanılırsa eğer, aracın ağırlığını extra olarak artıracağından ilk start yine daha güç olacaktır.Şarj olup hazırda bekleyen bu elektrik yükü,ilk harekette dc. motora yine bir kontrol modülünden denetimli olarak verilerek bir nevi otomobillerdeki marş sistemindeki akü yerine geçebilir.Ultra kondansatörlerin günümüzde elektrikli araçların çoğunda yüksek verim alabilmek amaçlı kullanımı mevcuttur.

Başka bir çözüm yolu olarak aradaki büyük güç farkını dengelemek için mekanik devir düşürücü düzenle(Dişli çarklarla redüksiyon=vites dişli düzeni)eğer,uygulanma zorluğu,maliyeti ve araçtaki ağırlık faktörü göz ardı edilirse belki düşünülebilir.Ancak yüksek kapasiteli bir kondansatör grubuyla ilk hareketi kolaylaştırma bence daha modern ve pratik,çağa daha uygun,akılcı gelip uygulanabilmelidir.Başarılar dilerim.Kolay gelsin.
 
Merhabalar,
Öncelikle Tübitak yarışlarında superkapisitör kullanımı yasak.Yaptıgım araştırmalarda araçın hızlı kalkısı için yapılabilecek bir kaç şey var.Dişli vites sistemi olabilir ama aracın agır olur enerjin sınırlı orda kaybedersin.Ve bu konuda dişli sistem kullanmaktansa hub motor kullanmak verimi için daha mantıklı ama türkiyede kaliteli bir hub motorun fiyatları cok yüksek teknolus firmasından dolayı.Ama iyi bir hub motor hafif bir araçla cok iyi dereceler elde edebilirsin
 
modülün cıkıs gücü 2 kw demişşin ama Türkiyede maksimum 1.2 kw degil miydi ?
 
modülün cıkıs gücü 2 kw demişşin ama Türkiyede maksimum 1.2 kw degil miydi ?
 

Forum istatistikleri

Konular
127,950
Mesajlar
913,850
Kullanıcılar
449,597
Son üye
CTure

Yeni konular

Geri
Üst